خبرگزاری کار ایران

ندیمی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

دولت می‌تواند از نوسانات بازار جلوگیری کند

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۵۰

بخشی از مطالبات ایران از خارج امروز تبدیل به طلا شده و این اتفاق مثبت است/ دولت می تواند از نواسان حداکثری جلو گیری کند/ طلا خروجی سیل نقدینگی در ایران است.

ایلنا: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت می‌تواند از نوسانات حداکثری بازار جلویگری کند.

ایرج ندیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با ترزیق سکه در بازار گفت: بخشی از مطالبات ایران از خارج، امروز تبدیل به طلا شده و این اتفاق مثبت است. چرا که ما در این زمینه پشتوانه خوبی در اختیار داریم.

وی در ادامه افزود:مشخص کردن عدد برای سکه اثرات منفی دارد،  چرا که دولت سطحی را در نظر گرفته که تابع بازار است و این برای دولت‌ها چندان مناسب نیست به دلیل این که دولتی که اقتصاد را دراختیار دارد خود تابع بازار است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این امر از یک جهت برای دولت مثبت به شمار رود،چرا که می‌تواند از نوسانات حداکثری جلوگیری کند.

ندیمی بیان کرد:موضوع طلا و ارز در ایران موضوع نیاز آنی نیست،بلکه بخش عمده خرید سکه و طلا سرمایه ای است و مردم پول‌های بسیاری در اختیار دارند. ولی به دلیل این که ارزش پولهایشان پایین نیاید به دنبال خریداری کردن ارز دلار، مسکن گرایش پیدا می کنند.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس گفت:تا زمانی که مدیریت نقدینگی در کشور وجود نداشته باشد،چنین چیزهایی با هر ترزیق به بازار حباب موجودشان شکستنی نیست چراکه که مردم تا زمانی که پول در اختیار دارند پولشان نصف نشود به این سمت خرید ماشین مسکن ارز طلا و دیگر اقسام.گرایش خواهند یافت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد:طلا خروجی سیل نقدینگی در ایران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز