خبرگزاری کار ایران

آیت الله موسوی تبریزی:

بستر فعالیت گسترده احزاب فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۱۲

سخنان روز گذشته آقای روحانی خوب و امیدبخش بود/ امروز بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال از تحقق انقلاب اسلامی ایران، باید بستر فعالیت گسترده احزاب در کشور به وجود آید و واقعا هم کار‌ها با مشورت پیش برود و البته این بستر باید توسط حکومت ایجاد شود.

ایلنا: دبیر کل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، گفت: با روی کار آمدن آقای دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور، تنگی‌های موجود در جامعه بیشتر نمی‌شود، بلکه این تنگی‌ها باز می‌شود؛ صحبت‌های دیروز آقای روحانی نیز که در یک سخنرانی عمومی مطرح شد، خیلی خوب و امید بخش بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی، صبح امروز در دیدار جمعی از اعضای تشکل متخصصین شهر قم، اظهار داشت: حرکت سیاست مدارانه اصولی و صحیح، یعنی حرکت با تدبیر و عقلانیت، اما متأسفانه در چند سال اخیر سیاست به چاپلوسی تعبیر شد.

وی با تأکید بر اینکه ریشه برخی از مشکلات کنونی کشور در تصمیم گیری‌های خلق الساعه و سپس‌‌ رها کردن آن تصمیم هاست، گفت: عُقلا و اندیشمندان همیشه از پیروزی تجربه نمی‌گیرند، بلکه از شکست تجربه می‌گیرند.

دبیر کل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، با اشاره به انتخابات اخیر شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور و عدم راهیابی متخصصین به شورای شهر چهارم قم، گفت: رأی نیاوردن شکست نیست، بلکه تجربه است و از این رو باید بررسی کرد که چگونه این تجربه پخته‌تر شود تا در آینده مؤثر‌تر واقع شده و بتوان از آن بهترین استفاده‌ها را نمود.

آیت الله موسوی تبریزی با تأکید بر اهمیت امر مشورت و تشکلاتی چون شورا‌ها در دین اسلام، گفت: دستورات قرآن کریم در خصوص مشورت برای همه اجزای حکومت است.

وی افزود: یکی از مراحل مهم ایمان واقعی از نظر قرآن کریم، مشورت با اهل فن و تخصص است و البته این دستورات دین اسلام، فقط برای حاکمان جامعه نیست، بلکه برای مردم عادی هم هست، چون هیچ‌گاه یک دست صدا ندارد و اگر مردم با هم نباشند، نمی‌توانند به همه خواسته‌های خود برسند.

دبیر کل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه وحدت جامعه اسلامی و مشورت گرفتن آن‌ها از یکدیگر ضرورتی است که در سال‌های اخیر جدی گرفته نشد، خاطرنشان کرد: برای مثال می‌بینیم که در سال‌های اخیر، بسیاری از کشورهای اسلامی، به جای آنکه با هم و متحد باشند، به جان هم افتادند و علیه هم موضع می‌گیرند؛ در برخی از کشور‌ها از جمله مصر نیز امروز می‌بینیم که حرکتشان تبدیل به بیداری ضد اسلامی شده است، اما امیدواریم که این مشکلات با حضور گروه‌هایی چون اخوان المسلمین حل و فصل شود.

آیت الله موسوی تبریزی با بیان اینکه تشکیل احزاب قدرتمند برای کشور مفید است، اما به واقع صورت نگرفته است، گفت: در زمان شاه می‌دیدیم که نمی‌گذاشتند احزاب قدرتمند مردمی شکل گرفته و افراد دور هم جمع شوند؛ باید امروز گفت که اصل قوانین نظام جمهوری اسلامی بر اساس کنار هم بودن، مشورت کردن و شورا شکل گرفته است؛ رهبرش با شورا انتخاب می‌شود، مجلس و رئیس جمهورش با نظر مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.

وی گفت: شالوده کلی نظام جمهوری اسلامی ایران، طوری ریخته شده که بر اساس آیه شریفه «و امرهم شورا بینهم» باشد و بر همین اساس دیدیم که در اوایل انقلاب هر روز چند حزب و روزنامه و مجله اظهار وجود کرده اما به دلایلی این رویه که رفته رفته به سمت درستی نمی‌رفت، متوقف شد.

دادستان کل انقلاب در زمان امام خمینی (ره) تأکید کرد: امروز بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال از تحقق انقلاب اسلامی ایران، باید بستر فعالیت گسترده احزاب در کشور به وجود آید و واقعا هم کار‌ها با مشورت پیش برود و البته این بستر باید توسط حکومت ایجاد شود.

آیت الله موسوی تبریزی با اشاره به انتخاب دکتر حسن روحانی به ریاست جمهوری اسلامی ایران توسط مردم و ابراز خرسندی از آن، اظهار داشت: اکنون بهترین زمینه فعالیت متخصصان جهت خدمت به مردم و کشور به وجود آمده و از این رو نباید منتظر بود که دولت جدید از شما مشاوره و کمک بخواهد، بلکه باید خودتان به فکر مردم بوده و راهکارهای خود را جهت پیشبرد بهتر هر چه بهتر امور جامعه عرضه کنید.

دبیر کل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، گفت: باید بدانیم که با روی کار آمدن آقای دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور، تنگی‌های موجود در جامعه بیشتر نمی‌شود، بلکه این تنگی‌ها باز می‌شود؛ صحبت‌های دیروز آقای روحانی نیز که در یک سخنرانی عمومی مطرح شد، خیلی خوب و امید بخش بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز