خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

خام‌فروشی محصولات كشاورزی، صادرات فرصت‌های شغلی است

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۰۹

خام‌فروشی تولیدات كشاورزی تانزانیا به دیگر كشورها، صدور فرصت‌های شغلی است، در حالی كه نرخ بالای بیكاری یكی از مشكلات اصلی كشورهای آفریقایی است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار معاون رئیس جمهور تانزانیا، ظرفیت كشورهای آفریقایی برای شكوفایی فرهنگی و اقتصادی را بسیار بالا دانست و با اشاره به اهداف سفرهای دولت سازندگی به كشورهای آفریقایی گفت: مظلومیت و ظرفیت آفریقا، توجیه‌كننده تلاش‌ها برای منافع انسانی، سیاسی و اقتصادی است.

به گزارش ایلنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان خاطراتی از سفر به تانزانیا و جزیره زنگبار و اشاره به دو قرارداد برای آموزش عالی و آموزش‌های فنی‌و‌‌حرفه‌ای، گفت: با ایجاد رشته زبان سواحلی در دانشگاه آزاد اسلامی، مقدمات همكاری‌های آموزشی و تأسیس شعبه‌ای از آن را در زنگبار فراهم كردیم.

ایشان همكاری‌های علمی و آموزشی ایران و تانزانیا و كمك برای فرآوری‌های كشاورزی را ضرورتی اسلامی و سیاسی برای احیای روابط دیرین دو كشور دانست و گفت: خام‌فروشی تولیدات كشاورزی تانزانیا به دیگر كشورها، صدور فرصت‌های شغلی است، در حالی كه نرخ بالای بیكاری یكی از مشكلات اصلی كشورهای آفریقایی است.

آقای قریب بلال نیز در این دیدار خود را حامل سلام‌های گرم مسئولان و مردم تانزانیا و زنگبار دانست و با اشاره به سفر تاریخی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به آن كشور، گفت: هنوز مردم از خاطرات خوب آن سفر یاد می‌كنند.

معاون رئیس جمهور تانزانیا، قراردادهای آن سفر را برای كشورش مهم دانست و گفت: متأسفانه در طول این سالها، قرارهای منعقده توسط دولت‌های دو طرف جدّی گرفته نشده است، در حالی كه هنوز هم نیازهای كشور به مسائل آموزشی و خام‌فروشی فرآورده‌های كشاورزی وجود دارد.

وی با ابراز خشنودی از پیشنهاد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در زنگبار گفت: شخصاً پیگیری می‌كنم.

آقای قریب بلال آمادگی كشورش را برای واردات محصولات دامی و كشاورزی اعلام كرد و گفت: امیدواریم در دولت جدید همكاری‌ها گسترش بیشتری یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز