خبرگزاری کار ایران

ابوترابی فرد در نطق پیش از دستور خود مطرح کرد:

فهم باطل از دین، بزرگ‌ترین معضل دنیای اسلام

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۲۲

نایب رئیس مجلس گفت: امروز یکی از بزرگ‌ترین معضلات دنیای اسلام فهم باطل و دریافت غلط از دین است که استکبار جهانی و دشمنان اسلام و مسلمین از آن به عنوان ابزاری برای ایجاد شکاف و تفرقه در صفوف امت اسلام بهره می‌گیرد.

ایلنا: محمدحسن ابوترابی فرد در نشست علنی امروز (یکشنبه ۶ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، طی سخنانی گفت: فرا رسیدن لیالی قدر قله‌های بلند عبودیت و بندگی و نزول رحمت خدای سبحان را همراه با ایام شهادت مولی المتقین امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) محضر برادران و خواهران گرانقدر، ملت بزرگ ایران، دلباختگان به ساحت مقدس اسلام و مقام امامت و ولایت تسلیت عرض می‌نمایم.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم با فهم درست آموزه‌های دین از زبان قرآن ناطق امیرالمؤمین علی بن ابیطالب (ع) و آراستگی به معارف کتاب وحی از سعادت دنیا و آخرت بهره‌مند باشیم و در پرتو سعی و تلاش برآمده از عقلانیت و معرفت و ایمان بهترین تقدیر را برای امت اسلام رقم بزنیم.

وی با تأکید بر اینکه شهید بزرگ محراب این معلم فرزانه انسان و شاگرد فرهیخته مکتب وحیانی پیامبر اعظم بهترین و زیبا‌ترین و ماندگار‌ترین راه برای رسیدن به سعادت است، به فرازهایی از سخنان حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: امیرالمؤمنین فرمود «به خدا شکوه می‌کنم از انسان‌ها و مجموعه‌هایی که در جهل زندیگ می‌کنند و در ضلالت و گمراهی جان تقدیم می‌کنند و در جای دیگر فرمود:» اگر قرآن آنگونه که پیامبر خاتم تبیین نموده است بر آنان خوانده شود بی‌ارزش است اما اگر از مسیر خرد منحرف شود هیچ کالایی از آن گرانبها‌تر نیست. «

وی افزود: امروز یکی از بزرگ‌ترین معضلات دنیای اسلام فهم باطل و دریافت غلط از مجموعه‌های دینی است که استکبار جهانی و دشمنان اسلام و مسلمین از آن به عنوان ابزاری برای ایجاد شکاف و تفرقه در صفوف امت اسلام و ارائه چهره سیاهی از دین بهره می‌گیرد از این رو برای نجات از این تهدید هولناک راهی جز فهم دین از زبان امیرالمؤمنین علی (ع) نیست و راهی جز تحکیم پیوند با اهل بیت پیامبر اعظم این مفسران راستین قرآن وجود ندارد.

ابوترابی فرد گفت: حضرت علی بالا‌ترین گوهر و ارزشمند‌ترین سرمایه را برای انسان، عقل و دین می‌داند و مفارقت عقل را مساوی با مفارقت حیات و برابر با مرگ جامعه تبیین می‌کند و جدایی از دین را اساس ناامنی در جوامع بشری می‌داند.

این عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس افزود: در سایه حرکت در پرتو مشعل پرفروغ عقل و خورشید فروزان وحی جامعه به نور علم و نور دین نورانی می‌گردد و از نعمت ارزشمند حیات و امنیت برخوردار خواهد بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: امید است از این پیشوای متقین و امام مجاهدین آنگونه که شایسته است درس بیاموزیم و جهل خود را به علم و جان خود را به نور ایمان و دینداری نورانی بنماییم و به یاری خدای سبحان در پرتو چنگ زدن به ریسمان الهی عالیترین سطح از سعادت و بر‌ترین افق از وحدت را در دنیای اسلام در برابر دشمنان خود به نمایش بگذاریم امروز دنیای اسلام سخت به این آموزه‌ها نیازمند است.

نایب رئیس مجلس گفت: اگر عقل و دین در جامعه آن گونه که شایسته است رخ بنماید شاهد مسائلی که امروز دنیای اسلام از آن رنج می‌برد نخواهیم بود و همه توطئه‌ها و دسیسه‌ها برای پایمال نمودن حقوق مظلوم و محروم و مجاهد فلسطین نخواهید بود شاهد سکوت سردمداران خود فروخته دنیای اسلام در برابر این جنایت بزرگ نخواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز