خبرگزاری کار ایران

رزم در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

پایان دوره عضویت 3 تن از حقوقدانان و فقهای شورای نگهبان

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۰۶

کدخدایی، امیری و اسماعیلی این سه حقوقدان هستند که هفته گذشته نیز با حضور این سه نفر در صحن مجلس در مورد اتمام دوره عضویت آنها صحبت‌هایی صورت گرفت.

نائب رئیس دوم کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از پایان دوره ۶ نفر از اعضای شورای نگهبان خبر داد.

محمد رزم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این مطلب افزود: همزمان با سالروز تاسیس شورای نگهبان دوره عضویت ۶ تن از اعضای شورای نگهبان به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه در این میان ۳ نفر از فقهای شورای نگهبان هستند، گفت: البته با توجه به درگذشت آیت الله رضوانی در این دوره ۴ فقیه از سوی مقام معظم رهبری برای عضویت در شورای نگهبان معرفی خواهند شد.

نائب رئیس دوم کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه دوره عضویت سه تن از حقوقدانان شورای نگهبان نیز به پایان می‌رسد، گفت: کدخدایی، امیری و اسماعیلی این سه حقوقدان هستند که هفته گذشته نیز با حضور این سه نفر در صحن مجلس در مورد اتمام دوره عضویت آن‌ها صحبت‌هایی صورت گرفت.

رزم با اشاره به اینکه رئیس قوه قضاییه مسئولیت معرفی حقوقدانان شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد، گفت: معمولا رئیس قوه قضاییه ۵ حقوقدان را به مجلس معرفی می‌کند تا نمایندگان از میان آن‌ها با رای خود سه نفر را انتخاب کنند. زمان انتخاب این سه نفر نیز بستگی به زمان معرفی ریاست قوه قضاییه دارد.

گفتنی است روز شنبه هفته آینده تعطیلات مجلس به پایان می‌رسد و گفته شده است با شروع به کار مجلس پس از تعطیلات این مساله بررسی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز