خبرگزاری کار ایران

فولادگر در گفت و گو با ایلنا:

تاخیر دولت در ارائه بودجه، نظام برنامه ریزی کشور را مختل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۴۶

رئیس دولت باید بودجه ۹۲ کل کشور را بگونه‌ای تنظیم کند مه برای همه قابل اجرا باشد/امیدواریم رئیس جمهور درپایان سال کاری، بودجه را به مجلس بیاورد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس معتقد است: موکول بررسی بودجه به سال بعد، نظام برنامه ریزی کشور را مختل می‌کند چرا که ابلاغ بخشنامه بودجه و کارهای نظارتی مجلس با تاخیر مواجه می‌شود.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با بیان این مطلب که کار مدیریتی دولت با عدم ارائه به موقع بودجه با مشکلاتی مواجه خواهد شد افزود: با توجه به اینکه ارائه دیرهنگام بودجه به مجلس اثرات سوء بسیاری دارد امیدواریم رئیس جمهور درپایان سال کاری، لایحه بودجه را به مجلس بیاورد.

براساس قانون، دولت موظف است لایحه بودجه کل کشور را برای بررسی و تصویب در مجلس، تا ۱۵ آذرماه هر سال ارائه کند، اما طی چندسال اخیر دولت احمدی نژاد نتوانست در این مهلت قانونی لایحه بودجه را به مجلس ارائه کند. این درحالی است که بسیاری از نمایندگان این مساله را عامل مهمی در ایجاد مشکل در روند مدیریت کشور می‌دانند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در خانه ملت با اشاره به مهلت قانونی ارائه بودجه می‌گوید: با توجه به اینکه در حال حاضر نیز از زمان قانونی ارائه لایحه بودجه گذشته است لذا نمایندگان با تذکر و اخطار، بار‌ها این مسئله را به رئیس دولت گوشزد کرده‌اند تا نمایندگان به موقع بتوانند بودجه کل کشور را بررسی کنند.

نماینده اصفهان بابیان این مطلب که بودجه سال جاری کاری به رئیس جمهور آینده ندارد گفت: رئیس دولت باید بودجه ۹۲ کل کشور را بگونه‌ای تنظیم کند برای همه قابل اجرا باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز