خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام ابراهیمی خبر داد:

افتتاح گردهمایی سراسری ائمه جمعه با سخنرانی مقام معظم رهبری

کد خبر : ۹۹۶۱۲

همایش ۳ روزه ائمه جمعه کشور با سخنرانی مقام معظم رهبری و حضور سران سه قوه افتتاح خواهد شد/ائمه جمعه اگر مخالفتی با سیاست‌هایی که یک دستگاه دنبال می‌کند، دارند آن را پای تریبون نماز جمعه نکشانند.

معاون امور استان‌ها و دبیر گردهمایی سراسری ائمه جمعه گفت: همایش ۳ روزه ائمه جمعه کشور با سخنرانی مقام معظم رهبری افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی در نشست خبری بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه که صبح امروز در تالار آینه برگزار شد، گفت: بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه در تاریخ ۱۸ الی ۲۰ شهریور ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: عنوان این همایش «سبک زندگی اسلامی» و شعار سال نامیده شده و تمامی برنامه‌ها و سخنرانی‌ها پیرامون موضوع گردهمایی است.  بر این اساس در یک فراخوان عمومی از چند ماه قبل این عنوان برای ائمه جمعه سراسر کشور برای ارسال مقاله فرستاده شد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: تاکنون از بین ۷۴۰ امام جمعه که در سراسر کشور داریم ۶۵ مقاله دریافت کردیم و در کمیته‌ای زیر نظر معاونت فرهنگی مقالات رسیده ارزیابی شد تا نمرات لازم داده شود.

به گفته وی، از این مقالات در همایش استفاده می‌شود و برای چاپ آن‌ها در عرصه مطبوعات و عرصه عمومی اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینكه همایش ۳ روزه ائمه جمعه کشور با سخنرانی مقام معظم رهبری افتتاح خواهد شد،ادامه داد: در اولین روز همایش که مصادف با ۱۸ شهریور صبح روز دوشنبه است ائمه جمعه با سخنرانی مقام معظم رهبری بیست و دومین همایش خود را آغاز می‌کنند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هم رهنمودهای خود را در جهت شکوفایی نماز جمعه و مسائلی که در ارتباط با این نهاد است مطرح خواهند كرد.

ابراهیمی در ادامه گفت: ائمه جمعه می‌دانند که یکی از مسائل مهم و مورد نظر برای معظم له بحث جوانان و جذب و حضور هر چه بیشتر آن‌ها در مراسم‌های نماز جمعه است که تاکنون در این خصوص اقدامات لازم انجام شده و مسئول ائمه جمعه گزارشی را خدمت رهبری انقلاب ارائه می‌کنند.

ابراهیمی یادآور شد: در روز نخست همایش ائمه جمعه برای زیارت مرقد نورانی حضرت امام راحل و تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا و دیدار با یادگار امام راحل حجت الاسلام سیدحسن خمینی برنامه خواهند داشت.

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت:‌ در این دیدار که با اهدای تاج گل همراه خواهد بود حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی به ائمه جمعه خیر مقدم گفته و گزارشی از وضعیت حرم و برنامه‌هایی که در حال انجام است و علاقه‌مند هستند ائمه جمعه با آن آشنا شوند ارائه خواهند داد.

حجت الاسلام ابراهیمی همچنین از حضور سران ۳ قوه یعنی رؤسای جمهور، قوه قضاییه و مقننه به عنوان مهمانان اصلی همایش خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ائمه جمعه از مسئولانی هستند که به تبیین سیاست‌های نظام اسلامی و تبیین سیاست‌های رهبر معظم انقلاب تاکید می‌کنند دارای نقش مهمی هستند و از جمله کسانی می‌باشند که ارتباط مستقیم با توده عظیم مردم دین مدار و مسلمان دارند و از این رو دیدار با سران ۳ قوه یکی از برنامه‌های کلیدی خواهد بود.

حجت الاسلام ابراهیمی ضمن ابراز اینکه پیش بینی می‌شود شاهد استقبال متقابل از سوی دو طرف باشیم گفت: تمام ائمه جمعه می‌توانند در این مراسم مشکلات خود را به سران قوا انتقال دهند و سران قوا هم تمایل دارند با ارتباط بیشتر با این ائمه جویای مشکلات مردم و آن‌ها شوند.

وی یادآور شد: در نهاد ائمه جمعه یکی از سیاست‌هایی که از مقام معظم رهبری دریافت شد و در عمل ائمه جمعه را به آن پایبند می‌دانیم و به دنبال آن هستیم تا سیاست را هر چه بهتر در کشور اجرا کنیم این است که ائمه جمعه خدمت رسان هر چه بهتر نظام باشند و در راستای آن زمینه را به گونه‌ای فراهم کنیم تا مسئولان بتوانند خدمت رسانی بهتری به مردم داشته باشند.

معاون امور استان‌ها در نهاد ائمه جمعه ادامه داد: همچنین در این همایش تعدادی از مسئولان دیگر کشور خواهان تعامل و دیدار با ائمه جمعه شدند تا بتوانند مشکلات خود را با آن‌ها در میان بگذارند. از جمله این مسئولان کشور وزیر اطلاعات، وزیر ارشاد، و سایر مسئولان هستند.

حجت الاسلام ابراهیمی با تاکیدبر اینکه ائمه جمعه یکی از تاثیرگذار‌ترین نهاد‌ها بر مردم هستند، اظهار داشت: ۷۴۰ ائمه جمعه یعنی ۷۴۰ تریبون و ۷۴۰ مرکز خبررسانی که می‌تواند به بالا بردن ضریب امنیت ملی و اقتدار ملی کمک کند.

وی نهاد نماز جمعه را دارای جایگاه ویژه بیان کرد و افزود: این نهاد پایگاهی است که مردم به آن اعتماد ویژه‌ای دارند و در بسیاری از موارد توانسته‌اند مشکلات به وجود آمده را در نقاط آسیب پذیر حل و فصل کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی همچنین به شعار سال اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری عنوان "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" رابرای سال جاری انتخاب کردند به نظر می‌رسد ائمه جمعه در تحقق این حماسه توانستند تاکنون نقش کلیدی ایفا کنند.

معاون امور استان‌ها در نهاد ائمه جمعه علاوه بر مسائل فرهنگی نقش ائمه جمعه را در زمینه‌های اجتماعی یادآور شد و ادامه داد: ائمه جمعه هر زمان که آسیب یا بلایای طبیعی در کشور رخ داد یکی از نقش‌های کلیدی را ایفا کردند. آن‌ها به عنوان مثال در زلزله اخیری که در آذربایجان رخ داد به مدت ۴۸ ساعت مداوم برای کمک به آسیب دیدگان کمر همت بستند چرا که جایگاه یک روحانی در نقش امام جمعه می‌تواند یک آرامش نسبی به مردم القا کند.

وی همچنین به اقداماتی که نهاد ائمه جمعه انجام داده اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات نهضت مصلی سازی بود. دولت‌های قبلی در خصوص ساخت مصلی کمکهایی ارائه دادند اما این کمک‌ها هرگز جوابگوی نیاز‌ها نبوده و نیبست هم اکنون ۲۸۰ مصلی در دست ساخت و احداث داریم. و در برخی از شهر‌ها مسجد جامع برای مردم جوابگو نمی‌باشد چرا که در مناسبت‌های بزرگی مانند عید فطر یا ۲۲ بهمن یا روز قدس نیاز به مکان‌های وسیع تری در قالب مصلی می‌باشد.

وی تاکید کرد: طبق آمار برای ۲۸۰ مصلای در حال ساخت به میلیارد‌ها تومان اعتبار نیاز داریم و امیدواریم دولت جدید با توجه به گرایش و اعتقادی که دارد کمک‌های خود را ارائه دهد.

این مقام مسئول در ادامه اظهاراتش از برگزاری بیست و دومین همایش گردهمایی سراسری ائمه جمعه در محل مجتمع آدینه خبر داد.

ابراهیمی با اشاره به نشستی که با رئیس جمهور داشته‌اند گفت: در اولین نشست خود با آقای روحانی گزارشی از عملکردهای نهاد ائمه جمعه خدمت ایشان دادیم.

معاون امور استان‌ها در نهاد ائمه جمعه همچنین به روند ساخت مصلی اشاره کرد و گفت: ساخت مصلی در جلسه‌ای با مقام معظم رهبری شفاف سازی شد و خواست ایشان این بود که بهترین زمان مناسب برای برگزاری نماز جمعه در مصلی زمانی است که مردم با مشکلاتی مانند پارک، مهد کودک و یا مترو و اتوبوس نداشته باشند.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه خواستار شد تا با حل مشکلات بودجه‌ای ساخت مصلی سریع‌تر به پایان برسد.

وی در ادامه اظهاراتش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نحوه انتخاب ائمه جمعه اهل سنت چگونه است اظهار داشت: ائمه جمعه اهل سنت برای خودشان به شکل مستقل تشکیلاتی دارند و به نهاد ائمه جمعه ارتباطی پیدا نمی‌کند و آن‌ها سیاست گذاری خاص خود را دارند.

ابراهیمی همچنین با بیان این‌که در ایران اسلامی خطیب نماز جمعه برای بیان دیدگاه و مطالب آزاد هستند و کسی به آنها دیکته نمی‌کند که چه بگوید، تاکید کرد: سیاست‌هایی حاکم است و امام جمعه موظف است که بر اساس این سیاست‌ها مسائل را برای مردم تدوین کند.

وی افزود: ما تاکیدمان این است که ائمه جمعه اگر مخالفتی با سیاست‌هایی که یک دستگاه دنبال می‌کند، دارند آن را پای تریبون نماز جمعه نکشانند و ما خود را در برابر دستگاهی قرار نمی‌دهیم و سعی می‌کنیم در اعلام مواضع با مسئولان نظام هماهنگی داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز