خبرگزاری کار ایران

با تصویب نمایندگان؛

ماموران سهل‌انگار در برخورد با قاچاق، مختلس محسوب می‌شوند

کد خبر : ۹۹۲۱۱

نمایندگان، ماموران سهل‌انگار در برخورد با قاچاق را در حکم مختلس محسوب و مجازات آنها را مشخص کردند/نمایندگان همچنین مجازات جاعلان اسناد مثبته گمرکی را مشخص کردند.

نمایندگان، ماموران سهل‌انگار در برخورد با قاچاق را در حکم مختلس محسوب و مجازات آنها را مشخص کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان، تبصره 1 ماده 30 لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به منظور تامین نظر شورای نگهبان با 127 رای موافق، بدون رای مخالف و با 10 رای ممتنع از مجموع 237 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.

براساس این اصلاحیه، تبصره 1 ماده 30 بدین شرح تغییر کرد: مأمورانی که با علم به ارتکاب قاچاق از تعقیب مرتکبان خودداری یا «برخلاف قوانین و مقررات عمل نمایند در حکم مختلس محسوب و به مجازات مقرر برای مختلسین اموال دولتی محکوم می‌گردند مگر آنکه عمل مرتکب به موجب قانون دیگری مستلزم مجازات شدیدتری باشد که در این صورت به مجازات شدیدتر محکوم می‌شوند.

نمایندگان همچنین مجازات جاعلان اسناد مثبته گمرکی را مشخص کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در جریان بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با 130 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 237 نماینده حاضر مجازات جاعلان اسناد مثبته گمرکی را مشخص کردند.

بنا بر ماده 28 لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرکس در اسناد مثبته گمرکی اعم از کتبی یا رقومی (دیجیتالی)، مهر و موم یا پلمب گمرکی و سایر اسناد از قبیل اسناد سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، مؤسسه ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ثبت سفارش و سایر مجوزهای مورد نیاز صادرات و واردات، شناسه کالا و رهگیری، مرتکب جعل گردد و یا با علم به جعلی بودن، آنها را مورد استفاده قرار دهد، حسب موردعلاوه بر مجازات حبس مذکور در قانون مجازات اسلامی به جزای نقدی معادل دو تا پنج برابر ارزش کالای موضوع اسناد مجعول محکوم می‌شود.

تبصره- خرید و فروش اسناد اصیل گمرکی که قبلا در ترخیص کالا استفاده شده است و همچنین استفاده مکرر از آن اسناد،جرم محسوب و مرتکب به مجازات فوق محکوم می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز