خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با سفیر ایتالیا در تهران؛

پیروی بعضی کشورهای اروپایی از سیاست‌های قدرت‌های جهانی در خاورمیانه اشتباه است

کد خبر : ۶۷۰۲۰

تصمیم به تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران باعث از دست دادن فرصت‌های اقتصادی و تجاری زیادی برای شرکت‌های اروپایی شده است.

رییس‌مجلس شورای اسلامی، تحریم‌های صورت گرفته علیه کشورمان را بی‌نتیجه خواند و تصریح کرد: تصمیم به تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران باعث از دست دادن فرصت‌های اقتصادی و تجاری زیادی برای شرکت‌های اروپایی شده است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در ملاقات با سفیر ایتالیا در تهران با اشاره به ارتباطات تاریخی و فرهنگی میان دو ملت گفت: مردم ایران همواره نگاهی مثبت و دوستانه به ایتالیا داشته‌اند.

وی در همین راستا با بیان پیشینه خوب همکاری‌های پارلمانی نزدیک دو کشور افزود: توسعه و گسترش همکاری‌های پارلمانی میان مجالس ایران و ایتالیا می‌تواند در روابط رسمی فی‌مابین تاثیری مثبت بگذارد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش پیروی بعضی کشورهای اروپایی از سیاست‌های قدرت‌های جهانی در خاورمیانه را اشتباه خواند و با بیان این‌که کشورهای زورگو در تحولات منطقه نقشی مخرب دارند، ابراز امیدواری کرد اتحادیه اروپا نقشی مثبت در برقراری ثبات و آرامش در منطقه ایفا کند.

در ادامه این دیدار سفیر ایتالیا در تهران نتایج انتخابات اخیر در پارلمان ایتالیا را فرصتی برای ارتقای سطح همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی میان مجالس دو کشور دانست و افزود: امیدواریم در آینده‌ی نزدیک شاهد گسترش و توسعه ارتباطات فی‌مابین باشیم.

وی در پایان با ابراز خرسندی از ماموریت خود در کشورمان گفت‌وگو و مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا را فرصتی برای درک و شناخت مواضع و ایجاد تفاهم متقابل دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز