خبرگزاری کار ایران

افضلی فرد با اشاره به تمکین هاشمی از نظر شورای نگهبان:

شایسته است از هاشمی تجلیل شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۴۳

هاشمی برخلاف شیطنت بیگانگان از جمله شیطنت رادیو بی بی سی نشان داد همچنان متعلق به نظام اسلامی است/ بحث تخلفات موضوع همیشگی است.

نایب هیات رئیسه مجلس در پاسخ به اخطار افضلی فرد مینی بر تخلف دستگاه های اجرایی در رعایت قانون، گفت: متاسفانه مشکل عدم اجرای قانون از سوی دولت وجود دارد که باید از مجاری قانونی این تخلفات پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی افضلی فرد در جلسه علنی امروز مجلس گفت: براساس اصل ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی لازم می دانم از مواضع قانونمدارانه نامزدهای انتخاباتی که طبق نظر شورای نگهبان صلاحیتشان برای ریاست جمهوری احراز نشده است، تشکر کنم.

نماینده مردم اردبیل افزود: به عنوان یک اصولگرای آزاداندیش از دو جریان عمده اصولگرایی مجلس می خواهم همانطور که مواضع زاویه دار با قانون اساسی و ولایت فقیه را بجا و شایسته مورد نقد قرار می دهید مواضع قانونمدار را نیز مورد تجلیل قرار دهید. در این میان شایسته است از تمکین همه نامزدها به ویژه آقای هاشمی رفسنجانی در برابر قانون و تاکیدشان بر انجام حماسه سیاسی تجلیل شود چرا که وی برخلاف شیطنت بیگانگان از جمله شیطنت رادیو بی بی سی نشان داد همچنان متعلق به نظام اسلامی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین در اخطاری به اصول ۵۴ و ۵۵ قانون اساسی خاطر نشان ساخت: دیوان محاسبات مجلس به تمامی حساب ها دستگاه های اجرایی رسیدگی می کند تا هیچ هزینه ای از اعتبارات مصوب تجاوز نکند و هر وجهی در محل خود مصرف شود.

افضلی فرد ادامه داد: براساس گزارش کارشناسان معاونت نظارت مجلس از وضعیت اجرایی بوجه در وزارتخانه ها و سازمان های تابعه، نشان دهنده تخلفات مکرر دستگاه های اجرایی در قانون بودجه ۹۱ به ویژه تاخیر در مبادله موافقت نامه ها و یا انطباق قانونی بودجه با برنامه پنجم است که برخلاف اصل ۵۵ قانون اساسی نیز است.

عضو کمیسیون امنیت مجلس خاطرنشان کرد: سوال بنده این است که آیا تمهیداتی فراهم شده تا بودجه ۹۲ نیز نقد نشود و تخلفات به حداقل برسد.

نایب رئیس مجلس نیز در پاسخ به اخطار افضلی فرد مبنی بر تخلف دستگاه های اجرایی در اجرای قانون بودجه گفت: بحث تخلفات موضوع همیشگی است.

محمدرضا باهنر تصریح کرد: بالاخره ما در مجلس قانون تصویب می کنیم و مقررات قانون نیز وجود دارد و قانون اساسی و سایر قوانین موجود در کشور نیز صراحت دارد که دولت موظف است به قوانین عمل کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس گزارشات دیوان محاسبات بعضی تخلفات وجود دارد که روند این تخلفات در برخی دولت ها رو به کاهش و در بعضی دولت ها رو به افزایش است.

عضو هیات رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه مشکل عدم اجرای قانون با دولت وجود داشته که باید از مجاری قانونی در جهت به حداقل رسیدن تخلفات پیگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز