خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله مظاهری:

همه باید به دولت در حل مشکلات اقتصادی کمک کنند

کد خبر : ۹۸۷۳۷

وزیر اقتصاد دولت هم باید برای اجرای امور و اصلاح مشکلات از تمام توان خود و افراد باتجربه کمک بگیرد. از طرف دیگر این امور باید زیر نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد/همه مسئولان باید جمع شویم تا تحریم‌های کشور با آقایی ملت ایران از بین برود تا با کمک یکدیگر مشکلات را کنار بگذاریم.

رئیس مجلس بابیان اینکه افراد باتجربه‌ای در دولت یازدهم حضور دارند، گفت: این افراد می‌توانند با نگاه عالمانه شرایط کشور را بهبود ببخشند.

به گزارش ایلنا، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (پنجشنبه 31 مرداد) با حضور در بیت آیت‌الله شیخ حسین مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان و از مراجع تقلید، با ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار آیت‌الله حسین مظاهری با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی کشور باید حل شود، گفت: یقیناً مردم در این رابطه باید صبر داشته باشند تا دولت بتواند مشکلات کشور را حل و فصل کند. از طرف دیگر تحقق این موضوع کمک مجلس را می‌طلبد، بنابراین همه و به ویژه هیات رئیسه مجلس باید به دولت کمک کنند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه دولت باید برای حل مشکلات کشور از افراد متخصص و بزرگ به ویژه روحانیت و دانشگاهیان استفاده کند، تصریح کرد: در این رابطه وزیر اقتصاد دولت هم باید برای اجرای امور و اصلاح مشکلات از تمام توان خود و افراد باتجربه کمک بگیرد. از طرف دیگر این امور باید زیر نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

وی با تاکید بر اینکه جلسه قوای سه‌گانه باید به قوای چهارگانه با حضور آیت‌الله هاشمی تبدیل شود، تصریح کرد:‌ این جلسه می‌تواند به حل مشکلات کمک کند، از طرف دیگر دولت باید از مراجع تقلید و مجلس کمک بگیرد،‌ لذا همه باید به دولت در حل مشکلات اقتصادی کمک کنند.

آیت‌الله مظاهری با بیان اینکه امیدوارم مشکلات اقتصادی کشور در یک سال آینده حل شود، خطاب به دکتر لاریجانی گفت: شما از نظر عقل و گفتار در سطح بسیار بالایی قرار دارید.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه جلسات قوای اربعه از جلسات مجلس هم مهمتر است، یادآور شد: این جلسات می‌تواند هفته‌ای یک‌بار یا بیشتر برگزار شود، چون در حل مشکلات کشور بسیار تاثیرگذار است.

آیت‌الله مظاهری در پایان گفت: همه مسئولان باید جمع شویم تا تحریم‌های کشور با آقایی ملت ایران از بین برود تا با کمک یکدیگر مشکلات را کنار بگذاریم.

در ادامه این دیدار علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من جزو ارادتمندان شما هستم، خطاب به آیت‌الله مظاهری گفت: شما در میان مراجع جزء استثنائات هستید، زیرا در تابستان و زمستان کلاس‌های درس شما دایر است، از طرف دیگر با توجه به همت بالای شما انشاالله طلبه‌های خوبی تربیت می‌شوند.

انتخابات فضای وحدت را در کشور ایجاد کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انتخابات امسال ریاست جمهوری، فضای وحدت را در کشور ایجاد کرده است، تصریح کرد: توقعات کنونی این است که دولت برخی نابسامانی‌ها را مرتفع کند، از طرف دیگر در مجلس نگاه حمایتی به دولت وجود دارد.

وی با اشاره به تلاش مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم افزود: مجلس به صورتی عمل کرد که کارهای کشور به روال بیفتد و نمایندگان در این رابطه شرایط کشور را هم لحاظ کردند، از طرف دیگر در زمان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی بحث‌های جدی در میان نمایندگان ایجاد شد، ولی در کل رویکرد اکثر مجلس حمایتی بود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم با تاکید بر کمک همه مسئولان و دستگاه‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور، بیان کرد: به طور حتم تحولات عرصه بین‌الملل تحت تاثیر بخش‌های داخلی به ویژه حوزه اقتصادی است، از سوی دیگر شاهدیم که در کابینه یازدهم افراد باتجربه‌ای وجود دارند، لذا این افراد می‌توانند با نگاه عالمانه شرایط کشور را بهبود ببخشند.

مشکل تولید با کمک بخش‌های بانکی و ارزی رفع می شود

لاریجانی با تاکید بر اینکه مشکل مهم کشور بحث تولید است، گفت: انشاالله با کمک بخش‌های بانکی و ارزی در این حوزه رونق ایجاد شود. از طرف دیگر شاهدیم که تلقی کنونی دولت این است که اقتصاد و تولید در اولویت اول قرار دارد، از این‌رو در این زمینه ظرفیت‌های خوبی در دولت وجود دارد که انشاالله با تدبیر این حوزه ساماندهی شده و ما هم در مجلس پیگیری می‌کنیم که دولت شرایط کشور را بهبود ببخشد.

نماینده مردم قم در مجلس نهم با اعلام اینکه دولت باید در اجرای امور با حساب و کتاب عمل کند، تصریح کرد: به طور حتم کار اقتصاد کار روزمره نباید باشد، بلکه دولت باید به این حوزه به صورت بلندمدت نگاه کند. از طرف دیگر امیدوارم دولت جدید بتواند پیچیدگی‌های کشور به ویژه بدهی‌های بانکی را بهبود ببخشد تا اقتصاد کشور متوازن شود.

رئیس نهاد قانونگذاری با بیان اینکه شرایط برای بهبود و اصلاح کشور به ویژه در حوزه اقتصاد فراهم است، افزود: نگاه مجلس در این رابطه مثبت است، از این‌رو دولت باید گام‌های درست را در این حوزه بردارد.

دکتر لاریجانی در پاسخ به پیشنهادات آیت‌الله مظاهری گفت: به طور حتم ما پیگیری می‌کنیم تا جلسات سران قوا به صورت مستمر برگزار شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه هم‌اکنون در مجلس شورای اسلامی این موضوع مطرح است که نمایندگان به دولت برای حل مشکلات کشور و طی این مسیر پر پیچ و خم کمک کنند.

اولویت اصلی مجلس حل مسائل اقتصادی است

لاریجانی با بیان اینکه اولویت اصلی مجلس حل مسائل اقتصادی است، افزود: رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر بر تقویت بخش تولید تاکید داشتند، از طرف دیگر رویکرد کمیسیون اقتصادی مجلس کمک به دولت است، لذا هم‌اکنون مشکلاتی در بخش بودجه وجود دارد که انشاالله این مشکلات تعدیل می‌شود.

مجلس طرحی را برای بهبود بسترهای اقتصادی کشور تهیه کرده است

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه شعار اعتدال روحانی خیلی از مسائل را حل و وفاق را در کشور ایجاد می‌کند، بیان کرد: از طرف دیگر مسئولان دولت یازدهم به ویژه معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور اعلام کردند که بودجه سال آینده کشور به موقع به مجلس ارائه می‌شود، زیرا امسال دیدیم که کشور در بحث بودجه با مشکلات بسیاری روبرو بود. از طرف دیگر مجلس برای بهبود فضای تولید طرحی را تهیه کرده تا بسترهای اقتصادی بهبود یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز