خبرگزاری کار ایران

تابش در گفت‌و‌گو با ایلنا؛

در شرایط بحران ناگزیر به اجرای تصمیمات دولت هستیم

asdasd

سخنرانی رئیس دولت در سازمان ملل متحد باید مبتنی بر اصول بین الملل و عرف‌های دیپلماسی مطرح شود/سود حاصل از فروش ارز می‌بایست در کشور اشتغالزایی کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: در زمان بحران و برای برون رفت از بحران ناگزیر هستیم که به تصمیماتی که دولت در راستای برنامه توسعه پنجم دارد گردن نهیم. 
 
محمد رضا تابش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب که نفس حضور مقامات در راستای بیان دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی مناسب و قابل تقدیر است گفت: تمامی سفر‌ها و سخنرانی احمدی‌نژاد در راستای سخنرانی درسازمان ملل متحد را باید به پول ومنافع اقتصادی ارزیابی کرد. 

وی در ادامه افزود: سخنرانی‌های رئیس جمهور ایران در مجامع بین المللی باید مبتنی بر اصول بین الملل و آنچه که بر دیپلماسی و برعرف‌های رایج دنیا مطرح است مطالب بیان شود. 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات خانه ملت گفت: مطالب رئیس جمهور اسلامی ایران در مجامع بین الملل باید بگونه‌ای بیان شود که اظهار نظرهای مطرح شده باعث نشود تنگ نظری‌ها و مشکلاتی را برای کشور و ملت ایجاد کند. 

تابش در ادامه در رابطه با افزایش یارانه‌ها افزود: دولت معتقد است که اجازه مابه ازای قیمت ارزی که به خزانه می‌رود را دارد و می‌خواهد در راستای اهداف خود که قاعدتا طرح هدفمند سازی یارانه‌ها و مهر ماندگار و برخی از پروژه‌ها و اقدامات دیگر است، خرج کند. 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: در زمینه افزایش قیمت یارانه‌ها به سه برابر مجلس طرحی دارد که در زمان اجرای طرح به دولت ارائه خواهد کرد تا مشخص شود که مابه ازای سود حاصل از فروش ارز در چه راههایی باید مصرف شود. 

وی اضافه کرد: امیدواریم طرح افزایش یارانه و مصرف سود حاصل از فروش ارز با تعامل دولت و مجلس اجرا شود و دولت نیز اجرای طرح مجلس را در افزایش یارانه‌ها تمکین کند. 

تابش گفت: دولت می‌بایست سود حاصل از فروش ارز را در زمینه اشتغال زایی و امور تولیدی خرج کند تا منجر به افزایش پایه نقدینگی وتورم و بالا رفتن قیمت‌ها در جامعه نشود. 

عضو فراکسیون ورزش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در هر صورت تصمیمی از سوی رئیس دولت گرفته شده که قیمت ارز طبق قانون برنامه توسعه پنجم مدیریت شناور کنترل و کالاهای اساسی نیز مطابق آن قیمت گذاری شود تصمیم نظام است و ناگزیر هستیم تا در شرایط بحران به این تصمیم دولت گردن نهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز