خبرگزاری کار ایران

معاون نخست‌وزیر اوکراین در دیدار با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

اوكراین در شرایط جدید سیاسی ایران آمادگی همکاری در همه سطوح را دارد

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۲۱

در دوره مسئولیت اجرایی‌ام، ارتباط بسیار خوبی با مجموعه کشورهای مشترک‌المنافع، از جمله اوکراین داشتیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سوابق روابط ایران و کشورهای تازه استقلال‌یافته در زمان فروپاشی شوروی، گفت: در دوره مسئولیت اجرایی‌ام، ارتباط بسیار خوبی با مجموعه کشورهای مشترک‌المنافع، از جمله اوکراین داشتیم.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر دیروز (یکشنبه) در دیدار گریشنکو، معاون نخست‌وزیر اوکراین و هیأت همراه، با اشاره به چندین طرح و پروژه مورد علاقه مسئولان دو کشور اظهار کرد: کشاورزی و صنعت زمینه‌های بسیار خوبی برای تعمیق همکاری‌ها دارند و باید در دوره جدید روابط دو کشور گسترش یابد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با اوکراین در ابعاد سیاسی، اقتصادی و تجاری ندارد و باید از ظرفیت‌ها در جهت روابط بیشتر بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور استفاده کرد.

معاون نخست‌وزیر اوکراین نیز با ابلاغ سلام‌های گرم مسئولان عالی‌رتبه اوکراین به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و تشکر از نقش وی در ایجاد ارتباط بین دو کشور، گفت: مردم و مسئولان اوکراین می‌دانند که ایران با برخورداری از فرهنگ و تمدنی کهن و تاریخی در گذشته، چشم‌انداز بسیار درخشانی در آینده دارد.

گریشنکو با اشاره به اهمیت امنیت غذایی در جهان معاصر برای کشورها، در پاسخ به اظهارات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای تعمیق همکاری‌های کشاورزی و صنعتی گفت: دولت متبوعم آمادگی دارد تا در شرایط جدید سیاسی ایران با همه ظرفیت‌ها برای همکاری دوجانبه تلاش کند.

وی تشکیل کمیسیون همکاری مشترک را ضرورتی سیاسی و اقتصادی دانست و با اشاره یه ترکیب هیأت همراه تاکید کرد: دولت و مجلس اوکراین آماده همکاری با ایران در همه سطوح و زمینه‌ها هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز