خبرگزاری کار ایران

آیت الله هاشمی رفسنجانی:

هیچ‌کس با هیچ وسیله‌ای نمی‌تواند جلوی رشد آگاهی مردم را بگیرد

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۷۶

در فضایی که همه سلایق سیاسی و فرهنگی در انتخابات ۲۴ خرداد نامزد داشتند، قاطبه مردم به فرهنگ دینی اعتدال رأی دادند و با انتخاب آنها، عدالت در کشور نهادینه شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در فضایی که همه سلایق سیاسی و فرهنگی در انتخابات ۲۴ خرداد نامزد داشتند، قاطبه مردم به فرهنگ دینی اعتدال رأی دادند و با انتخاب آنها، عدالت در کشور نهادینه شد.

به ‌گزارش ایلنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی که صبح امروز در دیدار جمعی از نمایندگان اقشار مختلف فرهنگی و دانشگاهی مازندران سخن می‌گفت، عصر حاضر را عصر انفجار اطلاعات دانست و گفت: هیچ‌کس با هیچ وسیله‌ای نمی‌تواند جلوی رشد آگاهی مردم را بگیرد.

وی در این دیدار که جمعی از فعالان دانشجویی و دانش‌آموزی شرق مازندران و شهرستان نکاء حضور داشتند، تصریح کرد: آنچه در این فضا ملت‌ها را نجات می‌دهد، ارتقای فهم عمومی و شناخت عمیق عوامل تحولات سیاسی و اجتماعی می‌باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ارائه تحلیلی از روند مبارزات مردم ایران علیه رژیم پهلوی از آغاز تا پیروزی و با تأکید بر نقش محوری مردم در همه مقاطع انقلاب اسلامی گفت: اگر چه انقلاب، رهبری چون امام خمینی(ره) داشت ولی موقعی به پیروزی رسید که مردم یکپارچه به میدان آمدند.

هاشمی رفسنجانی با تجلیل از نقش مردم در انتخابات 24 خرداد و پیروزی گفتمان عدالت، افزود: در فضایی که همه سلایق سیاسی و فرهنگی نامزد داشتند، قاطبه مردم به فرهنگ دینی اعتدال رأی دادند که با اینکه عدالت در ذات انسان‌هاست ولی با این انتخابات نهادینه شده است.

وی، دروغ، ریاکاری، خُلف‌ وعده، دشمن‌تراشی، ایجاد فضای امنیتی، ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی مانند تورم، گرانی و بیکاری را نتیجه دوری از اعتدال دانست و گفت: با انتخاب میانه‌روی اسلامی توسط مسئولین، مردم به‌صورت طبیعی مسائل را در دست می‌گیرند که مصداق کامل استفاده از خردجمعی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نشانه‌های علاقمندی کشورهای منطقه برای ایجاد مجدد ارتباط با جمهوری اسلامی ایران گفت: به‌کارگیری عقلانیت دیپلماتیک، اصلی مهم در سیاست خارجی است و تاکنون دولت نشان داده که تمام برنامه‌ها در راستای منافع ملی و رعایت اصل احترام متقابل است.

هاشمی رفسنجانی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به سفرهایی که به استان مازندران و شهرستان نکاء داشت، بر قابلیت‌های کشاورزی و صنعتی شرق مازندران تأکید و ابراز امیدواری کرد از ظرفیت‌ها در جهت حرکت کشور به سوی توسعه پایدار و خودکفایی استفاده شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در آغاز این دیدار دکتر ایوب برزگرنژاد و حسینعلی موحد با ارائه گزارشی از اوضاع فرهنگی و اجتماعی منطقه متبوع خود، به بیان دیدگاه‌هایشان در خصوص مسائل مهم سیاسی پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز