خبرگزاری کار ایران

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران در گفت‌‌وگو با ایلنا:

انتخاب روحانی امید را در جامعه زنده کرد

کد خبر : ۸۶۶۲۲

فراجناحی بودن به معنای عقلایی عمل کردن و شایسته سالاری و همچنین انتخاب افراد کارآمد می‌تواند حلال مشکلات داخلی و بین‌المللی کشور باشد.

ایلنا: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران گفت: انتخاب روحانی امیدی را در جامعه زنده کرد و ما خوش‌بین هستیم که دولت آینده با تحقق شعارهایش می‌تواند در رفع مشکلات کشور موفق شود.

مجتبی شاکری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره برنامه جمعیت ایثارگران برای همکاری با دولت یازدهم و رییس جمهور منتخب گفت: جمعیت همچون روال گذشته همکاری با دولت و رییس جمهور را وظیفه خود می‌داند تا دولت بتواند در تحقق شعار‌ها و اهدافش موفق شود.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران ادامه داد: این جمعیت ضمن همکاری با رییس جمهور منتخب نقدهای لازم را به دولت ارائه می‌کند و در جایی اگر لازم باشد این نقدهای را به شخص رییس جمهور منتقل می‌کنیم و اگر هم لازم نبود آن را به صورت علنی مطرح می‌کنیم.

وی درباره همکاری احزاب با رییس جمهور منتخب نیز تصریح کرد: هنوز از سوی رییس جمهور منتخب نکته‌ای درباره همکاری با احزاب بیان نشده است و ایشان هنوز از احزاب سیاسی درخواست اعلام برنامه یا پیشنهاد نکرده‌اند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران به پیروزی روحانی در انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: این انتخاب امیدی را در جامعه زنده کرد و ما خوش‌بین هستیم که دولت آینده با تحقق شعارهایش می‌تواند در رفع مشکلات کشور موفق شود.

شاکری با بیان اینکه فراجناحی بودن در رفع مشکلات کشور نقش مهمی را ایفا می‌کند، افزود: البته لازم است که تعریف مشخصی از دولت فراجناحی مطرح شود و همچنین می‌بایست نحوه عملیاتی کردن شعار دولت فراجناحی را از سوی دولت ببینیم.

وی ادامه داد: فراجناحی بودن به معنای عقلایی عمل کردن و شایسته سالاری و همچنین انتخاب افراد کارآمد می‌تواند حلال مشکلات داخلی و بین‌المللی کشور باشد.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه هر فردی در رفتار سیاسی خود بدون جناح و جریان نیست، تاکید کرد: با توجه به اینکه هیچ فردی وجود ندارد که جناح سیاسی نداشته باشد لازم است که در دوت یازدهم منافع حزبی حاکم بر برنامه‌های دولت و در انتخاب افراد کابینه تعیین کننده نباشد و منافع ملی و کشور محوریت کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: من معتقد هستم اینگونه رفتار بهترین تعبیر و تعریف از فراجناحی عمل کردن است و گرنه نمی‌توان ادعا کرد که کسی به هیچ حزبی تعلق ندارد کما اینکه خود آقای روحانی اعلام کرده بودند در جناح اعتدال‌گرایان قرار دارند که از همین جریان اعتدال‌گرایان باید تعریف مشخصی از نزدیکی با جریان‌های دیگر مثل اصولگرایی و اصلاح‌طلبی بیان شود.

شاکری درباره الویت‌های دولت یازدهم نیز عنوان کرد: رییس جمهور منتخب الویت‌هایی را از پیش تعیین کرده است که با توجه به التهاب‌ها و شرایط کنونی جامعه باید این الویت‌ها عملی شود البته پیش از این الویت‌ها دولت منتخب باید در انتخاب افراد کابینه نهایت تلاش و دقت را داشته باشد چراکه پس از انتخاب کابینه پس از استقرار دولت به صورت طبیعی الویت‌های بخش‌های مختلف تحت پیگیری قرار می‌گیرد.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه شایسته سالاری را بیش از فراجناحی بودن تایید می‌کنم، افزود: بارها تاکید کرده‌ام که تمامی افراد تحت تاثیر جریان و جناحی عمل می‌کنند لذا به اعتقاد من نباید فقط بر فراجناحی بودن و موفقیت این ایده تکیه کرد. انتخاب افراد کارآمد، مومن و دلسوز کشور فارغ از نگاه‌های سیاسی می‌تواند تعبیر بهتری از فراجناحی بودن باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز