خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس در دیدار با هیات الجزایر:

بسیاری از اختلافات جهان اسلام ساخته قدرت‌های استکباری است

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۶۵

تحولات حساس کنونی منطقه ایجاب می‌نماید کشورهای اسلامی با همکاری و انسجام بیشتر با چالش‌های کنونی ناشی از دخالت قدرت‌های خارجی در منطقه مقابله کنند.

علی لاریجانی اظهار داشت: تحولات حساس کنونی منطقه ایجاب می‌‌کند کشورهای اسلامی با همکاری و انسجام بیشتر با چالش‌های کنونی ناشی از دخالت قدرت‌های خارجی در منطقه مقابله کنند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی الجزایر و هیات همراه، روابط جمهوری اسلامی ایران و الجزایر را برادرانه و نزدیک خواهند و گفت: با علی رغم همکاری‌های بسیار ضرب سیاسی، پارلمانی و بین المللی دو کشور و پیشینه پیوند‌های تاریخی، فرهنگی و دینی فی ما بین دولت، سطح روابط تجاری، بازرگانی فی ما بین متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های در کشور نمی‌باشد، باید با حل چاره‌ای مشکلات و مدافع جزئی به همکاری‌های اقتصادی دو کشور رونق داد.

وی در همین زمینه بر اهمیت تسهیل در روند همکاری‌های بانکی و برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تاکید کرد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط فعلی جهان اسلام اشاره کرد و افزود: تحولات حساس کنونی منطقه ایجاب می‌نماید کشورهای اسلامی با همکاری و انسجام بیشتر با چالش‌های کنونی ناشی از دخالت قدرت‌های خارجی در منطقه مقابله کنند.

وی در همین به بحران سوریه اشاره کرد و خاطر نشان کرد: با توجه به جایگاه سوریه در محور مقاومت ایجاد بحران در این کشور از طریق ارسال سلاح تروریست به نفع رژیم صهیونیستی است.

لاریجانی همچنین ایجاد اختلاف و تعرفه در جهان اسلام را از سیاست‌های راهبردی قدرت‌های جهانی برای تضعیف قدرت مسلمانان دانست و گفت: بسیاری از اختلافات کنونی در جهان اسلام طبیعی نیست بلکه ساخته قدرت‌های استکباری است.

براساس این گزارش بلقاسم بلعباس رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی الجزایر نیز در این دیدار با بیان اینکه توسعه همکاری‌های دوستانه با ایران مورد اهتمام ویژه رهبران و گروه‌های سیاسی و الجزایر است و گفت: دیدگاه‌های دو کشور در بسیاری موضوعات جهانی و منطقه‌ای بسیار نزدیک می‌باشد. «وی دامن زدن به مسائل اختلاف انگیز در جهان اسلام را خطر ناک دانست: و به ضروت یکپارچگی وحدت کشورهای اسلامی تاکید کرد.

بلقاسم بلعباس همچنین با تاکید بر اهمیت گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور گفت باید از ظرفیت مجالس دو کشور برای ایجاد تحرک و جهش در همکاری‌های اقتصادی دو کشور بر گرفت. وی همچنین دیدگاههای دو کشور در خصوص مسائل منطقه از جمله بحران سوریه را بسیار نزدیک خواند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز