خبرگزاری کار ایران

امروز در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس تصویب شد؛

دعوت سفرای سوریه، ترکیه و قطر برای ارائه توضیح در مورد گروگانان ایرانی در سوریه

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۱

وزیر امورخارجه کشورمان با حضور در جلسه امروز این کمیسیون گزارشی از نشست سه‌جانبه مصر پیرامون موضوع سوریه به سمع و نظر اعضای کمیسیون رساند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: دعوت از سفرای کشورهای سوریه، ترکیه و قطر جهت شرکت در کمیسیون و توضیح در مورد مسایل گروگان‌های ایرانی در سوریه از مصوبات جلسه امروز کمیسیون بود.

به گزارش ایلنا، حسین نقوی‌حسینی خاطرنشان کرد: وزیر امورخارجه کشورمان با حضور در جلسه امروز این کمیسیون گزارشی از نشست سه‌جانبه مصر پیرامون موضوع سوریه به سمع و نظر اعضای کمیسیون رساند. وی همچنین گزارشی پیرامون موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در اجلاس جنبش عدم تعهد ارائه کرد.

وی افزود: در ادامه جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی وزیر امور خارجه کشورمان به سوالات آقایی و دهدشتی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیرامون علت عدم رعایت نزاکت دیپلماسی و عدم پیگیری جدی مسایل منطقه و گروگان‌های ایرانی و همچنین بازداشت ملوان‌های آبادانی توسط گارد ساحلی عربستان پاسخ داد.

وی افزود: در مورد سوال اول نماینده سوال‌کننده از پاسخ‌های صالحی قانع شد. در مورد سوال دوم نیز وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: «هم‌اکنون گروه حقوقی و کنسولی جمهوری اسلامی ایران در عربستان به سر می‌برد تا مسایل بازداشت‌شدگان را دنبال کند و نتیجه آن به زودی اعلام خواهد شد.»

نقوی‌حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبات امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دعوت از سفرای کشورهای سوریه، ترکیه و قطر جهت شرکت در کمیسیون و توضیح در مورد مسایل گروگان‌های ایرانی در سوریه و دعوت از وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت بررسی آخرین وضعیت مربوط به وظایف آن وزارتخانه در جلسه هفته آینده کمیسیون امنیت ملی بخشی از مصوبات جلسه امروز یکشنبه کمیسیون بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بازدید اعضای کمیسیون ملی و سیاست خارجی از بندرعباس و جزایر سه‌گانه در دهه اول آبان‌ماه و بازدید از نیروگاه اتمی اراک از دیگر مصوبات این هفته کمیسیون، همچنین دعوت از گروگان‌های آزاد شده هلال احمر در لیبی و بررسی موضوعات مرتبط با آنان نیز با تصویب اعضای کمیسیون در دستور کار جلسات آتی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز