خبرگزاری کار ایران

نقوی‌حسینی:

سرنوشت امام موسی صدر مشخص نیست

کد خبر : ۴۲۸۸۵

بعد از طرح و بررسی در مورد سرنوشت امام موسی صدر مشخص نشد که سرنوشت ایشاان در حال حاضر چگونه است چرا که اخبار و اطلاعاتی در مورد شهادت و یا حیات ایشان مورد تایید هیچ مرجع، شخص و گروهی نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید برهمکاری و ایجاد روابط قوی با دولت لیبی را از جمله موارد مورد بررسی در جلسه امروز کمیسیون عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، سیدحسین نقوی‌حسینی در توضیح جلسه صبح امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص بررسی روابط ایران و لیبی بعد از انقلاب، گفت: در این جلسه در مورد حیات امام موسی صدر به نتیجه مشخصی دست پیدا نکردیم چرا که شهادت و یا حیات ایشان مورد تایید هیچ مرجع مشخص و گروهی نیست.

وی گفت: این جلسه با حضور اکبری سفیر ایران در لیبی و مسئولان مربوطه در وزارت امور خارجه، اطلاعات، اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و صداوسیما تشکیل شد که اکبری گزارش مبسوطی از شرایط فعلی و بعد از انقلاب لیبی ارائه کرد.

وی در توضیح گزارشات ارائه شده از سوی سفیر ایران در لیبی،‌ گفت: آقای اکبری در این جلسه به این موضوع اشاره کرد که بعد از انقلاب لیبی علیرغم تلاش همه‌جانبه غرب جریان لیبرال توانست قدرت را در دست گیرد و بر این اساس روحیه ضداستعماری، ضداشغالگری و ضدغربی در بین اکثریت قاطع مردم لیبی وجود دارد که اجازه نمی‌دهند غربی‌ها در لیبی نفوذ داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده در این جلسه و توضیحات سفیر ایران در لیبی، غربی‌ها تلاش می‌کنند تا با ایجاد منازعات و تنش‌های مذهبی، درگیری‌های مذهبی را به راه بیندازند که متاسفانه افراطی‌گری و گرایشات تند سلفی مورد حمایت عربستان، قطر و قدرت‌های سلطه‌گر غربی، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه لیبی‌ها مخالف افراطی‌گری و سلطه غربی‌ها هستند، گفت:‌ طبق گفته سفیر ایران مردم لیبی خواستار همکاری جدی ایران و لیبی می‌باشند.

وی همچنین با اشاره به طرح دیدگاه‌های نمایندگان دستگاه‌های مختلف پیرامون زمینه‌های همکاری دو کشور و چالش‌های موجود در این راه، گفت: طبق دیدگاه‌های مطرح شده در این جلسه، جمهوری اسلامی باید نگاه بلندمدتی بر روابط بین ایران و لیبی داشته باشد چرا که ظرفیت‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور بسیار بالاست که ضروری است در همین زمینه روابط اقتصادی با لیبی تقویت شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تاکید کرد که مراودات دیپلماتیک نیازمند برنامه‌ریزی و فعال‌سازی بخش خصوصی ایران در لیبی است.

نقوی‌حسینی در مورد وضعیت امام موسی صدر نیز گفت: بعد از طرح و بررسی در مورد سرنوشت امام موسی صدر مشخص نشد که سرنوشت ایشاان در حال حاضر چگونه است چرا که اخبار و اطلاعاتی در مورد شهادت و یا حیات ایشان مورد تایید هیچ مرجع، شخص و گروهی نیست.

وی در پایان با بیان اینکه در این جلسه بر لزوم همکاری و روابط قوی دیپلماتیک با دولت لیبی از طرف وزارت امور خارجه تاکید شد، گفت: جمع‌بندی این جلسه بر این موضوع استوار بود که دیپلماسی پارلمانی با مجلس لیبی و مراودات مجلس باید تقویت شود و همچنین همکاری‌ها در حوزه فرهنگی به ویژه از طریق دارالتقریب مذاهب تقویت گردد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،‌ تقویت روابط رسانه‌ای بین دو کشور و افزایش مراودات علمی بین نخبگان و دانشگاهیان را نیز از دیگر موارد مورد تاکید و به عنوان جمع‌بندی جلسه مطرح کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز