خبرگزاری کار ایران

سید حسین مرعشی در نشست اصلاح‌طلبان:

انتخاب روحانی یک بازی برد برد برای کشور بود

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۱۱

اصلاح‌طلبان هم‌پیمان روحانی هستند/ باید افراطیون را قانع کنیم که مهرورزی بهتر از کینه توزی است/تنها شرطی که با آقای دکتر روحانی داریم این است که با پشتوانه عظیم مردمی و سیاسی که دارند از هیچ یک از برنامه‌ها و جهت‌گیری‌هایی که در انتخابات اعلام کردند ذره‌ای عدول نکنند.

ایلنا: سیدحسین مرعشی گفت: بعد از یک دوره نسبتا سختی که بر کشور، انقلاب و نظام ما گذشت به لطف خداوند و به همت مردم و تدبیر و تلاش شخصیت‌های موثر سیاسی انقلاب و نظام، مجددا فضای گردهم آمدن و با هم بودن و برای ملت و انقلاب فکر کردن فراهم شد.

به گزارش ایلنا از کرمان، وی که در جمع اصلاح‌طلبان استان کرمان سخن می‌گفت با بیان اینکه در حوادثی که منجر به پیروزی ملت در انتخابات ۹۲ شد بیش از همه و پیش از همه باید ما شکرگذار به درگاه خداوند باشیم گفت: خداوند کمک کرد تا دوباره از اقیانوس امت حضرت امام (ره) جوششی به وجود آمد و کشور را مجددا به یک مسیر صحیح برگرداند.

نماینده مردم کرمان در مجلس پنجم و ششم افزود: ما باید آماده شویم برای کمک به دولتی که برآمده از اراده ما و اراده ملت بوده، باید برای حل مشکلات مردم به رییس جمهور منتخب کمک کنیم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه همه این هیاهو‌ها و اختلاف نظر‌ها تمام می‌شود و جریانات می‌آیند و می‌روند تاکید کرد: ولی خدمت به مردم خدمت به خداوند است، خدمت به مردم خدمت به حقیقت، نورانیت و معنویت است.

مرعشی گفت: باید بدانیم که فراهم شدن این فضا برای همه ما امتحان است، هم برای جناب آقای دکتر روحانی رییس جمهور و هم برای دوستان حامی ایشان و هم برای منتقدان ایشان و هم برای قوای دیگر کشور امروز روز امتحان خواهد بود، همه باید تلاش کنند تا از این امتحان سربلند بیرون بیایند.

وی ادامه داد: ما به عنوان اصلاح‌طلبانی که در انتخابات از جناب آقای دکتر روحانی حمایت کردیم و امروز در پیمان اتحاد با آقای دکتر روحانی هستیم باید دست آقای رییس جمهور را برای هر انتخابی باز بگذاریم.

معاون رییس جمهور در دولت اصلاحات با بیان اینکه شخص آقای دکتر روحانی در مقابل ملت و رهبری و خداوند مسوول است گفت: ایشان باید بتواند با اختیارات تامی که در قانون اساسی تصریح و تصویب شده نظرات و برنامه‌های خود را پیش ببرد.

وی در خصوص مطالبات مردم از دولت دکتر روحانی با بیان اینکه آنچه ما از آقای دکتر روحانی می‌خواهیم خدای ناکرده محدود کردن یا تحت فشار قرار دادن ایشان نیست، تصریح کرد: ما از دکتر روحانی می‌خواهیم آنچه در انتخابات به مردم قول دادند را عمل کنند.

مرعشی تاکید کرد: ما تنها شرطی که با آقای دکتر روحانی داریم این است که با پشتوانه عظیم مردمی و سیاسی که دارند از هیچ یک از برنامه‌ها و جهت‌گیری‌هایی که در انتخابات اعلام کردند ذره‌ای عدول نکنند.

مرعشی با بیان اینکه آن چیزی که ایشان اعلام کرد که من اعتبار را به ایرانی‌ها در عرصه بین المللی برمی‌گردانم خواست مهم مردم بوده و هست افزود: حق مردم ایران این نیست که با این سطح از تمدن، اندیشمندی و نجابت و حتی بر اساس معیارهای غربی این سطح از دموکراسی دچار این تحریم‌های وحشیانه غرب نباشند.

نماینده مردم کرمان در مجلس پنجم و ششم ادامه داد: حتما آقای دکتر روحانی با ارائه یک چهره واقعی از ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی باید مشکل را با قاطعیت تمام حل کند.

مرعشی با بیان اینکه دکتر روحانی به مردم قول داد که کرامت، آزادی و زندگی بدون دغدغه را برای مردم مستقر کند، تاکید کرد: این اتفاق باید بیفتد و جمعیت‌ها بتوانند تشکیل شوند، فعال باشند و انتقاد کنند.

وی ادامه داد: در این مسیر مطبوعات باید بتوانند مردم را آگاه کنند و رسانه‌ها باید آگاهی‌های لازم را به مردم منتقل کنند.

وی افزود: اینکه چه کسی استاندار باشد و چه کسی وزیر، مساله فرعی است، اصل برنامه‌هایی است که جناب آقای دکتر روحانی به مردم قول دادند و ما از ایشان مصرانه می‌خواهیم که آن‌ها را عمل کنند.

مرعشی با بیان اینکه ما به عنوان اصلاح طلبان نباید ماهیت و اصالت و سازمان‌های سیاسی خودمان را از دست بدهیم افزود: ما باید هم خودمان منسجم باشیم و هم ارتباط خود را با مردممان گسترده کنیم.

وی در ادامه گفت: اصلاح طلبان به رهبری آقای سیدمحمد خاتمی فعالیت خود را ادامه می‌دهند و هم‌پیمان آقای دکتر روحانی هستند.

مرعشی با بیان اینکه اختلاف نظر در خانواده اصلاح‌طلب امری بدیهی و طبیعی است گفت: در عین حال هیچ دلیلی ندارد که ما با هم دچار تنش شویم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کس نباید جواب هیچ حرف اختلافی را بدهد تصریح کرد: اگر شما اصلاح‌طلب واقعی هستید سرتان را بیاندازید پایین و از فرصت استفاده کنید و برای مردم کاری انجام بدهید.

نماینده کرمان در مجلس پنجم و ششم با تاکید بر این نکته که همه این بحث‌ها باید یک خروجی داشته باشد تصریح کرد: خروجی همه بحث‌ها باید این باشد که ما می‌خواهیم برای مردم چکار انجام دهیم.

مرعشی با تاکید بر این نکته که فرصت‌ها مثل برق و باد می‌گذرند تصریح کرد: خیلی سریع ۴ سال یا ۸ سال می‌گذرد، ۸ سال دیگر در یک چنین نقطه‌ای می‌نشینیم و باید جواب مردم را بدهیم که نتیجه چه شد.

وی با بیان اینکه من از دوستان اصلاح طلب خودم می‌خواهم که به مردم پایبندی داشته باشند گفت: از همین امروز به فکر کارهایی باشید که ثمراتش را مردم کوچه و بازار می‌توانند درک و استفاده بکنند.

مرعشی با بیان اینکه کار آقای روحانی خیلی کار سختی است و برخی حاضر نیستند این موفقیت ملی را به رسمیت بشناسند گفت: واقعا انتخاب آقای روحانی یک بازی برد برد برای کشور بود و هیچ کس در کشور از رییس جمهور شدن آقای روحانی ضرر نکرد.

وی گفت: دوباره یک آشتی بین توده‌های مردم اتفاق افتاد ولی یک عده عجله دارند که بگویند هیچ اتفاقی نیفتاده است و عجله دارند دوباره بغض و کینه در جامعه پمپاژ کنند این‌ها کار آقای روحانی را سخت می‌کند.

مرعشی در پایان گفت: حالا ما که دوستان آقای روحانی هستیم نباید طوری حرکت بکنیم که افراطیون لذت ببرند. ما باید اینها را قانع کنیم که مهرورزی بهتر از کینه توزی است.

رعایت حقوق سیاسی و اجتماعی مردم یعنی رعایت حق‌الناس
رییس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان کرمان وحدت میان نیروهای اصلاح‌طلب استان کرمان را مثال زدنی توصیف کرد و با تبریک پیروزی دکتر روحانی در انتخابات اخیر تصریح کرد: حقیقتا و بدون هرگونه چشمداشتی باید گفت که بالای ۹۰ درصد از آرایی که در کرمان به نفع دکتر روحانی حاصل شد، نتیجه تلاش مجموعه اصلاح طلبان استان بود.

دکتر محمد میرزایی با بیان اینکه این دوره از انتخابات که با پیروزی دکتر روحانی همراه شد با نگاه حداقلی سه ارمغان به همراه داشت، اولین موضوع این بود اکثریت جامعه به این نتیجه رسید که سیاست‌های شعارگونه در اقتصاد جواب نداده و جواب نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه «بدون شک هدف دولت قبل رسیدگی بیشتر به مستضعفین بود» گفت: اما حاصل کار ۸ ساله، باعث شده که مستضعفین به مراتب بیشتر از گذشته احساس فقر کنند.

رییس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان کرمان تاکید کرد: با عرض تاسف دولت قبل نتوانست از منابع بی‌سابقه‌ای که در اختیار داشت به خوبی بهره ببرد و لذا در برنامه فقرزدایی که خود در نظر داشت موفق نبود.

میرزایی موضوع دوم را بحث سیاست خارجی دانست و افزود: امروز در مجموعه کشور همه قبول دارند که باید تعدیلی در سیاست خارجی صورت بگیرد که بر این مبنا تعامل با جهان ضروری است.

وی گفت: موضوع سوم باز شدن نسبی فضای سیاسی کشور است که در شعارهای جناب آقای دکتر روحانی مورد تاکید قرار گرفت و ما امیدواریم که با استقرار کابینه گام‌های موثرتری در این زمینه برداشته شود.

وی در این خصوص به موضع‌گیری رهبر معظم انقلاب در روز انتخابات درباره حق‌الناس بودن آرای مردم اشاره کرد و گفت: حق الناس از قدیم در جامعه ما یک فرهنگ جاافتاده‌ای بوده که ناظر به مسائل اقتصادی بوده است و معتقدیم که خدا از حق خودش می‌گذرد ولی از حق الناس نمی‌گذرد.

میرزایی گفت: اما اتفاق مبارک این بود که در این دوره با نگاهی عمیق بحث حق‌الناس در حقوق سیاسی و اجتماعی از سوی رهبرمعظم انقلاب مطرح شد.

وی ابراز امیدواری کرد که این موضوع مورد توجه سایر مقامات نظام هم قرار گرفته و از این پس حقوق سیاسی و اجتماعی شهروندان مورد عنایت بیشتری قرار بگیرد.

رییس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان افزود: امروز همه باید بپذیرند که رعایت حقوق سیاسی و اجتماعی مردم یعنی رعایت حق‌الناس.

میرزایی در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم وحدت اصلاح‌طلبان، از تلاش اصلاح‌طلبان کرمان برای تقویت تشکیلاتی این جریان خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز