خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور منتخب:/۶/

روحانیت،دولت و حکومت نباید خود را قیم مردم بدانند

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۰۵

خطر آن زمانی است که خدایی ناکرده یک گروه خود را مساوی اسلام، انقلاب و ولی فقیه بداند و گروه مقابل را ضد دین،ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه بداند.

رییس‌جمهور منتخب گفت:هیچ‌گاه نباید نه روحانیت و نه دولت و نه حکومت خود را قیم مردم بدانند، همه ما باید خدمتگذار مردم باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،دكتر روحانی در جمع علما و روحانیون ضمن بیان اینکه خطر آن زمانی است که بین ارکان اصلی جامعه شکاف و اختلاف باشد، بیان کرد: خطر آن زمانی است که خدایی ناکرده یک گروه خود را مساوی اسلام تلقی کنند، یک گروه خود را مساوی انقلاب بداند، یک گروه خود را مساوی ولی فقیه بداند و گروه مقابل را ضد دین،ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه بداند. همه مشکلات از اینجا نشات می‌گیرد و بدون بالا بردن آستانه تحمل رشد و تعالی امکان پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به وجود سلیقه‌های گوناگون در کشور افزود: هر شهروند ایرانی حتی هر فرد روحانی ممکن است گرایش‌های خاص اجتماعی، اقتصادی و سیاسی داشته باشد که در جای خود محترم است اما این گرایش‌ها را نباید عین اسلام بداند یا معرفی کند.

دكتر روحانی گفت: روحانیت ما باید ورای مسائل روزمره سیاسی در چارچوب تبلیغ احکام دین و ترویج مبانی نظام اسلامی و تقویت آن وظیفه سنگینی را بردوش خود احساس کند. البته که ما انسانیم و همیشه ممکن است دارای خطا و اشتباه باشیم اما مهم این است که دغدغه ما دغدغه اسلام، ‌ کشور و مردم باشد.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی بااشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات یازدهم گفت: باید از راهی که مقام معظم رهبری پیش پای ما گذاشتند بهره ببریم. ایشان در این انتخابات فرمودند حتی آنهایی که از نظام دلخوری دارند پای صندوق آرا بیایند و برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند. واقعیت این است که مردم را باید انتخاب‌گر ببنیم ما باید حق را به مردم عرضه کنیم اما انتخاب با مردم است. هیچ‌گاه نباید نه روحانیت و نه دولت و نه حکومت خود را قیم مردم بدانند، همه ما باید خدمتگذار مردم باشیم.

وی با بیان اینکه روحانیت دارای دو حیثیت است؛ اظهار داشت: یکی حیثیت شخصی که می‌تواند دارای افکار و اندیشه شخصی خود باشد و دیگر حیثیت حقوقی، آنجا که برای گرایش‌های شخصی در بالای منبر و در بالای محراب باید عمل کند. آنجا باید دغدغه اسلام و نظام اسلامی و کشور را داشته باشد. آنجا باید امانت دار واقعی بیان احکام خدا باشد چنانکه در سوره شعرا چند بار نسبت به انبیا تاکید شده است. رسالت ما در بیان احکام خدا باید توام با امانت باشد و آنچه بیان حق است برای مردم بیان کنیم.

رییس‌جمهور منتخب ادامه داد: یادمان هم باشد ممکن است تفسیرهای گوناگونی از احکام اسلام وجود داشته باشدپس مسائل را مثل زمان اخباری و اصولی مطلق نکنید و یکدیگر را تکفیر نکنیم و مانند دوران تقابل فلسفه و فقه که یکدیگر را نمی‌پذیرفتند برخورد نکنیم بلکه با سعه صدر به مسائل بنگریم.

روحانی تاکید کرد: جامعه ما باید احساس کند روحانیت ملجاء و پناهگاه مردم هستند و مدافع آزادی، کرامت و حقوق انسانی مردم هستند.ما باید با سعه صد گرایش‌های مختلف را تحمل کنیم به جامعه و مردم حق انتخاب دهیم و اگر اشکالاتی را در برخی از گرایش‌ها می‌بینیم با حکمت و موعظه و جدال احسن به آن‌ها بپردازیم نه خدایی نکرده با انگ و اتهام سخنی که به آن تاکید داریم توجه داشته باشم.

وی ادامه داد:جامعه ما جامعه جوان است است نقش روحانیت باید جلب و جذب جوانان عزیز باشد اگر گا‌ها در رفتار آن‌ها هم ایرادی می‌بینیم اما باورشان داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز