خبرگزاری کار ایران

دهقانی:

شرکت مس قراردادهای نامتعارف منعقد كرده است

کد خبر : ۱۰۱۲۲۷

اگر به مدیریت 4 سال گذشته درخصوص تولید، نحوه فروش و صادرات شرکت ملی مس توجه داشته باشیم شاهد افت تولید جدی هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح مسائل و مشکلات این شرکت به عقد قراردادهای نامتعارف در این شرکت اشاره و تاکید کرد: رای قاطع به تحقیق و تفحص این شرکت، مشکلات را از سر راه توسعه این شرکت برمی‌دارد.

به گزارش ایلنا، الله‌وردی دهقانی در موافقت با انجام تحقیق و تفحص از شرکت صنایع ملی مس ایران گفت: اگر به مدیریت 4 سال گذشته درخصوص تولید، نحوه فروش و صادرات شرکت ملی مس توجه داشته باشیم شاهد افت تولید جدی هستیم.

نماینده مردم ورزقان در مجلس در ادامه این مطلب افزود: در سال 1390 تولید شرکت از 901 هزار تن به 820 هزار تن و در سال 1392 پیش‌بینی می‌شود که به 850 هزار تن کاهش یابد.

دهقانی تصریح کرد: در تولید مس نیز از 217 هزار تن در سال 1390 به 197 هزار تن در سال 1392 کاهش داشته‌ایم و در کاهش مس کاتد نیز از تولید 235 هزار تن در سال 1390 به 213 هزار تن در سال 1392 رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: تولید اسید سولفوریک در سال 1390 حدود 65 هزار تن بوده اما پیش‌بینی می‌شود با کاهش تولید در سال جاری روبرو باشیم.

دهقانی با اشاره به مشکلات این شرکت تاکید کرد: کل فروش شرکت سالانه بیش از 2 میلیارد دلار بوده و شرکت سالانه بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان سوددهی داشته است که متاسفانه این سود به پروژه های توسعه‌ای اختصاص نیافت.

وی افزود: پروژه‌های توسعه‌ای از برنامه بسیار عقب است و تولید سالانه ما مدت‌ها است که در حال پسرفت است.

دهقانی تاکید کرد: این شرکت ملی است و بایستی در همه جای کشور عادلانه توسعه صنایع مس را پیش ببرد، در حالی که چنین چیزی محقق نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح مسائل و مشکلات این شرکت به عقد قراردادهای نامتعارف در این شرکت اشاره و تاکید کرد: رای قاطع به تحقیق و تفحص این شرکت، مشکلات را از سر راه توسعه این شرکت برمی‌دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز