خبرگزاری کار ایران

ندیمی ضمن موافقت با طرح محاسبه و اعمال تسعیر دارایی های خارجی بانک مرکزی:

مقابله به مثل با دولت در شأن مجلس نیست

کد خبر : ۹۰۰۹۵

به نظر می رسد جمع دوستان مخالف اگر بعد سیاسی به طرح ندهند با بعد اقتصادی و ساز و کار قانونی آن مخالفت ندارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه فرآیند مربوط به تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک مرکزی دارای اشکال است و باید سازوکار برای آن تعریف شود، گفت: در شأن مجلس مقابله به مثل نیست و مخالفان اگر بعد سیاسی به طرح ندهند با بعد اقتصادی و ساز و کار قانونی آن مخالفت ندارند.

به گزارش ایلنا، ایرج ندیمی، ضمن موافقت با طرح محاسبه و اعمال تسعیر دارایی های خارجی بانک مرکزی ناشی از برابری های قانونی نرخ ارز خطاب به مخالفان طرح مذکور تصریح کرد: در مورد نرخ تسعیر آیا می دانید نظام مدیریت شناور ارزی تعریف نرخ واحدی ندارد که نرخ محاسبات بودجه را در نظر بگیرید.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نرخ محاسبات بودجه برای این است که منابع و مصارف دولت تعریف شود نه اینکه در خصوص فروش ارز برای آن تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: در بودجه ۹۲ نرخ ۲۴۵۰ تومان برای ارز در نظر گرفته شده است که این برای این است که معادل ریالی آن برای امور حسابداری و درآمدهای ارزی مشخص شود.

نماینده مردم در مجلس نهم افزود: در راستای مسائل مربوط به تسعیر دارایی ها و بدهی های ارزی بانک مرکزی فرایند نیز مورد سؤال است که در این راستا قانون روش های خود را دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: آنچه که برخی از همکاران در خصوص طرح مذکور مطرح کردند این است که، این طرح به نوعی مقابله به مثل با دولت است که باید گفت: این در شأن مجلس نیست که با دولت مقابله به مثل کند و ما در هر صورت خلأ احساس می کنیم که باید بررسی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خطاب به مخالفان طرح محاسبه و اعمال تسعیر دارایی های خارجی بانک مرکزی ناشی از برابری های قانونی نرخ ارز خاطر نشان کرد: به نظر می رسد جمع دوستان مخالف اگر بعد سیاسی به طرح ندهند با بعد اقتصادی و ساز و کار قانونی آن مخالفت ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز