خبرگزاری کار ایران

بهمن تمام شد و بودجه نرسید؛

نمایندگان مجلس از احتمال تصویب تنخواه به جای بودجه خبر می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۸۷

دولت باید دو نوع لایحه بودجه بدهد، یعنی هم کل بودجه و هم چند دوازدهم، در غیر این صورت نمایندگان مردم به اجبار تنخواه لازم را برای دو ماه فروردین و اردیبهشت سال ۹۲ تصویب می‌کنند.

درحالی كه براساس قول دولت،لایحه بودجه سال 92 كل كشور باید در هفته جاری به مجلس ارایه می شد،اما هنوز خبری از لایحه بودجه نیست.در همین حال سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، از احتمال تصویب تنخواه در مجلس برای دو ماه اول سال ۹۲ خبر می دهد.

غلامرضا کاتب در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، به ارائه دیرهنگام لایحه بودجه ۹۲ به مجلس اشاره کرد و گفت: دولت باید همراه بودجه، لایحه چنددوازدهم را به مجلس ارائه دهد.

به گفته نماینده مردم گرمسار، در صورتی که دولت، لایحه چند دوازدهم را به مجلس ارائه نکند، نمایندگان مردم به اجبار تنخواه لازم را برای دو ماه فروردین و اردیبهشت سال ۹۲ تصویب می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با بیان اینکه سال ۹۲ دومین بودجه‌ای است که با شرایط چند دوازدهمی به تصویب می‌رسد، عنوان داشت: دولت باید دو نوع لایحه بودجه بدهد، یعنی هم کل بودجه و هم چند دوازدهم، به تبع آن هرچه ارائه لایحه با تاخیر مواجه شود، بررسی آن در مجلس مشکل‌تر خواهد شد.

کاتب اظهارداشت: اگر در لایحه بودجه ۹۲، درآمد‌ها و هزینه‌ها بر اساس واقعیات شکل بگیرد، شاهد انضباط مالی در بودجه سال آینده خواهیم بود.

وی افزود: درصورت ارایه دیرهنگام بودجه سیستم نظارت نیز به مشکل برخورده و دیوان محاسبات نمی‌تواند گزارش تفریغ را به موقع بدهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز