خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در نطق پیش از دستور:

مجلس با رأی به کابینه مسیر را برای حل مشکلات کشور فراهم کرد

کد خبر : ۹۹۱۷۸

از همه ظرفیت های نظام در حل مشکلات مردم استفاده شود/روحیه تعامل با همه بخش‌های نظام باید حاکم شود و با تحلیل واقع بینانه از شرایط و با نگاه علمی، به حل و فصل امور پرداخته شود و از شتابزدگی پرهیز گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به کلید خوردن پروژه آشفته سازی منطقه از سوی غرب، تصریح کرد: در روزهای گذشته کشورهای زورگو و یاغی وقتی مسیر تحولات در منطقه را به نفع اهداف سلطه طلبانه خود ارزیابی نکردند، پروژه آشفته سازی منطقه را کلید زدند.

به گزارش ایلنا،علی لاریجانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور، هفته بازگشت آزادگان به کشور، روز پزشک و آغاز هفته دولت را تبریک گفت و تصریح کرد: در آغاز هفته دولت یاد شهدای والامقام رجایی و باهنر را گرامی می داریم و امیدواریم دولت جدید به یمن این ایام، حرکت خدمت به مردم را با توکل بر خداوند و با جدیت و همت بلند آغاز کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در این راه، مجلس با رأی اعتماد به کابینه مسیر را برای حل مشکلات کشور با استقرار دولت فراهم کرد و توصیه ما به دولت محترم این است که با همان روحیه مجاهدانه ای که در شهید باهنر و بهشتی پایه و اساس دولت را شکل می داد، دولت جدید مسیر خود را مشخص کند که عزت مندی جمهوری اسلامی در این نگاه است.

وی گفت: دولت جدید به موضوع شایسته سالاری در همه امور توجه جدی نماید که "کار ملک با تدبیر شایستگان راست گردد" و عزل و نصب ها بر چنین اصلی مستقر گردد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید از همه نیروهای متدین و متعهد که حکمت امور دیوانی را فهم نموده اند، سوای تعلقات سیاسی بهره گیری شود؛ فراجناحی بودن درست به این معنا محل اعتنا خواهد بود.

لاریجانی بیان کرد: قانون گرایی محل آزمون دولت است که براساس آن تمشیت امور کشور متوازن می گردد و مردم زندگی قابل پیش بینی می یابند و عدالت گرایی رونق پیدا می کند.

وی با بیان اینکه از همه ظرفیت های نظام در حل مشکلات مردم استفاده شود، توضیح داد: روحیه تعامل با همه بخش‌های نظام باید حاکم شود و با تحلیل واقع بینانه از شرایط و با نگاه علمی، به حل و فصل امور پرداخته شود و از شتابزدگی پرهیز گردد.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: امیدواریم دولت جدید در چارچوب سیاست های کلی نظام و رهنمودهای رهبر معظم با تعادل در مواضع، خدمت به مردم عزیز را یگانه گمشده خود بداند که توفیق الهی در همین راه است.

لاریجانی در بخش دیگری از نطق خود به شرایط کنونی منطقه اشاره کرد و گفت: در روزهای گذشته همه شواهد و قراین حکایت از آن دارد که کشورهای زورگو و یاغی مسیر تحولات در منطقه را به نفع اهداف سلطه طلبانه خود ارزیابی نکردند و به همین دلیل پروژه آشفته سازی منطقه را کلید زدند.

وی افزود: آنچه در این روزها در مصر، سوریه و لبنان اتفاق افتاد؛ مخصوصا سبوعیتی که در انفجارات لبنان دیده شد یا سلاح های کشتار جمعی که تروریست ها در سوریه استفاده نمودند بسترسازی برای نوعی فرصت طلبی آمریکا و رژیم صهیونیستی است تا در خلال جنگ افروزی بین طوایف و اصحاب مذاهب برای صلح قلابی در فلسطین و تحقیر مجدد ملت مظلوم فلسطین را فراهم کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این میان ژست های جنگ طلبانه آمریکا که با تبلیغات فریب کارانه توأم گردیده، فضاحت آور است؛ مگر محاسبات آنان در جنگ افغانستان و عراق توفیقی را نشان می دهد که خیز جنگ در منطقه خاورمیانه برداشته اند.

وی یادآور شد: امروز ملت ها در منطقه بیدار شده اند و صدای ملت ها را در شعارهای دو طرف مخالف هم در صحنه مصر می یابیم که هر دو گروه تنفر خود را از دخالت های آمریکا اعلام می کنند.

لاریجانی با اشاره به اینکه صحنه کنونی، صحنه تحمیل اراده دخالت طلبانه قدرت ها نیست، ادامه داد: صحنه باور حقوق مسلمانان است در غیر این صورت در باتلاق معرکه تعیین تکلیف نهایی دست و پا خواهند زد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی این اقدامات حقیر، سلطه طلبانه، مزورانه و تروریستی را محکوم می نماید و مطمئن به نصرت الهی برای مسلمانان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز