خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قائمشهر در گفتگو با ایلنا:

استیضاح شیخ‌الاسلامی لکه سیاهی بر پیشانی مجلس نهم است

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۵۱

لایحه مالیات دولت به مجلس آمده که به شدت طاقت فرساست و عقیده ما این است که مردم آمادگی این فشار‌ها را ندارند و نیاز به فرهنگ سازی و آمادگی مردم است که حداقل ۶ماه زمان می‌برد.

لایحه مالیات دولت به مجلس آمده که به شدت طاقت فرساست و عقیده ما این است که مردم آمادگی این فشار‌ها را ندارند و نیاز به فرهنگ سازی و آمادگی مردم است که حداقل ۶ماه زمان می‌برد.

کمال علیپور نماینده قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایلنا با اشاره به تصویب کلیات بودجه سال جاری در مجلس گفت: این کلیات با ۱۹۷ رای مثبت و ۲۶ رای مخالف به تصویب رسید و ما همواره مخالف تصویب دیرهنگام آن بودیم زیرا پروژه‌ها عقب مانده بود و مردم بلاتکلیف بودند.

به گزارش ایلنا از قائمشهر وی در پاسخ به این سوال که آیا تصویب عجولانه ضرری دوچندان ندارد، گفت: البته این هم درست است ولی چاره‌ای نبود و باید زود‌تر به نتیجه می‌رسیدیم، گرچه دولت در این زمینه مقصر بود اما این باعث کم شدن از مسئولیت مجلس نمی‌شود.

علیپوربا اعلام اینکه من حامی دولت نیستم گفت: من حامی ارزش‌ها هستم و از طریق دستگاه‌ها نظارتی دلیل ارسال دیرهنگام بودجه توسط دولت به مجلس را پیگیری می‌کنیم.

وی روشن نبودن قیمت نفت و ارز را از مهم‌ترین دلایل تاخیر ارائه لایحه بودجه به مجلس دانست و افزود: بودجه ما ۶۵ درصد وابسته به نفت است و هنگامی که فروش نفت پایه مشخص نیست و دولت نمی‌داند چه میزان خواهد فروخت می‌توان اندکی به آن‌ها حق داد.

نماینده قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ارائه عمدی دیرهنگام بودجه جهت جلوگیری از رسیدگی دقیق مجلس گفت: من می‌گویم ممکن است دولت هم زرنگی کرده باشد اما معتقدم که نباید نگاه بدبینانه به مسائل داشت.

علیپور وضعیت ارز در کشور را نابسامان دانست تصریح کرد: معلوم نیست بتوانیم دلار را ثابت نگه داریم، هرچند معتقدم ۲۴۵۰ تومان برای ارز قیمت معقولی است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها قطعا مخالف است افزود: بخاطر تحریم‌ها اقتصاد ما به جراحی نیازمند است و اگر فاز دوم اجرا شود قیمت بنزین تا ۲۵۰۰ تومان افزایش خواهد یافت و گرانی‌ها غیرقابل کنترل خواهد شد.

نماینده قائمشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اول باید حقوق‌ها را ۴۰ درصد افزایش دهیم تا قادر به مهار تورم ۳۱درصدی باشیم و عقل سلیم نیز می‌گوید که باید برابری را برقرار کرد و برای این کار به ترازویی نیاز است.

علیپور گفت: لایحه مالیات دولت به مجلس آمده که به شدت طاقت فرساست و عقیده ما این است که مردم آمادگی این فشار‌ها را ندارند و نیاز به فرهنگ سازی و آمادگی مردم است که حداقل ۶ماه زمان می‌برد.

وی در ادامه بااشاره به وضعیت فعلی نساجی قائمشهر گفت: ما ۳ تصمیم اساسی گرفتیم؛ اول اینکه برای ۲۴۰ نفر حکم بازنشستگی صادر کردیم، دوم اینکه دولت ۲میلیارد از بدهی‌ها را پرداخت کرد که جزو دیون سرمایه گذار به حساب خواهد آمد و سوم اینکه تلاش کردیم که کارگران بیکار و خانه نشین حقوق بیکاری دریافت کنند.

علیپور ادامه داد: ۳ ماه پیش به ما وعده دادند که ظرف ۱۵ روز ۹۶ دستگاه بافندگی و ۴۸ دستگاه ریسندگی را فعال کنندکه امروز بخش عمده‌ای از آن‌ها فعال شده است و با استفاده از کارگران قدیمی نساجی هم اکنون کارخانه فعال است.

وی گفت: در فاز چهارم قرار بر این شد که وضع موجود رنگ آمیزی شود که سرمایه گذار قول داده است تا ۱۸ ماه دیگر رنگ آمیزی را به پایان برساند، منتها درخواست کرده است که ال سی باز شود تا دستگاه‌ها فعال شوند.

نماینده قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان استیضاح و برکناری شیخ الاسلامی از وزارت کار را لکه سیاهی بر پیشانی مجلس نهم دانست و گفت: به خاطر حرف‌های نسنجیده رئیس جمهور و اصرار بی‌جای برخی از دوستان دولت بهترین وزیر خود را از دست داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز