خبرگزاری کار ایران

زاکانی در نطق میان‌دستور:

نمایندگان مجلس باید به دنبال وحدت باشند

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۵۶

باید اولویت تمام مسئولان کشور معطوف به حل مشکلات مردم و کاهش آلام آنها باشد؛ نباید موضوعات حاشیه‌ای ما را از مسئولیت‌های اصلی خود در این دوره زمانی باز دارد.

نماینده تهران در خانه ملت گفت: ما امروز در مجلس نیازمند وحدت هستیم و باید بدانیم که اختلافات موجبات رشد را از ما خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نماینده مردم تهران در مجلس افزود: امروز یکی از خطیرترین دوران حیات نورانی نظام مقدس اسلامی را سپری می‌کنیم، نظام سلطه در راستای توطئه‌های مستمر خود علیه نظام اسلامی اینکه با همه تدارک و ابزارهایش برای مقابله با این نظام مقدس وارد صحنه شده است در حالی که امروز آمریکا و هم‌پیمانانش در اوج ضعف بوده و دلیل اخیر آن هم شکست فضاحت‌بار رژیم جعلی اسراییل از مقاومت فلسطین است.

زاکانی با بیان اینکه سنت‌های الهی مشخص است اگر ما در مسیر حق استقامت بورزیم نقشه دشمنان جز شکست آنان را به همراه نخواهد داشت تصریح کرد: امروز دشمنان تلاش می‌کنند با تحریم‌های جنایت‌کارانه و هوشمندانه اقتصاد کشور را فلج کنند تا ضمن جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی مستقیما زندگی مردم تحت تاثیر قرار دهند و با ایجاد تنگنا برای معیشت مردم به خیال خام خود اسباب جدایی مردم را از نظام اسلامی فراهم کنند.

این عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس تاکید کرد: علاوه بر این مسائل تلاش‌های دشمنان اسلامی در راستای ایجاد تفرقه میان مردم و مسئولان و خاصه بین مسئولان است تا در کنار فشار اقتصادی به مردم، با ایجاد فضای التهاب در کشور و تنش بین مسئولان آنان را از اداره درست کشور و تسلط بر امور بازدارند.

وی خاطر نشان کرد: لذا در کنار همه خباثت‌های خود عملیات روانی دشمن و خط رسانه‌ای آنها بر موثر نشان دادن تحریم‌ها و القای ناتوانی نظام در عبور از چالش‌های کنونی را دارد و با دامن زدن به شکاف بین مسئولان کشور جنگ قدرت را به افکار عمومی القاء می‌کنند تا اسباب یاس و ناامیدی مردم به ویژه نخبگان و فرهیختگان را فراهم آورند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: حال اگر نقشه دشمن این است ما چرا با پای خود در زمین او نقش‌آفرینی کنیم؛ در حالی که دشمن به دنبال تنگنای اقتصادی و فشار بر مردم است.

زاکانی یادآور شد: باید اولویت تمام مسئولان کشور معطوف به حل مشکلات مردم و کاهش آلام آنها باشد؛ نباید موضوعات حاشیه‌ای ما را از مسئولیت‌های اصلی خود در این دوره زمانی باز دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه ایران ظرفیت‌های بالایی مادی و معنوی و انسانی آن را دارا است که ما را از اثرات تحریم‌ها مصون داشته است. اما ما خود با بی‌برنامگی و تشتت چرا زمینه توفیق آن خون‌آشامان را مهیا می‌کنیم.

وی گفت: ما می‌توانیم با رویکرد اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ریزی صحیح و با تفاهم مسئولان از این شرایط فرصت بسازیم.

این عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس با بیان اینکه خط قرمز تنش میان قوا و شکاف میان مسئولان و کم‌کردن خدمت‌گذاری به مردم است گفت: حق نداریم به گونه‌ای گفتار، رفتار و کردار داشته باشیم که دشمنان سو استفاده کرده و موجب مایوس شدن مردم شود، ما نیازمند به وحدت و انتخاب اهم موضوعات کشور برای رفع مشکلات مردم هستیم.

زاکانی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت مدرس گفت: مدرس قهرمان عرصه سیاست و دیانت است و نیازمند درس‌آموزی از او هستیم. اگر وحدت در کشور لازم است به طریق اولی در مجلس نیازمند وحدت هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: اگر ما در این ماه‌های سپری شده از مجلس نهم ضمن احترام گذاشتن به اختلاف سلیقه‌ها وحدت می‌داشتیم حتما از جایگاه بهتری برخوردار بودیم؛ لذا باید بکوشیم با همدلی و وحدت آینده مطلوبی را برای خود رقم زنیم.

وی ضمن تشکر از لبیک‌گویی سوالات‌کنندگان از رییس‌جمهور به تدبیر رهبر معظم انقلاب در بازپس‌گیری سوال از رییس‌جمهور گفت: نباید همدیگر را متهم کنیم در این باره نیز برخی ما را متهم کردند که می‌خواهیم از این طریق مانع عمل نمایندگان به وظیفه قانونی آنان شویم؛ در حالی که مخالفت فراکسیون اصول‌گرایان با شناخت درست زمانه و بهره‌گیری از محکمات فرمایشات امام (ره) و رهبری بود که با توجه به مقتضیات زمان برای انجام و تلاش دقت جهت استیفای حقوق ملت را با خود داشت.

زاکانی در پایان با اشاره به شرایط منطقه‌ای گفت: دشمنان اسلام بر خلاف شعارهایشان با اجیر کردن تروریست‌های بین‌المللی تلاش می‌کنند ملت سوریه را به جرم حضور فعال در خط مقاومت مورد کشتار قرار دهند، لذا مصرانه از دستگاه اجرایی کشور می‌خواهم اهتمام بالاتری برای کمک به ملت سوریه داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز