خبرگزاری کار ایران

سردار جزایری:

تشدید تحریم‌های اخیر فرصت مناسبی در اختیار رئیس‌جمهور و دولت جدید قرار می‌دهد

کد خبر : ۹۳۸۷۱

تشدید تحریم‌های اخیر آمریکا، فرصت مناسبی در اختیار رئیس‌جمهور جدید قرار می‌دهد تا برنامه‌ریزی‌های مناسب برای مقابله با عملیات آمریکایی‌ها و هم پیمانانش در این عرصه، تدوین و به مرحله عمل درآورد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تشدید تحریم‌های اخیر آمریکا، فرصت مناسبی در اختیار رئیس‌جمهور جدید قرار می‌دهد تا برنامه‌ریزی‌های مناسب برای مقابله با عملیات آمریکایی‌ها و هم پیمانانش در این عرصه، تدوین و به مرحله عمل درآورد.

به گزارش ایلنا، سردار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، در جمع تعدادی از مدیران فرهنگی و رسانه‌ای نیروهای مسلح با اشاره به عرصه‌های رویارویی جدید نظام سلطه و جبهه معاندین انقلاب و نظام اسلامی علیه ملت ایران اظهار داشت: جنگ گسترده امریکا علیه جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی امروز وارد مرحله جدیدی شده و مقاومت مردمی در برابر تلاش‌های استکباری جهانی برای به زانو درآوردن ایران اسلامی برگ دیگری بر ناکامی‌های امریکا افزوده است.

وی ادامه داد: در عین حال شیطان بزرگ در چارچوب سیاست‌های ابرسرمایه‌داری جهانی و صهیونیزم بین‌الملل همچنان بر تلاش‌های مذبوحانه خود علیه کشور عزیزمان ادامه می‌دهد.

جزایری افزود: جنگ میان این دو جبهه حق و باطل ادامه خواهد داشت و ایران قادر خواهد بود با بهره‌گیری عناصر اقتصاد مقاومتی، سیاست مقاومتی، فرهنگ مقاومتی و جهاد علمی و فناوری بر این دشمن جنایت‌کار فائق آید.

وی تصریح کرد: هر چند تحریم‌ها و محاصره‌ها سبب مشکلاتی برای مردم شده است لیکن رشد و پیشرفت حاصله در اثر تحریم‌ها و محاصره‌ها برای کشور و جامعه ما بی‌نظیر بوده است و چنانچه برنامه‌ریزی‌های منسجم‌تری در این زمینه صورت پذیرد. موفقیت‌های خیره‌کننده‌ای در این عرصه‌ها و نیز سایر عرصه‌ها نصیبمان خواهد شد.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با اشاره به اقدام اخیر امریکا و دشمنان ملت ایران در اعمال تحریم جدید اظهار داشت: تشدید تحریم‌های اخیر دولت امریکا، در آستانه شکل‌گیری و برنامه‌ریزی دولت جدید، فرصت مناسبی در اختیار رئیس جمهور و دولتمردان جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهد تا در استراتژی و تاکتیک، برنامه‌ریزی‌های مناسب برای مقابله با عملیات امریکاییها و هم پیمانانش در این عرصه، تدوین و به مرحله عمل درآورده شود.

جزایری تصریح کرد: مردم ما با وجود پاره‌ای مشکلات و کمبودها، مقاومت در برابر دشمن را در صحنه‌های مختلف آزموده‌اند و هرچه می‌گذرد بر بغض و کینه آنها نسبت به دشمنان افزوده می‌شود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ما هم اکنون آماج جنگ نرم همه جانبه‌ای از سوی دشمنان قرار داریم، خاطرنشان کرد: در شرایط جنگ نرم دشمن، بخش‌های مختلف حاکمیتی و مردمی باید برای شناخت و بکارگیری راههای مقابله با این جنگ اهتمام کاملاً جدی داشته باشند و بخصوص در عرصه فرهنگ که اصلی‌ترین محور هجوم دشمن می‌باشد بایستی سامانه‌های پدافندی مناسب را طراحی و عملیاتی سازند و در این میان نقش دستگاههای فرهنگی بسیار حساس و کارساز است.

وی با برشمردن نام بعضی دستگاهها از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، وزارت علوم و تحقیقات، سازمان فرهنگ و ارتباطات، سازمان تبلیغات اسلامی، شورایعالی انقلاب فرهنگی و شورایعالی امنیت ملی تأکید کرد: دشمن در جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی از سیستم قرارگاهی استفاده می‌کند و راه مقابله با آن نیز ایجاد "جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی" و " اقدامات قرارگاهی" است.

جزایری اظهار داشت: هرگونه غفلت و خوش خیالی در برابر دشمن بمنزله سقوط است و تنها راه پیروزی بر حاکمان شرور امریکا، ایستادگی، مقاومت و آفند مناسب و بموقع است و دولت در کنار و همراه ملت اصلی‌ترین نقش را در این مسأله برعهده دارد.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با مهم و حساس توصیف کردن نقش و جایگاه دستگاهها و نهادهای فرهنگی در عرصه مقاومت مقابله با جنگ نرم دشمنان انقلاب و ایران اسلامی افزود: براین اساس دستگاههای فرهنگی می‌باید با هر توان جلوی راههای نفوذ فرهنگ منحط غربی و امریکایی و غرب‌زاده‌ها و پیاده نظام دشمن را سد کنند و با بهره‌گیری از منابع، سرمایه‌ها و توان بالای آموزه‌های اسلام عزیز اجازه دست درازی دشمن را به محیط داخلی ندهند.

وی با انتقاد از عدم اقدام شایسته در رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری در زمینه تحول در علوم انسانی به عنوان یکی از معبرهای نفوذ فرهنگ غربی به کشور و گلایه‌مندی نسبت به اشخاص و دستگاههایی که می‌بایست در زمینه دروس علوم انسانی به تدوین متون و تهیه منابع بومی می‌پرداختند، گفت: در شرایط هجمه و شبیخون در جنگ تمام عیار دشمن، ما نیاز به اقدامات انقلابی و جهادی داریم و چنانچه به این مسائل بصورت حاشیه‌ای و فرعی نگریسته شود جفای به انقلاب است.

جزایری در پایان تأکید کرد: هم اکنون از مهد کودک تا دانشگاه در معرض تیرهای زهرآگین و هجوم برنامه‌ریزی شده دشمن قرار دارد و هرگونه کوتاهی و تساهل و تسامح در این زمینه زیان‌های جبران ناپذیر در پی خواهد داشت.و این خط قرمزی است که هرگز نباید دچار خدشه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز