خبرگزاری کار ایران

در جمع فرماندهان نیروی دریای ارتش در منطقه کنارک؛

لاریجانی: سخنان نوروزی رهبری کاملا سنجیده و دوای درد امروزجامعه است

کد خبر : ۵۸۶۲۸

یک امت و یک کشور موفق هم باید دارای هدفهای معقول و سنجیده باشد و به سوی این اهداف حرکت کند و مستمرا درباره میزان پیشرفتش ارزیابی داشته باشد.

ایلنا: رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حماسه سیاسی به معنی پایداری و ایستادگی ملت ایران بر آرمانهای مجاهدانه است، گفت: کشور هم‌اکنون به حماسه اقتصادی نیازمند است، از اینرو اگر مسئولان کشور تمام تمرکزشان را به روی تولید داخلی قرار دهند و به این موضوع به عنوان یک وظیفه ملی نگاه کنند، آن وقت کشور می‌تواند از این برهه زمانی عبور کرده و سیاستهای خود را در عرصه بین‌المللی اجرا کند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در جمع مسئولان و فرماندهان نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه کنارک واقع در منطقه سوم نیروی دریایی ارتش، با بیان اینکه خوشبختانه در چند روز اخیر فرصتی فراهم شد که مسائل و نوع کار شما را بهتر بشناسم، گفت: این وضعیت نشاندهنده حرکت رو به پیش نیروی دریایی برای رسیدن به جایگاه استراتژیک در منطقه است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه لازمه پیشرفت، داشتن ارزیابی دقیق از نقاط قوت و ضعف در کشور است، افزود: همان طور که انسان موفق کسی است که مستمرا باید از وضعیت و حال خود یک ارزیابی داشته باشد، یک امت و یک کشور هم باید از وضعیت خود ارزیابی دقیق به دست آورد.

وی ادامه داد: بزرگان اخلاق در این رابطه گفته‌اند که انسانهای موفق افرادی هستند که دارای محاسبه و ارزیابی باشند، یعنی هر روز وضع خود را ارزیابی کرده و ببینند که به چه میزان در مسیر اهدافشان حرکت می‌کنند، از این رو انسان های موفق کسانی هستند که مسلکی زندگی کرده و هدفدار باشند.

لاریجانی افزود: یک امت و یک کشور موفق هم باید دارای هدفهای معقول و سنجیده باشد و به سوی این اهداف حرکت کند و مستمرا درباره میزان پیشرفتش ارزیابی داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه در کشور ما هدف‌گذاری به وسیله قانون اساسی انجام شده است، یادآور شد: از طرف دیگر رهبر معظم انقلاب سند چشم‌انداز را مشخص کرده و بعد از آن سیاستهای کلی را در ابعاد مختلف به سه قوه ابلاغ کرده‌اند، از این رو بعد از این مدت باید یک ارزیابی دقیق داشته باشیم و ببینیم که به چه میزان به سمت این اهداف حرکت کرده و در چه موارد و مقاطعی نقص داشته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه نیروی دریایی جزء نیروهای برگزیده کشور به شمار می آید، گفت: با نگاه کلی به حرکت نیروی مسلح کشور در می‌یابیم که در اکثر زمینه‌ها نقاط قوت وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کشور ایران از خصوصیات برجسته و خدادادی بسیاری برخوردار است، افزود: به طور حتم موقعیت ژئو استراتژیک در منطقه یکی از این خصوصیات و ویژگیها است و خوشبختانه کشور ما در نقطه ای قرار دارد که از یک طرف به آبهای آزاد و از طرف دیگر به راههای ترانزیتی دسترسی دارد.

نماینده مردم قم در مجلس، با اعلام اینکه منابع نفتی و گازی از نقاط برجسته و با ارزش کشور به شمار می‌آید، گفت: به طور حتم این موضوع برای کشور بسیار ارزشمند است، اما باید از این ظرفیتها به درستی استفاده شود.

وی با بیان اینکه کشور ما از نیروی انسانی متخصص و برجسته برخوردار است، یادآور شد: نیروی انسانی یکی از عناصر قدرت یک کشور به شمار می‌آید و خوشبختانه دانشگاههای کشور توسعه پیدا کرده و این موجب شده که نیروی انسانی متخصص تربیت شود، از طرف دیگر باید به موضوع اشتغال این افراد هم توجه شود اما نفس افزایش نیرویهای متخصص بسیار خوب و ارزنده است.

لاریجانی با تأکید بر اینکه تفکر جهادی و فکر مجاهدانه جزء افکار و اصول کشور است، تصریح کرد: به طور حتم یکی از موارد اساسی این امر برخورداری از نیروی مسلحی است که سابقه عملی هم داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متأسفانه هشت سال جنگ تحمیلی جنگ برای کشور هزینه بسیاری داشته است، افزود: اما این وقایع فوایدی مانند تربیت نیروی نظامی قدرتمند و روحیه جهادی در نیروی مسلح را هم به همراه داشته است.

لاریجانی، نیروهای مسلح ایران را جزء سرآمدترین نیروهای نظامی در منطقه خواند و تصریح کرد: آشفتگی غربی ها در منطقه و تحرکاتشان به خاطر ترس و اضطرابشان از نیروهای مسلح با تجربه ایران است، و خوشبختانه در چند سال اخیر در زمینه قدرت نظامی رشد چشمگیری داشته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه پیشرفت های کشور در زمینه تولید تکنولوژیهای موشکی نقطه استراتژیکی برای کشور است، گفت: غربیها در این رابطه سر و صدای زیاد می‌کنند اما باید بدانیم که ما هم اکنون در مسیر درستی گام برمی‌داریم، از طرف دیگر در برخی شئونات نظامی هم پیشرفتهایی داشته‌ایم که باید در جهت توسعه و شکوفایی این امور هم اقداماتی صورت گیرد.

لاریجانی با یادآوری پیشرفت‌های کشور در چند سال اخیر در حوزه تکنولوژیهای پیشرفته، یادآور شد: در چند سال اخیر رهبر معظم انقلاب همه را بر تمرکز و شکوفایی تکنولوژی پیشرفته توصیه می‌کردند، از این رو هم اکنون قرار گرفتن ایران در مرزهای علم و فناوری نتیجه فرمایشات معظم له است.

وی تجربه و پیشرفتهای کشور در حوزه هوافضا، سلولهای بنیادین، انرژی هسته‌ای و تکنولوژی نانو را بسیار ارزشمند خواند و افزود: به طور حتم در این امور نیروی متخصص بسیار تأثیرگذار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متأسفانه طبقه‌بندیهایی در جهان به وجود آمده است که طبق این روش ظالمانه و استعمارگرانه برخی از کشورها باید دارای تکنولوژی پیشرفته بوده و برخی تنها باید مصرف کننده باشند، که به طور حتم این تقسیم‌بندی‌ها باید از بین برود.

لاریجانی با بیان اینکه غربیها و گروه مذاکره کننده در مذاکرات خود با ایران برخلاف مسائل مطرح شده در رسانه‌ها اقدام می‌کنند، گفت: آنها در مذاکراتشان می‌گویند که مسئله ما با ایران این است که وقتی شما به یک تکنولوژی دست پیدا می‌کنید، موازنه منطقه‌ای را تحت‌الشعاع قرار می‌دهید، ما می‌دانیم که شما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستید، اما اقدامات شما در دستیابی به تکنولوژی‌های پیشرفته چینش منطقه را برهم میزند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از وزرای کشورهای منطقه زمانی که به ایران آمده بود، از قول وزیر امور خارجه یکی از کشورهای اروپایی میگفت که مشکل غرب با ایران حتی دستیابی به بمب هسته‌ای هم نیست، مشکل این کشورها این است که ایرانیان طرحهای ما را در منطقه به هم ریخته‌اند، براساس برنامه‌ریزی‌های ما قرار بود که ایران یک کشور پیرامونی مانند کشورهایی که دارای نفت و گاز زیاد هستند، باشد، اما هم‌اکنون ایران به یک کشور مقتدر و مستقل و دارای نیروی مسلح قوی تبدیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از نکات مهم در عناصر اقتدار ایران عنصر الهام‌بخشی است، تصریح کرد: این موضوع به این معنی است که کشور و ملت ایران دارای حرف و سخنان الهام‌بخش است. خوشبختانه کشور و ملت ایران در چند سال اخیر نه تنها در دستیابی به تکنولوژیهای پیشرفته در منطقه سرآمد بوده‌اند بلکه در رابطه با مسائل مهم منطقه، موضوع مردمسالاری دینی، دموکراسی‌خواهی در منطقه، حمایت از مردم فلسطین نیز به خوبی عمل کرده است، به طوری که وقتی آمریکاییها به عراق و افغانستان حمله کردند، ملت ایران در کنار ملت عراق و افغانستان قرار گرفتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران به علت جایگاه قوی و تاثیرگذار در حوادث مهم منطقه‌ای نقش بسیار پررنگی را ایفا می‌کند، گفت: کشورهای منطقه و غربی هیچ وقت این تاثیرگذاری را منکر نیستند، از طرف دیگر خوشبختانه نیروهای مسلح ما بسیار قوی و پرتوان است و این کشورها می‌دانند که نیروی مسلح کشور دارای عقبه مردمی است.

وی با تاکید بر اینکه در چند سال اخیر کشورهای غربی تحرکاتی در رابطه با نیروی مسلح کشور ما داشته‌اند، تصریح کرد: به طور حتم این شعارها جدی نیست و مسئولان نظامی ما هیچ وقت این گونه شعارها را در رابطه با ایران جدی نمی‌گیرند، چون می‌دانیم که آنها ظرفیت ایران را می‌شناسند و خودشان را وارد مهلکه جدیدی نمی‌کنند اما اگر دچار اشتباه شوند پاسخ نیروهای مسلح و ملت ایران کوبنده خواهد بود. از اینرو این اقدامات تنها عملیاتهای روانی برای فریب افکار عمومی است.

لاریجانی با اعلام اینکه کشور در حوزه تربیت نیروهای متخصص به پیشرفتهای چشمگیری دست پیدا کرده است، افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر متخصصان ما به تکنولوژیهایی که در داخل کشور نیاز داشتیم، دست یافته‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس نهم با اعلام اینکه به طور حتم تفکرات جدید ایران در حوزه تحولات منطقه‌ای تاثیرگذار بوده است، یادآور شد: براساس اظهارنظر مقامات اینگونه کشورها موج به وجود آمده بیداری اسلامی در منطقه متاثر از جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس نهاد قانونگذاری با بیان خاطرهای در این رابطه گفت: چندی پیش من در یکی از کنفرانسهای بین‌المللی بودم. در این کنفرانس رئیس یکی از کشورهای میزبان حرکت بیداری اسلامی با من ملاقاتی داشت. در این دیدار آن فرد اعلام کرد که انقلاب کشور ما متاثر و پیرو افکار امام خمینی (ره) بوده است و فکر ایشان به ما انگیزه داد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به طور حتم تسلط مسلمانان بر سرنوشت خودشان بسیار برای ما خوشایند است، تصریح کرد: ایجاد اتحاد استراتژیک در منطقه برای ایران بسیار مهم است، حال شاید در این بین اختلافات تاکتیکی به وجود آید که خیلی تاثیرگذار نیست. ما با همه همسایگان خود دوست هستیم و بدنبال گرم ترین و صمیمانه ترین روابط می باشیم البته برخی قدرتهای جهانی این را نمی خواهند. سرنوشت تلخ و سیاه صدام حسین برای همه دولت مردان منطقه درس عبرتی است که نباید به قدرتهای جهانی اعتماد کرد و با همسایگان خود ناسازگار بود.

وی با تاکید بر اینکه هماکنون عقل حکم میکند که به دو مسئله اقتصادی و وفاق و تعامل داخلی توجه ویژهای کنیم، گفت: به طور حتم مسئله اقتصادی باید مورد توجه تمام مسئولان قرار گیرد، از طرف دیگر اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام نهادند به نظر ما این دو موضوع با توجه به شرایط کشور تعیین شده است. ایشان سالهای قبل نیز بر روی مسائلی مهمی مانند جهاد اقتصادی و رونق تولید داخلی تاکید داشتند، از اینرو مسئولان باید نقاط آسیبپذیر کشور را به درستی شناسایی کنند که هماکنون به طور حتم این نقطه آسیب منشأ اقتصادی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در چند سال اخیر ما تنها بر استفاده از منابع نفت و گاز تمرکز کردهایم که این موضوع موجب افزایش واردات در کشور شده است.

لاریجانی ادامه داد: زمانی که واردات در سطح کشور افزایش یابد ممکن است در کوتاه مدت قیمت محصولات را ارزان کند، اما به طور حتم این اقدام ضربه مهلکی به بخش تولید و صنایع میزند. از طرف دیگر نبود سرمایه گذاری در کشور موجب افزایش بیکاری و کاهش اشتغال میشود.

وی با بیان اینکه واردات بیرویه محصولات غیرضروری موجب بستهشدن برخی صنایع و کارخانجات کشور شده است، افزود: زمانی که این مشکل در کشور به وجود بیاید، دشمن میتواند در زمان حساس از این نقص علیه ما استفاده کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با یادآوری نامگذاری امسال به نام سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: به طور حتم موضوع حماسه در درونش یک امر استثنایی نهفته است و این موضوع یک امر عادی نیست. بنابراین در حماسه یک نوع گذشت و از خودگذشتگی وجود دارد.

لاریجانی با اعلام اینکه کشور هماکنون به حماسه اقتصادی نیازمند است، افزود: اگر مسئولان کشور تمام تمرکزشان را به روی تولید داخلی قرار دهند و به این موضوع به عنوان یک وظیفه ملی نگاه کنند، آن وقت کشور میتواند از این برهه تاریخی عبور کرده و میتواند سیاستهای خود را در عرصه بینالمللی اجرا کند. از طرف دیگر مقطع کنونی، مقطع تصمیمسازی برای رشد کشور است.

وی با تاکید بر اینکه به طور حتم باید در بعد اقتصادی به توان ملی کشور تکیه کنیم، یادآور شد: یکی از محورهای توان ملی آسان کردن امور سرمایهگذاری در کشور است تا جوانانی که از دانشگاه فارغالتحصیل میشوند، زمینههای کاری خود را پیدا و تولید را آغاز کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم با بیان اینکه سیاست واردات بی رویه کالا از ابتدا امری غلط و اشتباه بوده است، گفت: به طور حتم نظام اقتصادی کشور نیازمند برنامهریزی و مشاوره با افراد صاحب نظر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروهای مسلح نیز باید مانند بخشهای دیگر از ظرفیتهای خود در جهت توسعه و شکوفایی بهره گیرند، افزود: دولت و مجلس هم باید شرایط را برای توسعه دستگاهها و بخشها فراهم کنند تا استعدادها بالفعل شود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه پیام رهبر معظم انقلاب کاملا کارشناسی، دقیق، سنجیده و دوای درد امروز جامعه است، تصریح کرد: به طور حتم اگر مسئولان با نگاهی حماسی به این امور توجه کنند، قطعاً این دوره و تصمیماتش ماندگار خواهد شد، از اینرو تمرکز کنونی مسئولان باید بر حمایت از تولید داخل باشد و زمینهها باید از هر جهت برای سرمایهگذاری فراهم شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تلاش مسئولان برای افزایش میزان اشتغال در کشور گفت: به طور حتم کلید کاهش بیکاری، توسعه سرمایه‌گذاری در کشور است. از طرف دیگر مسئولان و ملت ایران باید در جهت تحکیم همبستگی، تعامل و سامانبخشی به مسائل سیاسی گام بردارند.

وی با اعلام اینکه انتخابات توان ملی یک کشور را بالا می‌برد، افزود: توان یک کشور به دو بُعد سیاسی و اقتصادی تقسیم می‌شود، همچنین زمانی که انتخابات در کشوری صورت گیرد، این موضوع نشاندهنده مردمسالاری در آن کشور بوده و در آنجا در سرنوشت خود حاکم هستند.

وی با اعلام اینکه انتخابات باید به درستی اجرا و انجام شود، یادآور شد: اینکه در هر انتخاباتی قیل و قالی در کشور به‌وجود آید و یک سری افراد سروصداهایی را راه بیندازند، این کار غیرانقلابی و ضدانقلابی است.

لاریجانی با بیان اینکه افرادی درصدد زیر سوال بردن نظام قانونی کشور برای انتخابات هستند، افزود: به طور حتم این اقدامات دشمن را برای انجام طرحها و اقداماتش امیدوار میکند.

رئیس نهاد قانونگذاری با اشاره به اینکه حماسه سیاسی به معنی پایداری و ایستادگی ملت ایران بر آرمانهای مجاهدانه خود است، یادآور شد: همه باید بدانند که ملت ایران برای اینکه این حکومت و نظام با راهبری ولایت فقیه به حرکت رو به رشد خود ادامه دهد تا پای جان ایستادهاند و دشمنان نباید تصور کنند که با تحرکات و حرفهای سبک زدن میتوانند شرایط داخلی کشور را عوض کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه هر نظامی دارای یک چارچوب بوده و عظمتش به این موضوع بستگی دارد، افزود: یک انسان موفق و سرافراز و یا یک مسلمان واقعی باید دارای قواعد و چارچوب بوده و هر کار و حرفی را انجام ندهد.

وی با اعلام اینکه اشخاصی که در کشور حریم‌شکنی می‌کنند، هرهری مسلک هستند، گفت: به طور حتم این اقدامات از سوی برخی از افراد برای کشور عزت‌آفرین نیست، عزت‌آفرینی برای کشور زمانی است که نظام بتواند چارچوبهایش را حفظ کند که به طور حتم این موضوع موجب افزایش اقتدار کشور می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس نهم ادامه داد: خوشبختانه نکته‌هایی که رهبر معظم انقلاب در مورد سیاستهای داخلی فرمودند نکات واقع‌بینانه و دارای پیام است، حال چه عناصر داخلی و چه عناصر خارجی باید بفهمند که ملت ایران دارای تجربه ۳۴ ساله است و در این سالها فرازوفرودهای مختلفی را طی و جنسهای مختلف سیاسی را تجربه کرده است. از طرف دیگر این عناصر باید بدانند که ملت ایران پای این نظام به صورت مجاهدانه ایستاده‌اند.

رئیس مجلس با بیان اینکه معنای حماسه سیاسی این است که ملت ایران در مسیر حرکت انقلاب با روحیه مجاهدانه حرکت می‌کند، افزود: هم‌اکنون دو موضوع اساسی وجود دارد که دشمن به دنبال رخنه در آن است، یکی موضوع سیاسی و دیگری اقتصادی، از اینرو باید اراده‌هایمان را در راه توسعه ایران و رونق تولید کشور مستحکم کنیم و در راه آن مناقشه نداشته باشیم. از طرف دیگر در حوزه سیاست هم باید همدلانه و با توجه به حرکت رهبری این مسیر را طی کنیم و به قواعد کشور پایبند باشیم.

لاریجانی با تاکید بر اینکه شکستن حرمتها و عزتها از سوی افراد به طور حتم توهین به ملت ایران است، گفت: این اقدامات توان ملی را از بین برده و عزت ملت را کاهش می‌دهد. از اینرو عزت ملی این است که در آن شاکله رفتار ملت و انقلاب ایران در مرحله کنونی متجلی شود. همچنین ملت هوشیار ایران پیام رهبر معظم انقلاب را به درستی درک کرده و آن را در تحرکات سیاسی به کار میگیرند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم با بیان اینکه در کشور ایران نیروی دریایی یک نیروی بسیار مهم به شمار می‌آید، افزود: هم‌اکنون با توجه به اهداف لزوم توجه به نیروی دریایی بسیار ضروری است. از طرف دیگر هرچند زندگی کارکنان نیروهای مسلح در مناطق جنوبی با مشکلات زیادی روبر است، اما این افراد باید در راه عزت‌آفرینی برای کشور این تلاشها را جزو مجاهدات خود تصور کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور نیروهای مسلح به ویژه نیروی دریایی ایران در مناطق آبی موجب ناامیدی دشمن و اقتدار دشمن خواهد شد، بیان کرد: به طور حتم باید به شما کمک کرد تا نواقص را هر چه زودتر رفع کنید. از طرف دیگر شما از تجربه بسیار بالایی برخوردارید که علاوه بر دفاع از سرزمین و آبهای ساحلی کشور در بخشهای خارج از این مناطق نیز توانسته‌اید به دستاوردهای مهمی برسید که این موضوع نشاندهنده این است که نیروی دریایی این ظرفیت را دارد که از منافع ملی کشور در جاهای مختلف صیانت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز