خبرگزاری کار ایران

قادری در جمع خبرنگاران:

مالیات و عوارض پیشنهادی دولت از ۷۸۸ میلیارد تومان به هزار و ۵۹۶ افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۲۰

اعضای کمیسیون تلفیق عوارض و مالیات پیشنهادی دولت را از ۷۸۸ میلیارد تومان به هزار و ۵۹۶ میلیارد تومان افزایش داده است که درآمد عوارض شهرداری‌ها نیز به همین نسبت افزایش می‌یابد.


سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: اعضای کمیسیون تلفیق عوارض و مالیات پیشنهادی دولت را از ۷۸۸ میلیارد تومان به هزار و ۵۹۶ میلیارد تومان افزایش داده است که درآمد عوارض شهرداری‌ها نیز به همین نسبت افزایش می‌یابد.
به گزارش خبرنگار ایلنا جعفر قادری سخنگوی کمیسیون تلفیق در حاشیه صحن علنی امروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران در رابطه با تغییر و تحول نحوه بررسی بودجه کل کشور گفت: روز گذشته کمیسیون تلفیق به دلیل اینکه از زمان بندی که قبلا که منتشر کرده است عقب نماند پس از صحن علنی وارد جزئیات شد.
وی گفت: اعضای کمیسیون تلفیق در نظر دارند تا ۱۵ اردیبهشت بودجه کل کشور را در صحن علنی گزارشش را قرائت کنند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: اعضای کمیسیون تلفیق امروز بعد از ظهر جلسه برگزار خواهند کرد و برای اینکه از زمانی که قبلا تدوین کردند عقب نمانند قرار است روزهای شنبه و دوشنبه سه شیفت کار کنند و هفته‌ای که نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود سرکشی می‌کنند اعضای کمیسیون تلفیق شنبه، یکشنبه، دوشنبه سه شیفت کار خود را ادامه خواهند داد تا بودجه به ۱۵ اردیبهشت برای قرائت در صحن برسد.
نماینده مردم شیراز تصریح کرد: ‌روز گذشته پس از صحن علنی اعضای کمیسیون یک ساعت و نیم جلسه برگزار کردند که این در جلسه ۱۹ کد از کدهای مالیاتی را به تصویب رساندند.
وی مالیات اللحساب شرکت‌ها، مالیات برارث، واردات و فروش فراورده‌های نفتی را از کدهای مالیاتی برشمرد که روز گذشته در کمیسیون به تصویب رسید.
وی گفت: میزان وصول مالیات دولت افزایش یافته و این افزایش برای مردم و شرکت‌های دولتی تغییری نخواهد کرد.
قادری یادآور شد: عملکرد واردات در صادرات ۷۶ هزار میلیارد تومان بوده که براساس پیشنهادات اعضای کمیسیون این میزان را ما به ۱۰ هزار و صد میلیارد تومان افزایش داده‌ایم.
نماینده مردم شیراز خاطرنشان کرد: ‌ در سال گذشته حول و هوش یک میلیارد تومان واردات داشتیم برای اینکه برخی از افراد شرکت‌ها ثبت سفارش کرده بودند برای واردات جدید انتظار داریم ۲ میلیارد تومان واردات داشته باشیم که مالیات بر فروش درآمدهای نفتی یک عوارض و مالیات تعلق خواهد گرفت.
سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه تصریح کرد: ما به دولت برای سال ۸۹ برای یک سال اجازه داده بودیم که مالیات‌ها را قبل از زمان هدفمندی محسوب کند اما دولت در سال ۹۰ و ۹۱ برای مالیات عوارض برمبنای نرخ قبل از هدفمندی اعمال کرده است و چندین بار در این خصوص از وزیر اقتصاد سوال کرده‌ایم.
وی گفت: در سال جاری به تبع عوارض شهرداری‌ها پیشنهاد دولت ۷۸۸ میلیارد تومان است که ما این پیشنهاد را تا هزار و ۵۹۶ میلیارد تومان افزایش دادیم. لازم است این را هم بگویم درآمد عوارض شهرداری‌ها نیز به همین نسبت افزایش می‌یابد.
وی در رابطه با عوارض و مالیات بنزین مصرفی مردم گفت‌: بنزینی که مردم مصرف می‌کردند عوارضش را بر قیمت صد تومان در نظر می‌گرفتیم اما در حال حاضر به دلیل مصرف بنزین ۴۰۰ تومان سهمیه‌ای و ۷۰۰ تومان آزاد مبلغ ۴۷۰ تومان عوارض در نظر گرفته‌ایم که قیمت پرداخت این عوارض توسط مردم تغییر نمی‌کند و فقط برعهده دولت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز