خبرگزاری کار ایران

توکلی:

عدم افزایش 3درصد واریزی حساب‌ها به صندوق توسعه ملی مغایر سیاست‌های کلی نظام است

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۰۱

بر اساس اصل 110 قانون اساسی عدم افزایش سه درصد درآمد واریزی به صندوق توسعه ملی خلاف سیاست های کلی نظام است.

توکلی در اخطار قانون اساسی گفت: عدم افزایش سه درصد واریزی حساب ها به صندوق توسعه ملی در هر سال مغایر سیاست های کلی نظام است.

نماینده مردم تهران گفت: بر اساس اصل 110 قانون اساسی عدم افزایش سه درصد درآمد واریزی به صندوق توسعه ملی خلاف سیاست های کلی نظام است.

احمد توکلی امروز در صحن علنی بعدازظهر مجلس شورای اسلامی بر اساس اخطار قانون اساسی گفت: بر اساس اصل 110 قانون اساسی عدم افزایش سه درصد درآمد واریزی به صندوق توسعه ملی خلاف سیاست های کلی نظام است.

باهنر در پاسخ به اخطار توکلی گفت:‌ افزایش سه درصد را طبق برنامه ما نمایندگان تصویب کرده ایم وگرنه مقام معظم رهبری همان 20 درصد را پایه و اساس واریز درآمد به صندوق توسعه ملی مطرح کرده است.

وی افزود: عدم افزایش سه درصد در هر سال مغایر اصل سیاست های کلی نیست بلکه مغایر با قانون برنامه است.

همچنن توکلی در مخالفت با پیشنهاد عدم افزایش سه درصد هزینه ها به صندوق توسعه ملی گفت: اگر ما این کار را انجام دهیم رکود در کشور ادامه خواهد داشت و شاهد بودیم که برای همین رکود در کشور رهبری وارد صحنه شدند و بیان داشتند که برداشت هر گونه وجوهی از صندوق توسعه ملی ممنوع است.

وی افزود:‌ اگر بخواهیم دلار صندوق توسعه ملی را به ریال تبدیل کنیم و به جامعه تزریق کنیم با توجه به اینکه ارز فیزیکی در بازار وجود ندارد بانک مرکزی هم بخواهد پول را به بیرون تزریق کند همین پول های کلان است که تورم را ایجاد میکند و رشد نقدینگی در سال 91 را دوبرابر افزایش می دهد.

وی افزود: همین موارد است که تورم و بیکاری در کشور ایجاد می کنند بهتر است ما نمایندگان خیلی شعار ندهیم و واقعیت کشور را بنا بر اقتضاعات موجود برنامه ریزی کنیم و منابع را هدر ندهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز