خبرگزاری کار ایران

تابش در اخطاری قانون اساسی؛

شورای نگهبان نباید لایحه سه دوازدهم را رد می‌كرد

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۱۴

شورای نگهبان نمی‌تواند با استناد به اصل ۱۱۹، لایحه سه دوازدهم بودجه را رد کند.

ایلنا:نماینده مردم اردکان در مجلس تصریح کرد: شورای نگهبان نمی‌تواند با استناد به اصل ۱۱۹، لایحه سه دوازدهم بودجه را رد کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا تابش در جلسه علنی امروز مجلس شورای سلامی با استناد به اصول ۹۴ و ۱۱۹ قانون اساسی گفت: اصل ۹۴ وظیفه شورای نگهبان در برابر مصوبات مجلس را تعیین کرده است و اصل ۱۱۹ نیز که با کمال تعجب مورد استناد شورای نگهبان برای رد لایحه سه دوازدهم قرار گرفته است تاکید دارد انتخابات ریاست‌جمهوری جدید حداقل یک ماه قبل از پایان دوره ریاست‌جمهوری باید برگزار شود.

وی افزود: با این وضع انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری 12 مرداد ماه سال آینده برگزار خواهد شد و یک ماه قبل از آن 12 تیرماه 1392 است بنابراین نظر بودجه‌ای شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری تا آن تاریخ در قالب لایحه بودجه سال آینده مشخص می‌شد.

نماینده مردم اردکان در مجلس تصریح کرد: شورای نگهبان نمی‌تواند با استناد به اصل ۱۱۹، لایحه سه دوازدهم بودجه را رد کند.

تابش افزود: در پیشنهاد بودجه‌ای که برای شورای نگهبان مطرح شده است قدری بی‌سلیقگی اتفاق افتاده است آن هم در شرایطی که بودجه کافی برای پرداخت حقوق و مطالبات کارگران و کارمندان برای تامین معیشتشان دچار مشکل هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز