خبرگزاری کار ایران

آذر منصوری در گفت‌وگو با ایلنا:

تندروها به دنبال رادیکالیزه کردن فضای سیاسی کشور هستند

کد خبر : ۹۸۵۴۳

اظهارات وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید در راستای جذب حداكثری و ادامه سیاست تبدیل منتقد به معتقد و مخالف به منتقد است.ما باید تا می‌توانیم به دور از تنگ‌نظری و مسائل حزبی و جناحی دایره افرادی كه زیر چتر نظام قرار می‌گیرند را گسترش دهیم.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اظهارات وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید در راستای جذب حداكثری و ادامه سیاست تبدیل منتقد به معتقد و مخالف به منتقد است.ما باید تا می‌توانیم به دور از تنگ‌نظری و مسائل حزبی و جناحی دایره افرادی كه زیر چتر نظام قرار می‌گیرند را گسترش دهیم نه اینكه به بهانه‌های مختلف نظیر غربال گری هر روز دایره دوستان را تنگ و تعداد منتقدان و مخالفان را افزایش دهیم.

آذر منصوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: واقعیتی که مقابل رئیس جمهور وجود دارد این است که افراطیون با تمام امکانات و ابزار‌های خود آمدند تا از موفقیت دولت یازدهم جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه واقعیت حضور افراطیون در کشور را باید پذیرفت، گفت: متاسفانه دولت باید مقداری از توان و ظرفیت خود را صرف خنثی سازی توطئه‌ها و اقدامات افراطیون قرار دهد و متناسب با اقدامات آنها برخورد كند كه این مساله معظل بزرگی برای كشور است خصوصا كه مردم به این دولت برای حل مشكلاتشان امید بسته‌اند.

منصوری گفت: البته دولت نباید در دامی که افراطیون پهن کردند بیافتد. آن‌ها به دنبال رادیکالیزه کردن فضای سیاسی کشور هستند که باید سعی کرد جلوی آن‌ها را گرفت. پاسخ تندرو‌ها را نباید با تندروی پاسخ داد و نباید آن‌ها بتوانند در دولت تاثیر بگذارند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینكه دولت باید با پرداختن به مطالبات مردم پاسخ تندرو‌ها را بدهد،گفت: افراطیون از نظر من نمی‌توانند تاثیری بر روند کاری دولت بگذارند و کارشکنی کنند و تنها پیامدی که در کشور خواهند داشت همسویی با دشمنان نظام در تزریق یاس و نا‌امیدی به مردم است تا آنها از صندوق‌های رای و این گفته امام که میزان رای ملت است نا‌امید شوند.

منصوری ادامه داد: رئیس جمهور؛ وزرا و افراد کابینه‌اش را بنا به خواست مردم انتخاب کرده و اگر کسانی مقابل خواست مردم بایستد باید رسوا شود.

وی در ادامه در خصوص فراهم شدن فضا برای فعالیت احزاب در كشور گفت: با توجه به تحولات صورت گرفته کمیسیون ماده 10 می‌تواند به باز شدن فضا كمك كند. با رویکرد فراجناحی نه تنها خانه احزاب می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد بلکه احزابی که به اشکال مختلف از طریق این کمیسیون منع فعالیت شدند نیز حق ادامه فعالیت خواهند داشت.

منصوری به اظهارات اخیر وزیر اطلاعات اشاره كرد و گفت: اظهارات وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید در راستای جذب حداكثری و ادامه سیاست تبدیل منتقد به معتقد و مخالف به منتقد است.ما باید تا می‌توانیم به دور از تنگ‌نظری و مسائل حزبی و جناحی دایره افرادی كه زیر چتر نظام قرار می‌گیرند را گسترش دهیم نه اینكه به بهانه‌های مختلف نظیر غربال گری هر روز دایره دوستان را تنگ و تعداد منتقدان و مخالفان را افزایش دهیم. در همین راستا امیدواریم احزابی که به دلیل برخوردهای جناحی منع فعالیت شدند به حیات خود ادامه دهند.

وی در ادامه در خصوص مباحث مطرح در حوزه سیاست خارجه دولت تدبیر و امید گفت: آنچه در طول هشت سال گذشته به تعامل ایران با دیگر کشور‌ها ضربه زد نوع گفتمان و رفتار رئیس دولت بود به صورتی که ایران را روز به روز به وضعیتی کشاند که کشورهایی مانند اسرائیل بتوانند در عرصه بین المللی علیه ما اقداماتی انجام داده و تحریم‌ها را تشدید کنند.

منصوری گفت: گفتمان اصلی در انتخابات سیاست خارجه بوده و مردم به برنامه‌ها و سیاست‌های دکتر روحانی رای مثبت دادند و همانطور که آقای روحانی اعلام کرد که این پیام مردم به جامعه بین الملل نیز ارسال شد باید این پیام مردم در داخل نیز به گوش مخالفان برسد.

وی ادامه داد: در طول هشت سال گذشته فشار تحریم‌ها باعث کوچک شدن سفره مردم و به خطر افتادن جان بیماران شده كه البته راهکار خروج از این تحریم‌ها در برنامه‌های دکتر روحانی موجود است

وی با اشاره به آرای حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: روحانی باید در چینش نیروهای خود در وزارت خارجه و هم در برنامه‌های خود در جامعه جهانی آزادانه عمل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز