خبرگزاری کار ایران

ثروتی در موافقت با طرح یک فوریتی تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی:

تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی یک مطالبه عمومی است

کد خبر : ۸۲۷۰۴

انحلال سازمان مدیریت اشتباهی بوده که همه به آن اذعان کردند و درحال حاضر تبدیل به یک مطالبه عمومی شده است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس با بیان اینکه انحلال سازمان مدیریت اشتباهی بوده که همه به آن اذعان کردند و درحال حاضر تبدیل به یک مطالبه عمومی شده است گفت: در حال حاضر فرصت بسیار خوبی است که وجود این سازمان تبدیل به یک قانون شود تا دولت بعدی تکلیف خود را بداند.

به گزارش ایلنا، موسی الرضا ثروتی، در موافقت با طرح دو فوریتی تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بهره وری گفت: همه می دانید که اگر الان این طرح تصویب نشده و دولت سازمان مدیریت و برنامه ریزی را ایجاد کند امکان دارد دولتی دیگر آن را منحل کند ولی اگر نمایندگان تشکیل این سازمان را به قانون تبدیل کنند دولت موظف به اجرای این قانون است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق اصول قانون اساسی برنامه و بودجه بر عهده رئیس جمهور است، افزود: چگونگی کار این موضوع برعهده قانون است مگر ما قانون بودجه سالیانه و قانون برنامه ۵ ساله را نمی نویسیم؟ طبیعی است که دولت نمی‌تواند لایحه خود را آماده کرده و به مجلس آورد و ما هم آن را مصوب کنیم.

ثروتی با بیان اینکه در صورت تصویب این طرح اگر قرار به انحلالی باشد با تصویب مجلس خواهد بود ادامه داد: همه می دانید اصول متعدد قانون اساسی از جمله اصل ۴۸ آن توسعه متوازن مناطق را مطرح کرده الان که معاونت برنامه ریزی در استان ها نماینده ندارد و زیر نظر استانداران هست امکان کنترل و وزارت و ارزیابی توسعه متوازن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم یک سازمان مقتدر و قوی را قانونی کنیم می تواند برنامه های توسعه، بودجه های سالیانه را به موقع تنظیم و به مجلس ارائه دهد افزود: چون سازمان مستقل و مقتدری وجود ندارد همه چیز در اختیار دولت قرار می گیرد و می تواند مستقل برخورد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز