خبرگزاری کار ایران

شوهانی در گفت‌وگو با ایلنا؛

دولت سوریه در راستای آزادی زائران ایرانی سهل انگاری کرده است

asdasd

دولت سوریه در قبال آزادی زائران ایرانی باید امتیازاتی به ارتش آزادی بخش دهد/تیم پیگیری آزادی زائران ایرانی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شک گرفته شده است/وزیر خارجه را در قبال کم کاری دیپلماسی باز خواست خواهیم کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: دولت سوریه در زمینه آزادی ۴۸ زائر ایرانی درسوریه سهل انگاری کرده است و باید جدیت بیشتری در رابطه با آزادی زائران ایرانی انجام دهد.

احمد شوهانی در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با شنیدن تهدید به قتل ۴۸ زائر ایرانی بشدت نگران شده‌اند گفت: دولت سوریه در زمینه آزادی ۴۸ زائر ایرانی درسوریه سهل انگاری کرده است و باید جدیت بیشتری در رابطه با آزادی زائران ایرانی انجام دهد.

وی افزود: دولت سوریه باید ظرف امروز و فردا در قبال آزادی زائران گروگان گرفته شده ایرانی در سوریه امتیازاتی را به معارضین موسوم به ارتش آزاد سوریه بدهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: کمیسیون امنیت مجلس نیز در راستای آزادی ۴۸ زائر گروگان گرفته شده در سوریه تیمی را تشکیل داده‌اند تا آزادی این زائران را پیگیری کنند.

نماینده ایلام شیروان و چرداول و مهران در خانه ملت بیان کرد: اگر وزارت خارجه نتواند درراستای آزادی گروگان گرفته شده ایرانی در سوریه اقدامی را انجام دهد قطعا وزیر خارجه را درمجلس بازخواست خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه وزیر اطلاعات و وزیر خارجه فردا به کمیسیون امنیت حضور پیدا خواهند کرد در این زمینه نیز از آنان سوالاتی را مطرح خواهیم کرد و باید پاسخگوی سوالات نمایندگان در این زمینه باشند.

شوهانی بیان کرد: ما در قبال آزادی زائران ایرانی در سوریه با دولت سوریه طرف نیستیم در همین راستا با گروه‌ها و کشورهای دیگر نیز وارد مذاکره شده‌ایم اما این مذاکرات به نتیجه نرسیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: ارتش آزادی بخش سوریه به جهت اینکه می‌داند ایران از دولت سوریه در جهان حمایت می‌کند لذا از این ترفند به دنبال این هستند که ایران در رابطه با صلح میان حالت می‌انجی را داشته باشد تا آتش بس در سوریه به نتیجه برسد اما این درخواست یک درخواست کلی است و ما نمی‌توانیم در این زمینه اقدامی انجام دهیم.

نماینده ایلام چرداول و شیروان در خانه ملت با بیان اینکه دولت سوریه وظیفه حفظ جان زائران ایرانی را بر عهده دارد گفت: دستگاه دیپلماسی ایران باید دولت سوریه را درقبال آزادی ۴۸ زائر ایرانی تحت فشار قرار دهد تا هرچه سریع‌تر وبدون اتلاف وقت به خواسته‌های ارتش آزادی بخش دولت سوریه تن در دهد تا جان زائران ایرانی حفظ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز