خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با ایلنا:

رییس‌جمهور منتخب تسلیم فشار انحصارطلبان نشود

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۶۴

عده ای سعی دارند با استفاده از هر روشی رای مردم مصادره كنند اما ما به این دوستان توصیه می‌كنیم به رای مردم تمكین كنند و به آن احترام بگذارند.

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت:  از رییس جمهور منتخب انتظار داریم خواست مردمی که به ایشان رای دادند را در تدوین برنامه وانتخاب مدیران و همکاران خود مورد توجه قرار دهد و از فشار مخالفانی که همه تلاش خود را در تخریب وی در ایام انتخابات بکار بستند نهراسد. چون معتقد هستیم که این‌ها خیرخواه دولت نیستند و عقب نشینی در برابر خواسته‌های انحصارطلبانه‌شان می‌تواند منجر به فاصله افتادن بین رییس جمهور منتخب و مردمی که به ایشان اعتماد کردند و رای دادند شود كه این آثار سوئی برای دولت آینده خواهد داشت.

هدایت الله جمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: متاسفانه بعد از پیروزی دکتر روحانی بعضی از گرو‌ه‌ها و اشخاص که تا قبل از پیروزی ایشان در انتخابات ریاست جمهوری، وی و جریان حامی‌اش را مورد عتاب و خطاب قرار می‌دادند و یاداشت و مقاله علیه ایشان می‌نوشتند بعد از پیروزیش در انتخابات دایه دلسوز‌تر از مادر شده‌اند وعجولانه با یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای پیروزی وی را مرهون حمایت خود و جناحشان اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: این رفتار نشان‌دهنده این است که برخی گروه‌های قدرت طلب حاضر نیستند به هرقیمتی از صحنه قدرت کنار بروند و آنچه برای آن‌ها مهم است ماندن در قدرت است حتی اگر مردم چیز دیگری بخواهند البته این‌ها و نظریه پردازانشان همیشه و به صورت علنی بر تزئینی بودن رای مردم تاکید کرده‌اند.

هدایت الله جمالی‌پور ادامه داد: هم مردم و هم جناح‌های سیاسی به خوبی می‌دانند پیروزی دکتر روحانی مرهون حمایت قاطع جبهه اصلاحات به ویژه جناب آقای خاتمی و هاشمی رفسنجانی و محمدر رضا عارف است و اگر این حمایت‌ها نبود این پیروزی به آسانی میسر نمی‌شد.

وی ادامه داد: اما عده اندکی در جناح مقابل اصلاح طلبان هستند که هم با اصلاح طلبان و هم با اصول گرایان معتدل زاویه فکری دارند و نمی‌خواهند این شکست را به راحتی بپذیرند چون این شكست خلاف گفته‌ها و رفتار آن‌ها در طول این چند سال گذشته می‌باشد. لذا سعی دارند با استفاده از هر روشی رای مردم را مصادره نمایند.

جمالی‌پور متذکر شد: ما به این دوستان توصیه می‌کنیم به رای مردم تمکین کنند و به آن احترام بگذارند و فرمایشات رهبری را در حمایت از دولت منتخب نصب العین قرار دهند و سعی نکنند با روش‌های غیر اخلاقی و قرار گرفتن پشت بزرگان و هزینه از نظام با اتهام زنی، جوسازی و طرح مسائل غیر واقعی که خلاف اخلاق دینی است رییس جمهور منتخب را تحت فشار قرار دهند تا نتواند از خدمات بسیاری از افراد کاردان و مقبول مردم در کابینه استفاده کند.

این عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از رییس جمهور منتخب خواست تا به جوسازی این جمع اندک بهاء ندهد ودر برابر آن‌ها عقب نشینی نکند چون عقب نشینی در مقابل این گروه که در این انتخابات رای حداقلی داشتند قطعا جمع کثیری از مردمی که به وی رای دادند را از خود مأیوس خواهد کرد و این کار آثار نامناسبی بر اداره کشور در آینده برجای خواهد گذاشت.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات افزود: کشور به واسطه برنامه‌ها و سیاستهای غلط دولت نهم و دهم که از ابتداء با حمایت همین افراد روی کار آمد با چالشهای بزرگی داخلی و خارجی مواجه است، لذا طبق فرمایش مقام معظم رهبری همه باید به دولت آینده کمک کنند تا بتواند براساس برنامه‌ها و وعدهای داده شده به مردم در ایام رقابت‌های انتخاباتی، مدیران لایق و کاردان در چارچوب برنامه‌ها و وعدهای داده شده انتخاب نماید تا بر مشکلات پیش رو فائق آید.

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در پاسخ به مطالبات اصلاح طلبان از رییس جمهور منتخب گفت: هم بزرگان اصلاحات و هم شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همیشه تاکید کرده‌اند علی رغم اینکه رای جناب آقای دکتر روحانی رای اصلاح طلبان، تحول خواهان و اعتدالگرایان است اما اصلاح طلبان هیچ سهم خواهی از ایشان ندارند و وی را در انتخاب مدیرانش آزاد می‌دانند و هیچ کس را به وی تحمیل نمی‌کنند، اما تأکید دارند جناب آقای روحانی باید به مطالبات مردمی که در سفرهای ایام انتخابات از وی خواسته می‌شد توجه کند. یکی از این خواسته‌ها عبور از وضعیت فعلی و برچیدن فضای امنیتی به منظور فراهم کردن محیط امن برای فعالیت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مردم در چارچوب قانون اساسی می‌باشد.

جمالی‌پور متذکر شد: ما از رییس جمهور منتخب انتظار داریم خواست مردمی که به ایشان رای دادند را در تدوین برنامه وانتخاب مدیران و همکاران خود مورد توجه قرار دهد و از فشار مخالفانی که همه تلاش خود را در تخریب وی در ایام انتخابات بکار بستند نهراسد. چون معتقد هستیم که این‌ها خیرخواه دولت نیستند و عقب نشینی در برابر خواسته‌های انحصارطلبانه‌شان می‌تواند منجر به فاصله افتادن بین رییس جمهور منتخب و مردمی که به ایشان اعتماد کردند و رای دادند شود و این آثار سوئی برای دولت آینده خواهد داشت.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اظهار داشت:‌‌  اعتدال در دل اصلاحات نهفته است واصلاحات حرکتی آرام واعتدال گونه است و دکتر روحانی هم در تمام برنامه‌ها و سخنرانی‌های خود در ایام انتخابات بر اصلاحات توأم با اعتدال تأکید می‌کردند لذا نمی‌توان اختلافی بین اصلاحات و اعتدال پیدا کرد چون هردو لازم و ملزوم یکدیگر هستند واین مباحثی که این روز‌ها مطرح می‌شود بیشتر جنگ روانی علیه دولت منتخب است تا بین دولت منتخب و اصلاح طلبان فاصله بیندازند.

جمالی‌پور افزود: برخی از مخالفین اصلاحات در سالهای اخیر سعی کردند با سوء استفاده از برخی رفتار‌ها که خود مسبب و مبلغ آن بودند با هدف تخریب اصلاح طلبان، اصلاحات را مساوی با رادیکالیزم تبلیغ کنند و از این طریق در مسیر حرکت اصلاحات بن بست ایجاد کنند اما این انتخابات نشان داد که این رفتار‌ها در ذهن مردم موثر واقع نشده و مردم همچنان مدافع اصلاحات واقعی که برخواسته از متن دین و انقلاب می‌باشد، هستند.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درخصوص نقش مقام معظم رهبری در انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: نقش رهبری در این انتخابات بسیار تعیین کننده بود چون نقشه‌های دشمنان داخلی و خارجی که در صدد توطئه بودند نقشه بر آب کرد.

جمالی‌پور متذکر شد: مقام معظم رهبری با حمایت از رای مردم اعتماد و امید را به جامعه برگرداندند واصلاح طلبان از ایفای نقش مقام معظم رهبری در حمایت از رای منتخب ملت تشکر و قدردانی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز