خبرگزاری کار ایران

کوچک‌زاده در اخطار اصل ۸۸ قانون اساسی:

رئیس جلسه چرا اخطاری را که وارد می‌داند به آن عمل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۷۱

ابوترابی فرد قبل از سال جاری اخطاری را وارد دانست اما در دو جلسه بعد از تعطیلات مجلس‌‌ همان اخطار وارد دانسته را اجرا کرد.


نماینده مردم تهران گفت: ابوترابی فرد قبل از سال جاری اخطاری را وارد دانست اما در دو جلسه بعد از تعطیلات مجلس‌‌ همان اخطار وارد دانسته را اجرا کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مهدی کوچک‌زاده در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اخطار اصل ۸۸ قانون اساسی گفت: متاسفم که در آخرین جلسه قبل از تعطیلات سال نو شما اخطاری را که من در رابطه با ماده ۱۲ طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس را برای تذکر شفاهی ۵ نفر از نمایندگان در پایان هر جلسه مطرح کردند وارد دانسته‌اید که در این لحظه کوچک‌زاده صحبت خود را قطع کرد و ابوترابی فرد به وی اعلام کرد که ادامه حرف‌های خود را بیان کنید.
کوچک‌زاده خطاب به ابوترابی فرد گفت: شما که داری با حاج آقا سبحانی نیا صحبت می‌کنید من حرفی را که کسی آن را نشنوند بیان نمی‌کنم بعید است که انسان همزمان دو کار را بتواند با هم انجام دهد.
ابوترابی فرد در پاسخ به کوچک‌زاده گفت: من نیز از آقای سبحانی نیا درخواست کردم که کتابچه قانون اساسی را به من بدهد که من همه حواسم پیش حرف شماست.
کوچک‌زاده در ادامه اخطار خود گفت: ‌ من الان اخطار می‌دهم امیدوارم که در مذاکرات مجلس اگر دست کاری نشود ضبط و ثبت شود.
وی افزود: آقای ابوترابی شما این رویه را نیز بعد از آن اخطار من عمل می‌کنید و به قید قرعه ۵ نفر از نمایندگان در پایان جلسه تذکر می‌دهند.
وی افزود: نمایندگان می‌توانند تذکراتشان تنها در دستور جاری و تذکر کتبی به مسوولان اجرایی باشد اما سه چهار سالی است که در ریاست آقای لاریجانی تذکر شفاهی ۵ نفر از نمایندگان به مدت ۵ دقیقه در پایان جلسه باب شده است و در جلسه قبل از تعطیلات نمایندگان نیز به این بند رای ندادند و شما نیز تذکر مرا وارد دانستید اما در دو جلسه گذشته که شما خود ریاست جلسه را برعهده داشتید به این رویه عمل کردید آیا عمل این کار خلاف سوگند نیست، سوگند خود را چگونه جواب خواهید داد.
وی در ادامه گفت: ‌این کار خلاف آیین نامه است اما شما از این تریبون استفاده می‌کنید و اجازه نمی‌دهید که ما حرف بزنیم شما نامزد ریاست جمهوری هستید چرا اخطاری را که وارد دانسته‌اید عمل نمی‌کنید؟
کوچک‌زاده خطاب به ابوترابی فرد بیان کرد: تریبون برای شما است و شما هر مقداری که می‌خواهید اجازه دارید که صحبت کنید.
وی افزود: مردم بدانید طبق قانون حق ندارید صحبت کنید خلاف قانون حرف می‌زنند ما نمی‌توانیم حرف بزنیم آقای ابوترابی فرد. من با جد شما حساب خواهم کرد.
ابوترابی فرد خطاب به کوچک‌زاده گفت: ‌ شما بیان کردید اخطار دارم بنده نیز میکروفن شما را باز کردم اخطار شما را گوش کردم اخطار شما هم....

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز