خبرگزاری کار ایران

نماینده کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو ایلنا:

مجلس برای انتخاب کابینه اختیارات کافی را به روحانی خواهد داد

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۳۴

محال است اعمالی خارج از عرف سیاست در مراسم تحلیف فردا اتفاق بیفتد/تاکنون برای وزرای احتمالی اقتصاد هیچ گونه رایزنی خاصی با کمیسیون اقتصادی انجام نشده است.

عبدالکریم رجبی نماینده کمیسیون اقتصادی گفت: محال است اعمالی خارج از عرف سیاست در مراسم تحلیف فردا اتفاق بیفتد.

عبدالکریم رجبی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اظهارات برخی از نمایندگان مجلس در خصوص مخالفت با حضور برخی چهره‌ها در مراسم تحلیف و نحوه برخورد با آنها بیان کرد: ممکن است افرادی باشند که مورد تایید نمایندگان نباشند اما با سعه صدر نمایندگان، این مشکل حل خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شناختی که از شخصیت روحانی داریم وی قطعا جنبه های مختلف را سنجیده و سپس میهمان های خاص را دعوت کرده است بنابراین محال است اعمالی خارج از عرف سیاست در مراسم تحلیف اتفاق بیافتد.

نماینده کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: هر دولتی در هر کجای جهان که برسر کار بیاید فشارهای مختلفی از ارگان ها و احزاب مختلف برای گرفتن کرسی ها و کابینه بر او وارد می شود که دولت آقای روحانی هم مستثنی از این قضیه نیست.

وی با اشاره به برخی از اظهارات صورت گرفته پیرامون تعیین و تکلیف برای معرفی کابینه دولت آینده خاطرنشان کرد: این فشارها برای سهم خواهی از دولت آینده است که با توجه به روحیه و شخصیت آقای روحانی وی تحت تاثیر چنین فشارهایی قرار نخواهد گرفت.

عبدالکریم رجبی در مورد صلاحیت وزرای احتمالی بیان کرد: افراد ممکن است هر کدام به صورت فردی دارای ایرادهایی باشند اما امیدواریم که علم و تجربه و تخصص لازم را برای تصدی گری این مناصب نیز داشته باشند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تا کنون در کمیسیون اقتصادی پیرامون انتخاب وزرای دولت یازدهم صحبتی شده است، گفت: تاکنون برای وزرای احتمالی اقتصاد هیچ گونه رایزنی خاصی با کمیسیون اقتصادی انجام نشده است و ما منتظریم که پس از اعلام نام وزیر پیشنهادی در مراسم تحلیف رایزنی های خود را شروع کنیم قطعا مجلس اختیارات کافی را به آقای روحانی برای انتخاب کابینه خود خواهد داد.

رجبی تصریح کرد: مراسم تحلیف ریاست جمهوری از مهم ترین اتفاقات در کشور است که قطعا فردا پرشکوه ترین و مهم ترین شکل این مراسم پس از انقلاب اسلامی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این که در سال های اخیر به علت نداشتن تدابیر لازم دچار مشکلات فراوانی در روابط خود با کشورهای مختلف شده ایم، گفت: این مراسم تحلیف با تفکر عقلایی دکتر روحانی و رایزنی های او با کشورهای دیگر می تواند گشایشی در روابط خارجی کشور چه در حوزه های اقتصادی و چه در حوزه سیاسی ایجاد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز