خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه:‌

بعید می‌دانم دولت لایحه بودجه را به موقع ارائه کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۱۵

یکی از عواقب دیر کرد در بودجه این است که اجرای برنامه پنجم و قوانین کشور معطل می‌ماند و این مساله اثرات سوئی در کشور دارد و علاوه بر این از تبعات اقتصادی سیاسی و اجتماعی آن هم نباید غافل شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه دولت باید ۱۵ آذر ماه بودجه را تحویل دهد یادآور شد: ‌ طبق آئین نامه دولت باید بودجه را ۱۵ آذرماه تحویل دهد اما متاسفانه دولت فعلی سابقه خوشی در اجرای قوانین و تحویل بودجه ندارد و سه سال پی در پی است که بودجه را با تاخیر تحویل می‌دهد.

ثروتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: ‌ دولت الان مشغول تهیه بودجه است اما اینکه سر موقع بودجه را تحویل دهد به دلیل سابقه‌اش نمی‌توان خوشبین بود.

وی ادامه داد: ‌ دولت هر زمان که لایحه بودجه را به مجلس می‌دهد نمایندگان تا جایی که می‌توانند با دولت همکاری می‌کنند تا دولت بدون بودجه نماند. از این رو دو دوازدهم بودجه را تصویب می‌کنند اما دولت در طول این سه سال اصلا همکاری لازم را با مجلس نداشته است.

نماینده بجنورد در مجلس نهم شورای اسلامی گفت: ‌ اگر امسال هم تاخیر کند نمایندگان مجبور می‌شوند که بودجه چند ماه را جلو‌تر ببندند اگرچه دولت بودجه هم داشته باشد چندان بر اساس آن ‍پیش نمی‌رود اما در هر صورت نمایندگان تلاش خود را می‌کنند که همه چیز طبق قانون پیش رود.

وی افزود: ‌متاسفانه دولت کارش را به موقع و خوب انجام نمی‌دهد و با توجه به ماه‌های پایانی دولت کاری هم از دست مجلس برنمی آید.

ثروتی در ‍پایان تصریح کرد: ‌ یکی از عواقب دیر کرد در بودجه این است که اجرای برنامه پنجم و قوانین کشور معطل می‌ماند و این مساله اثرات سویی در کشور دارد و علاوه بر این از تبعات اقتصادی سیاسی و اجتماعی آن هم نباید غافل شد.

وی در ‍پایان گفت: ‌ به نظر نمی‌رسد که دولت بودجه را امسال هم سر موقع دهد اما باید بداند که در تاریخ ثبت می‌شود که چه دولتی قانونمند است و چه دولتی قانونمند نیست. یعنی‌‌ همان طور که از دولت‌های قانونمند در تاریخ یاد می‌شود از قانون گریزان (البته نه به نیکی) نام برده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز