خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون شوراها مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

رد صلاحیت‌شدگان شوراها منع قانونی برای شهردار شدن ندارند

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۴۱

در کلان شهرهای بزرگ همچون تهران انتخابات شوراها تایید شده است اما در شهرهای کوچک و روستاها هنوز بررسی شکایت‌ها و اعتراض‌ها ادامه دارد.

ایلنا: سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، گفت: منع قانونی برای رد صلاحیت‌ شدگان انتخابات شوراها برای تصدی سمت شهرداری وجود ندارد.

دخیل عباس زارع زاده مهریزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به اینكه آیا در قانون صراحتا اعلام شده است كه فردی كه در انتخابات شوراهای شهر و روستا به هر دلیلی توسط هیات نظارت رد صلاحیت شده است نمی‌تواند دیگر برای شهردار شدن كاندیدا شود، اظهار کرد: در قانون هیچ ماده و تبصره‌ای درباره ممنوعیت افرادی که در انتخابات شورای شهر رد صلاحیت شده‌اند و می‌خواهند برای شهردار شدن کاندیدا شوند، وجود ندارد.

وی ادامه داد: در قانون برای شورایی شدن شرایطی وجود دارد و مواردی ذكر شده است اما برای شهردار شدن نه! تنها بر مبنای استعلام مراجع چهار گانه در استخدام کشوری نسبت به مسئولیت‌ها مواردی وجود دارد كه می‌تواند ممنوعیت قانونی ایجاد كند و گرنه اینکه گفته شود فردی که در شورای شهر رد صلاحیت شده است دیگر حق ندارد برای شهردار شدن کاندیدا شود مبنای قانونی ندارد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره تایید انتخابات شوراها نیز گفت: از آنجا که هنوز شکایت‌ها درحال بررسی است هنوز انتخابات شوراها به صورت کلی تایید نشده است.

زارع زاده تاکید کرد: البته در کلان شهرهای بزرگ همچون تهران انتخابات تایید شده است اما در شهرهای کوچک و روستاها هنوز بررسی شکایت‌ها و اعتراض‌ها ادامه دارد اما امیدواریم تا پایان هفته جاری پروندهای انتخابات شوراهای شهر و روستا در دور چهارم نیز بسته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز