خبرگزاری کار ایران

آغاز استیضاح وزیر ورزش در مجلس

asdasd

با اصرار یازده نفر از استیضاح‌كنندگان وزیر ورزش، بررسی استیضاح محمد عباسی در جلسه علنی صبح امروز، ‌مجلس آغاز شد.

ایلنا: بررسی استیضاح محمد عباسی در جلسه علنی صبح امروز، ‌مجلس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، پس از قرائت استیضاح وزیر ورزش به عنوان اولین دستور كار جلسه علنی، تعداد زیادی از نمایندگان در جایگاه هیات رییسه حضور یافتند تا به طور شفاهی انصراف خود را از استیضاح وزیر ورزش اعلام كنند.

لاریجانی اظهار داشت كه این استیضاح 10 امضا دارد و انجام خواهد گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: البته برخی معتقدند به خاطر شرایط اقتصادی نباید موضوع استیضاح مطرح شود اما نمایندگان دیگر مصر هستند طبق آیین‌نامه اگر 10 امضا برای استیضاح وجود داشته باشد انجام خواهد شد.

لاریجانی همچنین از نمایندگان خواست كه اگر تحلیل‌شان این است كه استیضاح وزیر ورزش اولویت نیست آن را به صورت كتبی به هیات رییسه اعلام كنند.

جهانگیرزاده عضو دیگر هیات رییسه از پس گرفتن امضای تعداد زیادی از استیضاح‌كنندگان خبر داد و پس از شمارش امضاهای پس گرفته،‌گفت كه یازده نفر از استیضاح‌كنندگان هنوز بر استیضاح وزیر ورزش مصر هستند.

وی همچنین گفت: بر اساس استفساری كه در دوره هشتم صورت گرفت، نمایندگان جدید هم می‌توانند استیضاح را امضا كنند؛ بنابراین دو امضاكننده جدید هم وجود دارد.

تا زمان آغاز سخنان حسن كامران اولین سخنران جلسه استیضاح وزیر ورزش، تجمع نمایندگان مقابل جایگاه هیات رییسه و همهمه‌ی آنها ادامه داشت و به نظر می‌رسید كه استیضاح منتفی شود اما با اعلام هیات رییسه،‌كامران در جایگاه سخنران قرار گرفت و جلسه استیضاح رسما آغاز شد.

در خلال سخنان كامران نیز علی لاریجانی رییس مجلس بارها از نمایندگان خواست در صندلی‌های خود مستقر شوند.

مصباحی‌مقدم نیز پس از سخنان كامران، خواستار توقف طرح استیضاح وزیر ورزش بود كه با واكنش لاریجانی مواجه شد.

رییس مجلس به وی گفت: استدلال شما این است كه شرایط اقتصادی مهم‌تر است و شما می‌گویید در شرایط فعلی موضوع اقتصاد از اهمیت بیشتری برخوردار است. من نگرانی شما را قبول دارم اما آقای كامران هم به عنوان نماینده حق دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز