خبرگزاری کار ایران

حسینیان:

مرتضوی مقابل روزنامه‌های زنجیره‌ای قاطعانه ایستاد

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۸۱

مرتضوی چوب ایستادگی خود را می‌خورد/با رای مثبت به وزیر کار نشان دهید که مصلحت جامعه را به خوبی درک می‌کنید/مرتضوی یکی از قضات انقلابی است که در زمان حاکمیت اصلاح طلبان قاطعانه در مقابل توطئه‌گران و و روزنامه‌های زنجیره‌ای ایستاد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: استیضاح وزیر کار به ضرر مجلس است و نمایندگان بهتر است با رای مثبت خود نشان دهند که مصلحت جامعه را به خوبی درک می کنند. از طرفی اعضای فراکسیون روحانیون مجلس نیز استیضاح را به مصلحت نمی‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روح الله حسینیان در مخالفت با استیضاح شیخ الاسلام در شصت و چهارمین صحن علنی مجلس بیان کرد: بعد از فتنه 88 مرتضوی موضوع مهم قوه مجریه، قضاییه و مقننه شده است و امروز نیز با استیضاح وزیرکار این موضوع به اوج خود رسیده است.

وی با بیان اینكه مرتضوی چوب ایستادگی خود را می‌خورد، افزود: مرتضوی یکی از قضات انقلابی است که در زمان حاکمیت اصلاح طلبان قاطعانه در مقابل توطئه‌گران و و روزنامه‌های زنجیره‌ای ایستاد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: در حالی که این قاضی با بصیرت خود در مقابل همه توطئه ها و اخلالگران و اشرار ایستادگی کرده و با آنها درگیر شده آیا استیضاح وزیرکار، تاوان مقاومت مرتضوی است؟

نماینده مردم تهران گفت: دادستان تهران در اوج درگیری‌ها زمانی که بسیجیان عاشق و جوانان دلیر کشور مقابل توطئه‌های آمریکاییان، بهائیان و دنیا طلبان ایستادگی می‌کردند و تعدادی از بسیجیان به شهادت رسیدند امروز باید متهم شود.

وی افزود: در کجای دنیا رسم است که اتهامی به دادستان وارد شود در حالی که شاهدیم تعدادی از ایرانیان و فرزندان این خاک و بوم در کشورهای دیگر کشته می‌شوند. کی شاهد بودیم که دادستان مورد اتهام قرار گرفته و بازخواست شود؟

حسینیان در ادامه به واقعه ای که در یكی از بازداشتگاه‌ها به وقوع پیوست اشاره کرد و گفت: چه زمانی در رابطه با این موضوع بازپرس و دادستان متهم شدند؟ چراکه این واقعه در بازداشتگاه اتفاق افتاد و زندان مسئول دارد و مسئول زندان باید پاسخگوی ماجرا باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه به اصل 164 قانون اساسی اشاره و کرد و گفت: در این اصل آمده است؛ تا زمانی که دادستانی محاکمه نشده است و انفصالش نیز موقت است می تواند در مشاغل دیگر به فعالیت بپردازد چگونه است که نمایندگان مجلس امروز پشت تریبون ده‌ها جرم و جنایت را به مرتضوی منتصب می‌کنند.

وی به اصل 38 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: هیچ کس از نظر قانون مجرم شناخته نمی‌شود مگر اینکه جرم او در دادگاه به اثبات برسد آیا این گونه اتهام زدن در راس امور بودن قانون است و یا این گونه رفتار کردن اجرای عدالت است؟

وی در ادامه به اصل 39 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: هیچ کس نمی‌تواند حیثیت کسی که در بازداشت و تبعید به سر می‌برد را به بازی بگیرد و این از نظر قانون ممنوع است و اگر کسی بخواهد این کار را بکند مجازات می‌شود اما امروز شاهد بودیم که نمایندگان مجلس با توجه به اینکه اتهامات مرتضوی هنوز به اثبات نرسیده وی را متهم کرده‌اند.

حسینیان تصریح کرد: چگونه است که در شرایط بحرانی به جای اینکه به وضعیت اقتصادی رسیدگی شود نمایندگان در مقابل نص قانون اجتهاد می‌کنند و در راستای خوشحالی دشمن در ایجاد اختلاف گام می گذارند.در حالی که امروز ما نیاز به آرامش در کشور داریم. در حالی كه در جنوب لبنان و غزه با اسرائیل در جهاد و و با شیوخ مرتجع عربی در نبرد هستیم به دنبال استیضاح وزیر کار هستید؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به جنگ روانی غرب علیه ایران اشاره کرد و گفت: در حالی که دشمن در تلاش است که در جنگ روانی ایران را مورد حمله قرار دهد دولت و مجلس باید محور آرامش در کشور باشد اما امروز با استیضاح وزیر بدنبال انجام اقداماتی هستیم که دشمنان احساس شادمانی می کنند.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: من نمی دانم با استیضاح وزیر کار و امور اجتماعی چه مشکلی از نظام حل می شود اما می دانم که بسیاری از برادران و خواهران مجلسی من با رای منفی به استیضاح، با رای بالایی بار دیگر وزیر کار را بر سر کار خواهند آورد و وحدت را نشان می‌دهند.

وی گفت: آیا به نظر شما استیضاح اختلاف و برهم زدن وحدت میان دولت و مجلس نیست؟ در این مقطع قطعا می‌دانم که نمایندگان مصلحت را درست تشخیص می‌دهند.

وی گفت: فراکسیون روحانیون مجلس استیضاح وزیر کار را به مصلحت نمی‌دانند و حتی اصولگرایان مجلس نیز این را قبول ندارند. زمانی که رهبر انقلاب نمایندگان را به وحدت دعوت می‌کنند و بیان می‌دارند که گذشته را فراموش کنید و به فکر اقتصاد کشور باشید به استیضاح رای نخواهند داد.

حسینیان با بیان این مطلب که استیضاح به ضرر مجلس است گفت: با رای مثبت به وزیر کار نشان دهید که مصلحت جامعه را به خوبی درک می کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز