خبرگزاری کار ایران

لاریجانی:

رسانه‌ها حرف‌گوش‌کن باشند

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۴۴

نظر بیشتر نمایندگان مجلس این است که در حال حاضر در کشور زمینه مناسب برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی وجود ندارد و گام بعدی هدفمندی باید در شرایط آرامتری برداشته شود.

رئیس مجلس شورای اسامی خواستار تداوم حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رسانه‌ها به‌خصوص روزنامه‌ها و مجلات در شرایط فعلی گرانی کاغذ شد و تاکید کرد: گرانی کاغذ روزنامه‌ها را تحت فشار قرار داده است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در جمع خبرنگاران تصریح کرد: ما به طور کلی هر روزه در مجلس با رسانه‌ها در ارتباط هستیم و برگزاری نمایشگاه مطبوعات نیز اقدامی مناسب و قابل تحسین است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: اقدامی که در حال حاضر مبنی بر تقویت رسانه‌های استانی در حال انجام است، اقدام مناسب و شایسته‌ای است و قابلیت‌های خاص این رسانه‌ها باید در جایگاه خود طرح و مورد توجه قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه مسائل استانی باید از طریق این رسانه‌ها مورد پیگیری قرار گیرد، گفت: هر چه این بخش اعم از رادیو و تلویزیون تقویت شود، اقدام درستی است، چرا که رسیدگی به مسائل و مشکلات استانی را عمیق‌تر می‌کند.

رئیس نهاد قانونگذاری با اشاره به پیشرفت‌های سایت‌های خبری تاکید کرد: در بازدیدی که از نمایشگاه داشتیم وضعیت رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری را دیدیم و امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت مستمری از رسانه‌ها داشته باشد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات فعلی رسانه‌ها افزود: با توجه به گرانی کاغذ، روزنامه‌ها تحت فشار هستند و آقای حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حال انجام تلاش‌هایی برای رسیدن کاغذ به رسانه‌ها اعم از روزنامه‌ها و مجلات هستند.

دکتر لاریجانی ادامه داد: این تلاش‌ها کمک کرد تا وضعیت رسانه‌ها به‌خصوص روزنامه‌ها و مجلات و کتاب‌ها بدتر نشود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی وی از برگزاری نشست‌ها در حاشیه نمایشگاه گفت: به طور دقیق در جریان جزئیات این نشست‌ها نیستم اما به نظر می‌رسد اقدام مناسب و خوبی باشد.

دکتر لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر طرح‌های مجلس و دولت برای تصویب قوانینی درخصوص رسانه‌ها تاکید کرد: در حال حاضر طرح جامع رسانه‌ها در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح است.

وی تاکید کرد: پیش از این قرار بود لایحه‌ای در مجلس هشتم به دولت تحویل داده شود که این اتفاق نیفتاد و امروز کمیسیون مربوطه مجلس به طور تخصصی در حال پیگیری این طرح است که امیدواریم به زودی در دستور کار مجلس قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص طرح قانون صداوسیما با اشاره به وجود این طرح در کمیسیون مجلس نیز گفت: از نگاه بنده این دو طرح از جامعیت لازم و کافی برای کلیت کار رسانه‌ها برخوردارند.

قوانین مجلس در حوزه مدیریت ارز مشکلی ندارد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر بسته پیشنهادی مجلس درخصوص وضعیت ارز افزود: مسئولیت امور ارزی برعهده دولت است و کار مجلس قانونگذاری است و بقیه امور نیز جنبه مشورتی دارد.

وی ادامه داد: برخی از دوستان نماینده در جلسات با دولت نظرات مشورتی خود را برای جلوگیری از وضعیت فعلی ارز مطرح کردند اما هدایت و مسئولیت کار با دولت است و این مسئله مشکل قانونی ندارد.

دکتر لاریجانی در تشریح اقدامات مجلس در این‌خصوص تاکید کرد: یکی از کارهایی که در مجلس انجام شد این بود که برای منابع حاصل از فروش ارز تعیین مسیر شود که محل مصرف این منابع را هدایت کردیم و دیروز نیز دیدم که شورای نگهبان این مسئله را تصویب کرد که به زودی ابلاغ خواهد شد و حمایت‌هایی نیز از بخش‌های صنعتی و تولیدی در قوانین مجلس صورت گرفت.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در این‌خصوص تصریح کرد: طرح دیگری که در حال حاضر در کمیسیون مطرح است درخصوص قدم بعدی هدفمندی یارانه‌هاست و این مسئله باید بررسی شود که آیا امسال زمان مناسبی برای برداشتن گام بعدی هدفمندی یارانه‌ها هست یا خیر.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برداشت کلی مجلس این است که زمینه برای آغاز فاز دوم هدفمندی مهیا نیست، گفت: نظر بیشتر نمایندگان مجلس این است که در حال حاضر در کشور زمینه مناسب برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی وجود ندارد و گام بعدی باید در شرایط آرامتری برداشته شود.

وی مسئله بودجه را دارای اهمیت زیادی توصیف و تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی باید نوع سیاستگذاری‌ها در بودجه‌ریزی به نحوی باشد که به بودجه‌های عمرانی لطمه نخورد، ضمن اینکه به دلیل کمبود منابع باید توجه کرد تا مشکلی درخصوص اعتبارات عمرانی به وجود نیاید.

نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر اینکه برای حل این مشکل باید از مکانیزم‌های بخش خصوصی استفاده کرد، افزود: در حال حاضر مجلس در حال بررسی است که متوجه شود چگونه می‌توان منابع اندکی را که در اختیار داریم بسط دهیم و کارها توسط بخش خصوصی انجام شود، اما تسهیلات لازم را به آنها ارائه داده و حمایت‌های لازم را از آنها انجام دهیم.

حفظ وحدت در شرایط امروز وظیفه همه مسئولان است

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که روابط بین سران سه قوه به چه شکل بوده که مقام معظم رهبری درخصوص حفظ وحدت بین آنها تاکید کرده است، گفت: تصور من بر این است که بیانات رهبری بسیار روشن بود چرا که ایشان تاکید داشتند اختلاف‌نظر امری طبیعی است، اما کشاندن آن به صحنه رسانه‌ها درست نیست چرا که بسیاری از کارها باید به طرق دیگری حل شود.

وی در این‌خصوص ادامه داد: نه تنها سران قوا بلکه همه مسئولان باید در شرایط فعلی با نگاه مثبت کارها را به جلو پیش ببرند و اگر اختلاف‌نظری نیز هست باید در جای خود مطرح شود و نباید این مسائل فوری به رسانه‌ها کشانده شود.

لاریجانی همچنین تاکید کرد: رسانه‌ها نیز باید کمی حرف‌گوش‌کن باشند تا مسئولان را در شرایطی قرار ندهند تا از آنها اطلاعاتی دریافت کرده و این اطلاعات در جایی دیگر به شکل دیگری مورد استفاده قرار گیرد تا مشکل به وجود آید.

پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز