خبرگزاری کار ایران

مشروح سخنان لاریجانی در پاسخ به احمدی‌نژاد:

كار شما در شأن رئیس جمهوری نبود

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۴۶

البته من هم از اطرافیان ایشان چیزهایی می‌دانم اما لازم نمی‌بینیم که کشور را متشنج کنم. حالا شما ببینید آیا این اقدام یک اقدام توطئه آمیز علیه رئیس مجلس نیست؟ اینکه یکی از بستگان من را دعوت کنند و از وی فیلم بگیرند و بعد جایی مثل مجلس پخش کنند یک کار مافیایی نیست؟ این کار در شآن رئیس جمهور است؟

علی لاریجانی در پاسخ به پخش فیلمی از فاضل لاریجانی (برادرش) و اظهارات احمدی‌نژاد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: تمام حرف شما اتهام به رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه بود و مطابق آیین نامه من دو برابر وقت شما فرصت دارم تا به شما جواب بدهم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: قانون اساسی که تصویب می‌شود دولت موظف به اجراست، مشکل اینجاست که شما افرادی را به عنوان یاران خود انتخاب کردید که پرونده دارند و نمی‌گذارید به آن‌ها رسیدگی شودحتی اگر نزدیک‌ترین فرد به ما باشد می‌گوییم که به پرونده رسیدگی کنند. اشکال اینجا است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشوری که ولایت فقیه وجود دارد بن بست نیست، تصریح کرد: شما در بسیاری از مواقع به رهبری شکایت کردید و ایشان به هیئت حل اختلاف ارجاع داده‌اند و هیئت حل اختلاف هم نظر قاطع داد؛ دیگر کسی نباید حرفی بزند، پس بن‌بستی وجود ندارد. شما قانون را تمکین نکرده‌اید.

 

رهبری بن بست را تمام کرد؛ چرا حرف از بن بست می زنید

وی گفت: شما چندین بار در مورد اصل 138 مسائلی را مطرح کردید و قانون را خواندید درحالی که شما به قانون تمکین نکردید؛ درحالی که شورای نگهبان این قانون را تایید کرده است که اگر هیئت وزیران مصوبه‌ای گذراند که با قانون تطابق نداشت، رئیس مجلس موظف است به آن ایراد بگیرد و بعد آن را به دولت بدهد؛ در قانون گفته شده که اگر دولت رعایت نکرد باید آن را لغو کند که رئیس جمهور به این اعتراض دارد؛ چه کسی باید این را حل کند؛ شورای نگهبان باید این را حل کند که شورای نگهبان نظر داده‌اند و قبول کرده، شما چرا تمکین نمی‌کنید؛ شما حتی در مورد این موضوع به رهبری هم نامه نوشتید و گفتید که این موضوع خلاف قانون اساسی است پس چرا نظر رهبری را نمی‌گویید؛ رهبری موضوع را به هیئت حل اختلاف داده‌اند و هیئت هم نظر شورای نگهبان را پرسید و ایشان ابلاغ کردند یعنی موضوع تمام شد؛ دیگر چه چیزی را تکرار می‌کنید؛ اگر از ولایت فقیه دفاع می‌کنید که ولی فقیه نظر دادند و بن‌بست را تمام کردند پس چرا می‌گویید بن‌بست است.

 

لاریجانی با طرح این سوال که اگر از ولایت فقیه تبعیت می‌کنید چرا از بن بست حرف می‌زنید، تشریح کرد: اگر از ولایت فقیه تبعیت می‌کنید رهبری این دستور نهایی را ابلاغ کرده است.عزیز من قبل از همه این حرف‌ها در مورد سازمان تامین اجتماعی اگر قبل از سال 88 بود. دیوان حق داشت اما سال 88 قانون تصویب شده؛ قانون اصلاح ماده 113 قانون مدیریت خدمات کشوری در بند الف می‌گوید که سازمان مذکور زیر مجموعه وزارت رفاه و تامین اجتماعی است و وزیر در برابر قانون ذیربط پاسخگو است؛ شما رفته‌اید در هیئت دولت این را تغییر داده‌اید و برده‌اید زیر نظر معاون اول که اینجا هم دیوان عدالت اداری و هم رئیس مجلس گفته خلاف قانون است یعنی قانون را زیر پا گذاشته‌اید؛ چرا می‌گویید دیگران دست و پای ما را می‌بندند؛ شما تخلف کرده‌اید.

وی افزود: هم دیوان و هم رئیس مجلس گفته است که چرا معاون اول باید رئیس تامین اجتماعی را انتخاب کند اگر نمی‌دانید پس سوال کنید.

رئیس جمهور باید نظام حاکم بر کشور را قبول داشته باشد

نماینده مردم قم در ادامه با طرح این سوال که شما به چه ایراد وارد می‌کنید؟ مطرح کرد: گفتید دیوان محاسبات چرا دادگاه دارد؛ دیوان محاسبات دادگاه ندارد بلکه قوه قضائیه شعبه‌ای در آنجا دارد که در آنجا دادستان و دادگاه است که این هم قانون است و مجلس تصویب کرده و شورای نگهبان هم آن را تایید کرده است؛ شما به چه چیزی ایراد دارید پس بفرمائید نظر شورای نگهبان را قبول ندارم؛ اما شما نمی‌توانید چنین ادعایی داشته باشید. شما باید نظامات حاکمیت را قبول داشته باشید.

وی افزود:شما رئیس جمهور هستید و باید نظامات حاکم بر کشور و قانون اساسی را قبول داشته باشید؛ قانون دیوان محاسبات گفته که یک شعبه دادسرا و یک شعبه دادگاه در آنجا باشد که در مورد دادستان آن هم مجلس رای می‌دهد؛ دادسرا برای خیلی‌ها حکم صادر می‌کند که بعد به دادگاه می‌رود. دادگاه هم یک حکم بدوی برای رئیس بانک مرکزی داده که وی می‌تواند در دادگاه تجدیدنظر شکایت کند؛ شما به چه چیزی ایراد گرفته‌اید، این عین عدالت است؛ مگر می‌توانید بگویید که بعضی‌ها بهتر از بقیه هستند و در دادگاه موضوع آنها رسیدگی نشود؛ شما نباید یک هاله‌ای بگذارید که دادگاه دخالت نکند بلکه باید بگویید احسنت که دخالت کردید؛ برو رسیدگی کن از مسئولین ذیربط بنابراین دیوان محاسبات تخلفی نکرده و ربطی به دیوان ندارد.

 

کار شما مسخره کردن قانون است

لاریجانی با تاکید براینکه من همواره تلاش کرده‌ام جانب وساطت را رعایت کنم، تشریح کرد: من به نمایندگان مجلس و طرح کنندگان استیضاح توصیه کردم برای اینکه تنش ایجاد نشود وزیر را دعوت کنید تا استیضاح به مجلس کشیده نشود و قرار شد آقای شیخ الاسلامی جلسه‌ای با هیات امنا بگذارد و مرتضوی را عوض کند.

وی ادامه داد: بعد از اینکه مرتضوی کنار گذاشته شد این سازمان را خلاف قانون زیر نظر معاون اول بردند. این کار مسخره کردن قانون است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسهٔ هفتهٔ گذشتهٔ خود با رئیس دولت گفت: روز دوشنبه من خدمت آقای رئیس جمهور رفتم و به ایشان گفتم که بحث استیضاح مطرح است. یا من وساطت کنم یا شما تا مساله حل شود. من به ایشان گفتم راهش این است که آقای مرتضوی پست دیگری را قبول کند چون حضور وی در ریاست سازمان تامین اجتماعی خلاف قانون است.

وی ادامه داد: امروز ساعت ۷ صبح آقای فروزنده گفتند یک پیغام فوری از طرف رئیس جمهور آورده‌اند که این مساله استیضاح را جمع کنیم در غیر این صورت ممکن است رئیس جمهور حرف‌هایی بزند و دردسر ساز شود. ایشان نکته‌ای گفت که آقای احمدی‌نژاد گفته است که اگر این مساله حل نشود ایشان نواری از بستگان شما دارد و تهدید کرده است نوار را پخش می‌کند.

 

اگر من هم از برادرتان هنگان صحبت از جریان انحرافی فیلم می گرفتم خوب بود؟

لاریجانی افزود: البته من هم از اطرافیان ایشان چیزهایی می‌دانم اما لازم نمی‌بینیم که کشور را متشنج کنم. حالا شما ببینید آیا این اقدام یک اقدام توطئه آمیز علیه رئیس مجلس نیست؟ اینکه یکی از بستگان من را دعوت کنند و از وی فیلم بگیرند و بعد جایی مثل مجلس پخش کنند یک کار مافیایی نیست؟ این کار در شآن رئیس جمهور است؟

او با اشاره به جلسهٔ خود با برادر احمدی‌نژاد و مباحث مطرح شده در آن جلسه گفت: من این‌ها را صداقت نمی‌دانم این‌ها بداخلاقی است که بلای جان کشور شده است. اگر من مثل شما از جلسه‌ای که با برادرتان داود احمدی‌نژاد داشتم فیلم می‌گرفتم خوب بود؟ ایشان از مسائل جریان انحرافی، بستگان شما، ارتباط جریان انحرافی با منافقین و فساد بالای آنان صحبت می‌کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: این آقایی که شما گفتید اصلا در اطراف من نیست اما مشکل آنجاست که شما روی اشتباه اطرافیانتان سرپوش می‌گذارید و آن‌ها را در مقام خود ابقا می‌کنید و یک بار هم گفتید که خط قرمز شما است و این خلاف حق و عدالت است. شما مرتب می‌گویید بگم بگم و با پخش کردن این فیلم مردم شخصیت شما را بهتر شناختند.

 

خوب شد بگم بگم های شما  یک بار مطرح شد

رییس مجلس شورای ادامه داد: استیضاح نه ربطی به رییس مجلس دارد، نه چیزهای دیگر. چرا مباحثی مانند این را در چنین جلسه‌ای مطرح کرده‌اید؟ البته طرح این مباحث از یک نظر خوب است. خوب شد که این همه «بگم، بگم»هایی که شما مطرح کرده‌اید یک بار گفته شد تا مردم بدانند که شما به دنبال طرح چه مباحثی هستید.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: این همه شعار عدالتی که در لفظ دادید باید در عمل هم محقق شود.

احمدی‌نژاد در پاسخ به لاریجانی خواست تا دوباره در پشت تریبون مجلس حاضر شده و اظهاراتی را مطرح کند که رییس مجلس به وی اجازه نداد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز