خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام دعاگو در خطبه‌های نماز جمعه:

بحران‌های اقتصادی ناشی از ضعف تدبیر و مدیریت جریان انحرافی است

asdasd

باید سردمداران جریان انحراف با شفافیت تمام، غیرقابل تحمل بودن توطئه سازی و خیانت ورزی را برای رهبری و ملت بزرگ ایران بدانند و نگران مسئولیت‌شناسی نهاد قانونگذاری برای پاکسازی عرصه‌های اجرایی از شیطنت سیاسی، خیانت ورزی، ناکارآیی و بی‌کفایتی باشند.

امام جمعه شمیرانات تاکید کرد: در شرایطی که دولت بیشترین ارز خارجی را در اختیار دارد و فضای عرضه و تقاضا را با میزان ارز مورد نیاز ملت و دستگاه‌های مختلف حکومت کنترل می‌نماید نوسانات نگران ساز قیمت‌ها نماد بی‌تدبیری، ناکارآیی و توطئه علیه اعتماد ملت به نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایلنا، امام جمعه شمیرانات هفته نیروی انتظامی را به آفرینندگان نظم و امنیت تبریک گفت، و خطبه اول را به مبحث امامت اختصاص داده و اظهار داشت: امامت؛ رهبری است، به پیشوا و رهبر، امام می‌گویند، در فرهنگ دینی منشأ رهبری، ولایت خداست، خداوند به عنوان آفریدگار جهان، انسان و همه موجودات هستی بر همه آفریده‌هایش ولایت دارد و از طریق قوانین و سنن موجود در جهان آفرینش بر همه آن‌ها حکومت و فرماندهی می‌کند (ولایت تکوینی)، حکومت خدا در حوزه آزادی و اراده انسان‌ها به ولایت تشریعی آفریدگار هستی شکل می‌دهد و منشأ ولایت‌ها و رهبری‌ها در عرصه‌های رسالت نبوی در زندگی همه پیامبران، ولایت تشریعی خداست.

وی افزود: ولایت علوی ادامه رسالت نبوی و رهبری امامان معصوم، استمراربخش رهبری پیامبر گرامی (ص) است و ولایت علوی پس از رسالت نبوی، ولایت خدا بر انسان‌ها را واقعی می‌سازد و به استثناء نزول وحی، همه مسئولیت‌های رسول گرامی (ص) را بر عهده دارند، امامت؛ عرصه تجلی ارزش‌های دینی و منش‌های الهی در جامعه انسانی پس از رسول گرامی (ص) است، معصومین پاک‌‌ همان نقش هدایتگری قرآن را در دو حوزه راهنمایی و به هدف رسانی (ارائه الطریق و ایصال الی المطلوب) بی‌کم و کاست بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین دعاگو فرمان خدا را مبنای رسالت انبیاء برای هدایت انسان‌ها نامیده گفت: هرگز امامان از خدامداری و حق معیاری فاصله نمی‌گیرند و جز فرمان خدا هیچ مبنایی برای انجام مسئولیت‌ها و رسالت‌هایشان نمی‌شناسند (وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا - انبیاء ۷۳)، جریان امامت علوی با تشیع فاطمی، استمرار رسالت نبوی را تضمین می‌کنند و راه‌های تکامل و تمدن حقیقی را بر روی انسان می‌گشایند و با هدایت مردم به حق ستایی، حق گرایی و حق معیاری، شایستگیشان را برای رهبری و قرار گرفتن در مدار پیروی اثبات می‌کنند (أَفَمَن یَهْدِی إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَن یُتَّبَعَ أَمَّن لاَّ یَهِدِّیَ إِلاَّ أَن یُهْدَى فَمَا لَکُمْ کَیْفَ تَحْکُمُونَ – یونس ۳۵).

دعاگو اضافه کرد: کسانی که مردم را زهراگونه به راه توانخواهی و توانیابی هدایت و از ولایت علوی حمایت می‌کنند در مسیر اسلام‌شناسی و خداسپاسی به کمترین لغزش آلوده می‌شوند و به تناسب ایمان و صداقتشان، به خدامنشی آراسته می‌شوند، از ظلمت نادانی، کج فهمی و ناهجارگرایی نجات می‌یابند و از موهبت آگاهی، هوشمندی و رستگاری برخوردار می‌گردند (اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّوُرِ – بقره ۲۵۷) نقش ولایت علوی و تشیع فاطمی در جامعه انسانی، انسان سازی با عیار و معیار خدایی و متعالی است.

ناطق جمعه شمیرانات زندگی در پرتو ولایت علوی و تشیع فاطمی را بستر حقیقی تکامل انسان‌ها و رشد و رویش اسوه‌ها توصیف نموده گفت: خداوند به امت بهره‌مند از امامت عدل برآمده از اراده و فرمان خدا، وعده بخشش می‌دهد و خطا‌هایشان را با توفیق توبه و بهره‌مندی از نورانیت هدایت یابی با کاهش، فرسایش و اصلاح مواجه می‌سازد (لأعفون عن کل رعیه دانت بولایه کل امام عادل من الله و ان کانت رعیه فی انفس‌ها ظالمه مسیئه – اصول کافی) و بر عذاب امت مطیع امام جائر، تأکید می‌ورزد و اعمال نیک شکل گرفته در ولایت امام جائر را نادیده می‌انگارد (... و ان کانت الرعیه فی اعمال‌ها بره تقیه).

وی در پایان خطبه اول تأکید کرد: فضاهای ملکوتی حرم امامان و زیارتگاه‌های نورانی عاشقان عارف و زائران مخلص، فضاهای اعتلای معنویت و رشد و شکوفایی انسانیت است، نقش آفرینان عرصه‌های احداث و بازسازی در فضای عتبات عالیات، بستر انسان سازی را پویا و شکوفا می‌سازند و به تعالی و تکامل خود می‌پردازند.

خطیب جمعه شهرستان شمیرانات در خطبه دوم به مبحث تعادل اقتصادی در مناسبات داخلی تحت عنوان «کنترل قیمت‌ها» پرداخته اظهار داشت: آشفتگی اقتصادی و نوسان حیرت انگیز قیمت‌ها، ارتباط قابل ذکری با تحریم‌های اقتصادی ندارد و نگرش کار‌شناسانه و تحلیلگرانه، نمودار اثرگذاری تحریم‌ها بر اقتصاد داخلی در مقیاسی کمتر از ۱۰ درصد است. صاحب اختیار بیشترین ارز خارجی و توزیع کننده آن در بازار داخلی برای مبادلات اقتصادی، امور علمی، پزشکی و فنی، نهاد اجرایی است و مسئول کنترل ورود و خروج ارز خارجی، نهاد اجرایی است، نوسان در بازار تأمین و توزیع ارز خارجی، بازار را با آشفتگی روبرو می‌سازد، افزایش بی‌رویه قیمت‌ها را به دنبال دارد و تأمین ارز در این فضای سازمان یافته و آشفته، ریال برخاسته از افزایش قیمت‌ها را به مدیران بحران ساز منتقل می‌نماید.

حجت الاسلام دعاگو توطئه گران اقتصادی و نگران سازان ملت انقلابی را خیانت کاران ناساز و با دشمن هم ساز توصیف نموده گفت: کسانی که با التهاب آفرینی در مناسبات اقتصادی ما به التفاوت قیمت‌های حقیقی و قیمت‌های مصنوعی را در اختیار می‌گیرند به اقتصاد ملی خیانت می‌کنند و سرمایه ملت را بی‌هیچ مجوزی به یغما می‌برند. در شرایطی که دولت بیشترین ارز خارجی را در اختیار دارد و فضای عرضه و تقاضا را با میزان ارز مورد نیاز ملت و دستگاه‌های مختلف حکومت کنترل می‌نماید نوسانات نگران ساز قیمت‌ها نماد بی‌تدبیری، ناکارآیی و توطئه علیه اعتماد ملت به نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه شمیرانات رهاسازی بازارهای مبادلات اقتصادی را در بی‌نظمی، آشفتگی و ضعف شدید کنترل قیمت‌ها را یک فاجعه تأسف بار سیاسی و اقتصادی نامیده گفت: قیمت گذاری و کنترل قیمت‌ها در همه کشور‌ها از مؤثر‌ترین عوامل تنظیم مناسبات اقتصادی و آفرینش تعادل قیمت‌ها در خرید و فروش کالاهای مورد نیاز اقشار ملی است، متأسفانه شرایط کنونی، بازاری آزاد از کنترل حکومت را نمودار می‌سازد و صدای ناله و فغان ملت نگران از سوء مدیریت و ضعف تدبیر مجریان را با تلخی و سختی تمام بلند‌تر می‌سازد. سیاستمداران فرهیخته و هوشمند نمی‌توانند رابطه تنش آفرینی‌ها و بحران سازی‌های اخیر را با شیفتگان رابطه با آمریکا نادیده بگیرند و ادعاهای رئیس جمهور آمریکا را مبنی بر اثرگذاری تحریم‌ها بر ملت ایران و ترغیب جمهوری اسلامی برای عقب نشینی از مواضع هسته‌ای بی‌ارتباط بدانند.

دعاگو در پایان عمده‌ترین بحران‌های اقتصادی را ناشی از فتنه‌گری و ضعف تدبیر و مدیریت جریان انحرافی دانسته تأکید کرد: باید سردمداران جریان انحراف با شفافیت تمام، غیرقابل تحمل بودن توطئه سازی و خیانت ورزی را برای رهبری و ملت بزرگ ایران بدانند و نگران مسئولیت‌شناسی نهاد قانونگذاری برای پاکسازی عرصه‌های اجرایی از شیطنت سیاسی، خیانت ورزی، ناکارآیی و بی‌کفایتی باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز