خبرگزاری کار ایران

آصفری در گفت‌وگو با ایلنا:

موضع هسته‌ای ایران با روی كار آمدن دولت روحانی تغییر نمی‌كند

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۵۸

روال مذاکرات ایران و ۱+ ۵ مانند گذشته باشد دولت و مجلس برای خروج از NPT تصمیماتی خواهند گرفت چون اراده ملت، دولت و مجلس حفظ خواسته و مطالبه مردم یعنی دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای است.

دبیر اول کمیسیون شورا‌ها گفت: در صورتی كه روند و روال مذاکرات ایران و ۱+ ۵ مانند گذشته باشد دولت و مجلس برای خروج از NPT تصمیماتی خواهند گرفت چون اراده ملت، دولت و مجلس حفظ خواسته و مطالبه مردم یعنی دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای است.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان مشی اعتدال را در حوزه سیاست خارجه حفظ کرد، گفت: کنار گذاشتن تساهل و تسامح و جلوگیری از مواضع تند از جمله راهکارهای مطرح برای حفظ مشی اعتدال در حوزه سیاست خارجی است.

وی ادامه داد: نه اینکه ارزش‌ها را کنار بگذاریم بلکه می‌توانیم با جلوگیری از تندروی و توجه به خواسته‌های به حق مردم، اعتدال را حفظ کنیم. دولت روحانی باید از همه احزاب و گروه‌ها در کابینه خود استفاده کند و این طور نباشد که جناح‌های خاص در کابینه حضور داشته باشند.

دبیر اول کمیسیون شورا‌ها با تاکید بر اینکه در کشور جریانات و گروه‌های مستقل و شایسته‌ای وجود دارند که پایبند به نظام هستند،تصریح کرد: با حفظ روحیه حق طلبی و کارآمدی و حفظ پرکاری و عدالت باید از همه جریانات و گروه‌ها استفاده شود و افراد و گروه‌هایی انتخاب شوند که به دنبال حل مشکل خود نباشند بلکه به فکر حل مشکلات کشور باشند.

محمدحسن آصفری در ادامه در پاسخ به این سوال که آینده مذکرات ایران و گروه ۱+۵ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: در خصوص مذاکرات ایران و ۱+۵، ایران شفاف مشخص کرده که به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و تغییر در موضع هسته‌ای ایجاد نخواهد شد.

وی ادامه داد: ما هر گونه استفاده از سلاح هسته‌ای را محکوم می‌کنیم و غرب باید متوجه شده باشد که با همه فشار‌ها و اعمال تحریم‌ها همه مردم پای صندوق حضور پیدا کردند و این حضور می‌تواند بهترین آزمون برای ۱+۵ باشد تا بخواهد از روی منطق و به صورت فنی با ایران مذاکره کند و برخوردهای دوگانه خود را کنار بگذارد.

دبیر اول کمیسیون شورا‌ها گفت:در صورتی كه روند و روال مذاکرات ایران و ۱+ ۵ مانند گذشته باشد دولت و مجلس برای خروج از NPT تصمیماتی خواهند گرفت چون اراده ملت، دولت و مجلس حفظ خواسته و مطالبه مردم مبنی بر دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای است.

آصفری در ادامه در پاسخ به این سوال که رئیس جمهور مصر چرا با وجود گذشت یک سال از به قدرت رسیدنش با این همه مخالفت مواجه شده است، گفت: مصر در حال گذراندن آزمون دموکراسی است، حکومتی که در مصر حاکم بوده و مردم آن را صددرصد دیکتاتور می‌دانستند به دموکراسی تبدیل شده و باید هزینه این دموکراسی پرداخت شود. کل مردم مصر باید به این نکته توجه کنند.

وی افزود: دومین مساله این است که مرسی باید اشتباهات خود را تکرار نکند و اقدامات خلاف قانون را کنار بگذارد. به عنوان مثال تغییر در قانون اساسی خارج از زمان مشخص شده اقدامی فراقانونی است همچنین مرسی باید از همه جریانات دلسوز استفاده کند.

آصفری با تاکید بر اینکه مردم مصر انتظار دارند؛ مسئولان و مقامات حاکمیت حسنی مبارک از بدنه دولت خروج پیدا کند، گفت: ما تغییری در بدنه دولت مصر ندیده‌ایم. مسئولان حسنی مبارک امروز هم در مصر روی کارند،این در شرایطی است که مردم توقع دارند این مسئولان کنار گذاشته شوند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: آمریکایی‌ها خوشحال می‌شوند که درگیری در مصر افزایش پیدا کند. آن‌ها می‌خواهند جنگ خیابانی مانند آنچه در سوریه در حال وقوع است در مصر نیز اتفاق بیفتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز