خبرگزاری کار ایران

نماینده‌ بوکان در مخالفت با طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی:

ایجاد تابلوی مبارزه با فساد اقتصادی با هویت ما سازگار نیست

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۰۹

وقتی یک حسابرس گزارش درست می‌دهد از کار برکنار می‌شود، یعنی سیستم اداری و اقتصادی نادرست است واگر این سیستم اصلاح شود مشکلات حل خواهد شد.

ایلنا: نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد تابلوی مبارزه با فساد اقتصادی با هویت و آرمان‌های ما سازگار نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عثمانی در مخالفت با طرح یک فوریتی تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: ما باید از دانش بشری در عرصه نظارتی استفاده بکنیم و در هیچ جای دنیا سازمانی مستقل به عنوان مبارزه با مفاسد اقتصادی وجود ندارد.

وی گفت: اینکه ما چنین سازمانی را تشکیل دهیم یعنی معتقدیم که مفاسد اقتصادی در کشور وجود دارد و به نوعی تداوم وجودمفاسد را تایید کرده‌ایم.

عثمانی گفت: این کار جز ایجاد یک تابلو و هزینه تراشی فایده‌ای ندارد و ما در کشور سازمان حسابرسی داریم، سازمان بازرسی داریم، دیوان محاسبات داریم، معاونت نظارت بر مجلس داریم و همچنین معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری داریم. ما کمبود دستگاه نظارتی نداریم و مشکل ما یک سیستم اقتصادی نادرست است که در این سیستم نادرست برخی افراد هم ممکن است نادرست عمل کنند.

وی تاکید کرد: ‌ وقتی یک حسابرس گزارش درست می‌دهد از کار برکنار می‌شود، یعنی سیستم اداری و اقتصادی نادرست است واگر این سیستم اصلاح شود مشکلات حل خواهد شد.

نماینده بوکان در مجلس نهم افزود: مبارزه با مفاسد اقتصادی در تقوای مسئولین رشد می‌کند و بحثی که مقام معظم رهبری نسبت به مفاسد اقتصادی ابراز کرده‌اند نگفته‌اند که سازمان تشکیل دهیم، بلکه باید نظارت‌ها قوی شود و باید نگرش جدیدی ایجاد شود و لازم است دستگاه‌های نظارتی تقویت شوند.

وی در پایان گفت: ما باید از بعضی‌از کشورهایی که مسلمان هم نیستند اما سیستم نظارتی آن‌ها به حدی قدرتمند است اجازه فساد اقتصادی را نمی‌دهند، الگو بگیریم. ایجاد تابلوی مبارزه با فساد اقتصادی با هویت و آرمان‌های ما سازگار نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز