خبرگزاری کار ایران

لاهوتی:

باید به جای توزیع سبد کالایی، به فکر کار اساسی باشیم

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۷۹

اقشار آسیب‌پذیر امروز و مردم برای تامین مایحتاج خود و مواردی همچون تهیه جهیزیه برای فرزندانشان با مشکل مواجهند و اكنون سوال این است که آیا برون‌رفت از گرانی‌ها و جلوگیری از رشد قیمت‌ها با توزیع گوشت، مرغ و برنج حل شدنی است؟

ایلنا: نماینده مردم لنگرود در مجلس نهم گفت: امروز كارمندان نیز جزء اقشار آسیب پذیر هستند و باید به جای توزیع سبد کالایی، به فکر کار اساسی باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مخالفت با کلیات طرح تامین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر در جلسه علنی امروز مجلس، ‌گفت: اقشار آسیب‌پذیر و مردم برای تامین مایحتاج خود و تهیه جهیزیه برای فرزندانشان با مشکل مواجهند و سوال این است که آیا خروج از گرانی‌ها و جلوگیری از رشد قیمت‌ها با توزیع گوشت، مرغ و برنج حل شدنی است؟

وی ادامه داد: برای خروج از آسیب‌های اقتصادی باید فکر عملی کرد و استفاده از نظرات کارشناسی اقتصاددانان بهترین راهکار برای برون‌رفت از شرایط کنونی است.

عضو كمیسیون عمران خاطرنشان كرد:در این طرح می‌خواهید که به یکسری از اقشار آسیب‌پذیر گوشت و مرغ توزیع کنید، اما سوال این است که این افراد چه تعدادی هستند؟

وی اظهار کرد: درست است که تحریم در مقطعی کوتاه مدت آسیب به کشور وارد کرد، اما می‌توان از آن به عنوان فرصت استفاده كرد و  باید به جای توزیع سبد کالایی، به فکر کار اساسی باشیم.

لاهوتی تصریح کرد: اکثر کارمندان با شرایط فعلی اقتصادی نیازمند هستند و ما اگر شاخص‌ها درست تعریف كنیم باید كارمندان را نیز جزء  قشر آسیب‌پذیر تعریف کرد.

نماینده لنگرود گفت: اگر قرار است تنها به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کمک شود،چرا باید سوژه‌ای را تعریف کنیم که قابل اجرا نباشد و دولت نتواند آن را اجرایی کند.

لاهوتی تاكید كرد: تصمیم مشترک دولت و مجلس برای پرداخت عیدانه استقراضی است و برای پرداخت عیدانه دو و نیم میلیارد از صندوق توسعه ملی قرض شده است تا به مردم کمک شود حال چگونه دولت می توانداین موضوع را عملیاتی كند.

وی گفت: باید قانونی تصویب کنیم که دولت بتواند آن را اجرایی کند نه اینکه تنها ژستی برای کمک به مردم گرفته شود.

وی افزود: مجلس می‌توانست در زمان تصویب قانون هدفمندی موضوع کمک به دهک‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را پررنگ‌تر کند نه اینکه اینگونه به این موضوع ورود پیدا کند. این نوع کمک به اقشار آسیب‌پذیر را می‌توان در بودجه سالانه لحاظ کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز