خبرگزاری کار ایران

حسن کامران دستجردی:

استیضاح وزیر ورزش و جوانان متاثر از حرف و سخن هیچ باند و گروهی نیست

asdasd

یکی دیگر از دلایل من برای مخالفت با محمد عباسی به عنوان وزیر ورزش و جوانان این بود که ایشان در وزارت تعاون در امور اتحادیه‌ها دخالت می‌کرد و این احتمال وجود داشت در ورزش هم چنین اتفاقی رخ دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اشتغال و مسکن جوانان یک محور اساسی برای کشور است، گفت: استیضاح وزیر ورزش و جوانان متاثر از حرف و سخن این باند و آن گروه نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حسن کامران دستجردی در نشست علنی امروز یکشنبه استیضاح وزیر ورزش و جوانان را وظیفه قانونی نمایندگان دانست و اظهار کرد: من متاسفم از اینکه پس از گذشت شش ماه از مجلس نهم، ما نمی‌توانیم به وظیفه قانونی خود در مورد استیضاح وزیر ورزش و جوانان عمل کنیم و در نشست امروز مجلس مخالفان این موضوع صحبت‌هایی را نثار ما کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دوره‌های اخیر مجلس، چندین وزیر استیضاح شده‌اند، تصریح کرد: با وجود این، این همه فشار بر روی نمایندگان متقاضی استیضاح وجود نداشت و این قدر لابی‌گری برای جلوگیری از استیضاح یک وزیر بروز ‌نکرد.

وی در ادامه افزود: طبق گفته مقام معظم رهبری نمایندگان مجلس باید به حرف یکدیگر گوش دهند و این موضوع که برخی می‌گویند بحث‌های اقتصادی مهم‌تر از استیضاح وزیر ورزش و جوانان است مانع از بیان کردن سخنان نمایندگان متقاضی استیضاح است.

کامران دستجردی عنوان کرد: در زمانی که اختلاس سه هزار میلیارد تومانی رخ داد ما موضوع استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی را مطرح کردیم اما در‌‌ همان مقطع برخی از نمایندگان گفتند که وزیر اقتصاد قول درست کردن شرایط را داده است.

این نماینده مجلس نهم با تاکید بر اینکه مردم از تبعیض بیزار هستند گفت: مردم از این موضوع ناراحت هستند که پسر فلان آقا که تا دیروز کاره‌ای نبود امروز کاره‌ای شده و ماشین وخانه‌اش آنچنانی شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بار‌ها در مورد اشتغال جوانان صحبت کرده‌اند افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب شغل ایجاد کردن برای جوانان همانند مبارزه با آمریکاست اما متاسفانه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همین مجلس عنوان کرد که بیکاری ربطی به من ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم با بیان اینکه نداشتن شغل و مسکن محور ناهنجاری‌ها برای جوانان است خاطرنشان کرد: مگر جوانان در این کشور محور نیستند و جایگاه ندارند و اگر کمی دقت کنیم در بحث‌های اقتصادی، جوانان و اشتغال آن‌ها یک محور است.

وی در ادامه افزود: در روز رای اعتمادگیری برای محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان بنده گفتم که ایشان بنا به دلایلی نمی‌تواند این وظیفه را بر عهده بگیرد و یکی از دلایلم این بود که محمد عباسی مدیریت آموزش عالی دارد و تخصصی در ورزش ندارد.

کامران دستجردی تاکید کرد: یکی دیگر از دلایل من برای مخالفت با محمد عباسی به عنوان وزیر ورزش و جوانان این بود که ایشان در وزارت تعاون در امور اتحادیه‌ها دخالت می‌کرد و این احتمال وجود داشت در ورزش هم چنین اتفاقی رخ دهد.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به اینکه استیضاح وزیر ورزش و جوانان در ۲۰ بند آماده شده است گفت: در رابطه با مواردی که برای نقل و انتقالات مطرح کرده‌ایم من مواردی دارم که سندش روی میز بنده است و شخص وزیر ا فردی از وزارت تعاون که دارای لیسانس ادبیات و تئا‌تر هستند را به وزارت ورزش و جوانان آورده است و اگر کسی هم مستندات آن را بخواهد ارائه می‌دهم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: برخی از نمایندگان موضوع تبعیض را مطرح می‌کنند اما باید بگویم این تبعیض در مورد مدال‌آوران ورزش نیز مطرح است.

کامران دستجردی با بیان اینکه رئیس جمهور در مصاحبه اخیر خود استیضاح وزیر ورزش و جوانان را مصنوعی و ساختگی خوانده است، گفت: ما نمایندگان به تشخیص خودمان حرف می‌زنیم و به حرف این باند و آن گروه گوش نمی‌دهیم.

وی در ادامه ا فزود: طبق گفته مقام معظم رهبری اشرافی‌گری در وزارتخانه‌ها ممنوع است اما متاسفانه از زمان وزارت محمد عباسی تشریفات در وزارت ورزش و جوانان افزایش یافته و حصاری دور این وزارتخانه کشیده شده که هیچ فردی و حتی فدراسیون‌های حذف شده نمی‌توانند حرف خود را مطرح کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: این خیلی زشت است که از نمایندگان مجلس بخواهیم دهان خود را ببندند لااقل باید نمایندگان به حرف یکدیگر گوش دهند.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حین سخنرانی حسن کامران دستجردی با بیان اینکه حلیمه عالی رای خود را برای استیضاح وزیر ورزش و جوانان پس گرفته است گفت: با این حساب استیضاح از حد نصاب افتاده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: البته این موضوع که برخی مرتبا میزان امضا‌ها را کم کنند نمی‌شود و بنابراین دیگر نه امضایی را پس می‌گیریم و نه امضایی را اضافه می‌کنیم و همین گونه ادامه می‌دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز