خبرگزاری کار ایران

یحی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا:

بیانیه را امضا کرده ام پشیمان هم نیستم

asdasd

من مخالف ریاست مرتضوی بر"سازمان تامین اجتماعی" نیستم زیرا ایشان را مدیر توانایی می دانم. در این بیانیه که چنین غرضی مطرح نبود اما اگر هم بود من مخالف آن نبودم.

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس نهم شورای اسلامی یكی از امضاكنندگان نامه موسوم به "تشكر نمایندگان از رئیس جمهور به دلیل حكم ابقای مرتضوی" بوده است. بعد از انتشار این نامه برخی نمایندگان به عنوان نامه معترض و سپس متذكر شده اند كه نامه منتشر شده، بامحتوی آنچه كه امضا كرده اند متفاوت است.

سید جلال یحی زاده در خصوص چگونگی امضای این نامه به خبرنگار ایلنا گفت: واقعیت این است که برای جمع آوری امضا یک روش معمول وجود دارد، بالاخره چیزی به شکل بیانیه در مجلس منتشر می شود و نمایندگان آن را امضا می كنند.بعضی مواقع افراد متن بیانیه را درست مطالعه نمی کنند.گاهی اوقات رسانه ها بر حسب علاقه بخشی از بیانیه كه به نفعشان هست رامنتشر می كنند.

یحی زاده متذكر شد كه متن بیانیه تنها حاوی تغییر ساختار "صندوق تامین اجتماعی" به "سازمان تامین اجتماعی" بوده است. وی در ادامه افزود: نیمی از کشور تحت پوشش "سازمان تامین اجتماعی" قرار دارد تامین اجتماعی در ابتدا سازمان بود که بعدها طی مدت کوتاهی به "صندوق تامین اجتماعی" تبدیل شد. جایگاه صندوق مسلما نازل‌تر از جایگاه سازمان است با توجه به چیزی که از این دستگاه انتظار می‌رفت و ارتباط تجاری موثری که با خارج از کشور داشت به هنگام معامله‌های تجاری خارجی طرف‌های معامله کننده وقتی با "صندوق تامین اجتماعی" مواجه می شدند کمتر تمایل به همکاری پیدا می کردند ارتقا یک دستگاه این چنینی به "سازمان"، عقلانی و ضروری بود. به واقع آنچه در بیانیه مطرح شده مربوط به تغییر ساختار صندوق تامین اجتماعی است.

یحی زاده در عین حال امضای این بیانیه را مثبت ارزیابی كرد و افزود: بهتر بود بیشتر از 164 نماینده تعداد بیانیه را امضا می کردند.امضا بیانیه با توجه به اوضاع اقتصادی امروز ایران حركت شایسته و ضروری بود.

وی ضمن اشاره به كوتاهی برخی نمایندگان در مطالعه متن بیانیه هایی كه در مجلس منتشر می شود، تشریح كرد:بیانیه یک صفحه پشت و رو و طولانی بود که من کامل آن را خواندم. فکر می کنم دوستان معترض بیشتر به خاطر انعکاس برخی اخبار در رسانه ها اعلام پشیمانی کردند.

وی در پایان افزود:برداشت هایی که از این بیانیه شده برخی نمایندگان را ناراحت كرده است. البته من مخالف ریاست مرتضوی بر"سازمان تامین اجتماعی" نیستم زیرا ایشان را مدیر توانایی می دانم. در این بیانیه که چنین غرضی مطرح نبود اما اگر هم بود من مخالف آن نبودم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز