خبرگزاری کار ایران

حیدری طیب در نطق میان دستور:

دولت منتخب منشور حقوق شهروندی را تدوین كند

کد خبر : ۹۰۱۲۱

تدوین منشور حقوق شهروندی و توجه به کرامت انسانی باید جزو برنامه‌های اجرایی دولت یازدهم باشد/روحانی مصوبات سفر استانی احمدی‌نژاد را اجرایی کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت منتخب باید بتواند با بسیج سیاسی صادقانه را به عاملی برای تقویت توان چانه‌زنی خود در مذاکرات هسته‌ای تبدیل کند.

به گزارش ایلنا، سید سعید حیدری طیب در نطق میان دستور خود با تاکید بر این که انتخابات ریاست جمهوری تحقق حماسه سیاسی مردم ایران بود، گفت: انتخابات یازدهم انتخاباتی بود که به شائبه‌افکنی‌های دشمنان پایان داد و ادعای تحریم سیاسی را به زباله‌دان تاریخ انداخت و ملت ایران نشان داد که پای انقلاب و نظامی سیاسی خود ایستاده‌اند و نخبگان سیاسی رقیب نیز با ارائه الگوی اخلاقی سیاسی اسلامی به رقابت پایان داد و فصل تازه‌ای را برای ساختن کشور آغاز کردند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون فصل رقابت به پایان رسیده و باید دوره‌ای باشکوه از همکاری را آغاز نماییم.

وی با بیان اینکه مردم حماسه سیاسی را خلق کردند و ما باید سامان اقتصادی را شروع کنیم، گفت: نشست صمیمی رئیس‌جمهور منتخب با مجلس نشان داد که ما می‌توانیم برنامه بلندمدت برای کشور طراحی کنیم.

حیدری‌طیب افزود:‌ انتظار داریم در سطح ملی و استانی این امید نزد مردم زنده شود که مشکلات کشور کمتر شده و سامان اقتصادی و مدیریتی در جامعه شکل گیرد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر ضرورت ارائه برنامه کارآمد اقتصادی گفت: دولت گذشته خدمات زیادی ارائه کرد اما واقعیت این است که هنوز مشکلات جدی اقتصادی وجود دارد و کشور از شماری از شاخص‌ها و احکام قانون برنامه پنجم توسعه عقب است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس افزود: عدم تامین رشد اقتصادی ۸ درصد، نرخ بیکاری دو برابر هدف برنامه و عقب‌ماندگی از شاخص‌های عمرانی و صنعت و سلامت از جمله این عقب‌ماندگی‌هاست.

وی افزود: دولت و مجلس باید به جای صحبت‌های سیاسی و تنش‌آمیزی که در گذشته بود رقابت بر سر تامین اهداف قانون برنامه را در دستور کار قرار دهد و تامین منشور حقوق شهروندی و توجه به کرامت انسانی باید جزو برنامه‌های اجرایی دولت یازدهم باشد.

حیدری‌طیب گفت: مشارکت قاطع مردم در انتخابات یک ظرفیت بزرگ سیاسی برای دیپلمات‌ها و دولت آینده به شمار می‌رود که هیچ یک از دولت‌های خاورمیانه از این ظرفیت برخوردار نیستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت آینده باید بتواند بسیج سیاسی صادقانه را به عاملی برای تقویت توان چانه‌زنی خود در مذاکرات هسته‌ای تبدیل نماید.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس افزود: انتخابات نشان داد مردم ایران تهدیدپذیر نیستند و تحریم‌های ناعادلانه آنها را از همراهی نظام و حقوق اساسی خود محروم نمی‌کند.

وی پیشنهاد کرد تیم مذاکره کننده ایران از دیپلمات‌های خبره همه جناح‌های سیاسی فعال تشکیل شود تا رقبای ایران این واقعیت را بیشتر درک کنند که ایرانی‌ها بر سر حقوق مسلم خود هیچ اختلافی ندارند.

حیدری‌طیب به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش اشاره کرد و گفت: انتظار مردم کرمانشاه از رئیس جمهور این است که استان را به میانگین توسعه کشور برساند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: متاسفانه به‌رغم وعده‌های داده شده در دولت‌های گذشته هنوز استان کرمانشاه در زمره شاخص‌های پایین توسعه کشور قرار دارد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس افزود: دولت روحانی مصوبات سفر استانی مقام معظم رهبری و مصوبات سه سفر احمدی‌نژاد را اجرایی کند. شاید بخشی از عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران شود.

وی افزود: انتظار ما بهره‌گیری از ظرفیت‌های مرز عراق توقع ما است که امید داریم طرح راه‌آهن بغداد تهران در این دولت تکمیل شود.

حیدری‌طیب با بیان اینکه راه‌آهن غرب کشور با ظرفیت ۱.۵ میلیون نفر مسافر در سال و میلیون‌ها تن کالا بسیاری از نیازهای ترانزیتی غرب را تامین خواهد کرد، افزود: اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی به‌رغم وعده‌های سفرهای استانی یکی از دلایل تداوم عقب‌افتادگی استان در شاخص اشتغال است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: متاسفانه مصوبه ایجاد دانشگاه جامع غرب کشور در گیرودار امور اداری عملیاتی نشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز